Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

zdalne odpalanie samochodu

robertdrz 04 Lis 2005 00:22 17529 16
  • #1 04 Lis 2005 00:22
    robertdrz
    Poziom 9  

    Witam, kupiłem na allegro http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=70799318 uruchamianie samochodu na pilota, i wszystko pięknie działa jest jednak pewne ale, według instrukcji jest kabelek który to podpina się pod kontrolke-żarówke ładowania, chodzi o to że po odpaleniu silnika podawany jest +do tegoż kabelka i w tym momencie rozrusznik zostaje odłączony i tu mój ból bo na tej kontrolce napięcie pojawia się jak tylko silnik zacznie się kręcić co powoduje że rozrusznik od razu zostaje wyłączony i nie zdąży odpalić mi samochodu, czy jest możliwość zrobienia w jakiś prosty sposób jakiegoś czasowego opóźnienia żeby ten + pojawiał się później o jakieś 2-3s, a może jest gdzieś w silniku jakieś urządzenie gdzie + pojawia się jak już silnik na dobre pracuje to bym tam podpiął.
    Samochód vectraA diesel.

  • Relpol
  • #2 04 Lis 2005 00:53
    dziqus
    Poziom 18  

    zawsze mnie ciekawilo po co ludziom takie durne wynalazki? :shock: zapoomnisz sie, rozwalisz komus aut na parkingu, po co Ci to? nie lepiej za ta kase troche paliwa zalac?

  • Relpol
  • #3 04 Lis 2005 01:05
    Roli
    Poziom 26  

    dziqus tutaj chodzi o lans na mieście :roll:

    Cytat:
    a może jest gdzieś w silniku jakieś urządzenie gdzie + pojawia się jak już silnik na dobre pracuje to bym tam podpiął.

    Wyjaśnij mi pojęcie "silnik pracuje na dobre " - czy to znaczy że silnike prawie pracuje a prawie nie ;) nie ma takiego urządzenia w silniku, altek podaje sygnały jak tylko zacznie sie kręcić podobnie jak i reszta gratów przy silniku.

  • #4 04 Lis 2005 01:08
    Zwierzak81
    Poziom 24  

    Zapomnisz ze auto na biegu i....klops. Moze to jakas nowa droga w pseudo"tuningu", po niebieskich ledach i drzwiach bez klamek, centralnych w maluchach :) Sorry ze pisze nie na temat.

  • #5 04 Lis 2005 07:22
    robertdrz
    Poziom 9  

    nie rozwale nikomu samochodu bo mam czujnik położenia dzwigni biegu, a potrzebne mi do tego żebym nie musiał skrobać rano szyb i wsiadam do nie całkiem zamarzniętego samochodu, jak ktoś robi sobie ze starego telefonu komórkowego krótkofalówki to ja nie mówie że marnuje czas i kase, chciałem zrobić odpalanie to mam, a pytam bo po to jest to forum, a nie szukam tak jak inni tematów do krytykowania kogoś i sugerowania mu co ma robić ze swoją kasą.

  • #6 04 Lis 2005 09:45
    dziqus
    Poziom 18  

    wykorzystaj kontrolke ladowania akumulatora, ona gasnie dopiero jak alternator zaczyna ladowac

    zwierzak co ma centralny w malcu do tuningu? :lol:

  • #7 04 Lis 2005 12:07
    robertdrz
    Poziom 9  

    właśnie tą kontrolke na pierwszy rzut chciałem wykorzystać ale mimi to za szybko tam pojawia się ten + więc chodzi mi o to żeby zrobić coś co opuźni podanie tego +.

  • #8 04 Lis 2005 12:36
    mczapski
    Poziom 38  

    Chyba trudno będzie znaleźć osobę, która ma w tej materii doświadczenie to pozostaje eksperyment. A więc czy aby nie da się wykorzystać sygnału z obrotomierza? Pewno w zalezności od przyjetych w samochodzie rozwiązań może być potrzebny układ całkujący. Albo układ opóźniający (w zasadzie tez całkujący) sygnału z zacisku wzbudzenia alternatora/kontrolki ładowania działający na zasdzie łądowania kondesatora przez opornik. Wstępnie zastosowałbym opornik rzędu 100 k i kondensator ca 330 mF. Można się zastanowić nad diodą Zenera dla odcięcia części napięcia. Ale to będą eksperymenty, których dla siebie nie zamierzam dokonywać więc nie podam konkretnych informacji.

  • #9 04 Lis 2005 13:25
    zhuln
    Poziom 17  

    w urządzeniu do zdalnego odpalania sam. prod. USA który montowałem w swoim samochodzie , czujnik pracy silnika był wzięty z przwodu WN do świecy zapłonowej , był to przypięty do świecy mały rdzeń ferro taki jak w tafie WN w tv cz-b. , tylko mniejszy , trafo przymocowane zaciskiem plastikowym do przewodu WN i na rdzeniu cewka z kilkoma zwojami , cewka szła do modółu zdalnego uruchamiania , i to działało , jeżeli samochód nie odpalił za pierwszym razem , była druga i trzecia próba , nie wiem czy to u Ciebie do wykorzystania ;
    co do zabezpieczenia przed odjazdem , sam. nie ruszył jeśli nie był na luzie i nie miał zaciągniętego hamulca ręcznego , nigdy nie było problemu ; reklamowane zdalne odpalanie było takie : obrazek - siedzisz sobie w cieple w domu , pijesz kawę a za oknem , na dworze zamieć , śnieg a twój samochód ciepły czeka na ciebie , i drugie zastosowanie - można było wstawić sterowanie temperaturą wewnątrz lub na zwenątrz samochodu , jeśli temperatura spadała poniżej ustawionej samochód włanczał się , nagrzewał się i wyłanczał .

  • #10 04 Lis 2005 14:09
    0Cool^
    Poziom 14  

    hehe zlapia wam czestotliwosc :D i autko odjedzie :D nawet taki pan zlodziej nie bedzie potrzebowal stacyjki lamac :D wlozy wkladke zeby tylko sie kierownica nie zablokowala i odjedzie

  • #11 04 Lis 2005 15:51
    Roli
    Poziom 26  

    Cytat:
    właśnie tą kontrolke na pierwszy rzut chciałem wykorzystać ale mimi to za szybko tam pojawia się ten + więc chodzi mi o to żeby zrobić coś co opuźni podanie tego +.

    A nie lepiej by było gdyby zastosować jakieś podtrzymanie tego sygnału na okreslony czas, z elektroniki jestem cieniutki ale wiem że takie rzeczy da sie zrobić. Coś podobnego jest w alarmach samochodowych, które mają regulowany czas impulsu dla centralneg zamka.

  • #12 04 Lis 2005 16:11
    WoŹnY
    Poziom 28  

    A co zkontrolką smarowania? Może by ją wykorzystać czy też wyłącza się jak tylko rozrusznik ledwo zakręci ? Tam pewnie podawana jest masa z jakiegoś czyjnika ale przy pomocy przekaźnika zamienisz spokojnie na +12 tak jak chcesz. Podłączasz cewkę przekaźnika pod +12 po zapłonie a mase do smarowania Gdy autko odpali kontrolka zgaśnie i przekaźni wyłączy się a ty wykorzystasz zwarte styki do +12V. Można by tak wiele wymyślać. A co do idei - Każdy robi co mu się podoba i jak ma z tego satysfakcję to ok :!: Miałem kiedyś w malcu centralny :) I kilka mojego pomysłu bajerów były pomocne a ja się nieźle bawiłem modyfikujac to poczciwe autko.

    Jak będziesz chciał to odezwij się na PRV to podeślę jakiś smarnięty schemat.

  • #13 04 Lis 2005 17:42
    dziqus
    Poziom 18  

    robertdrz napisał:
    właśnie tą kontrolke na pierwszy rzut chciałem wykorzystać ale mimi to za szybko tam pojawia się ten + więc chodzi mi o to żeby zrobić coś co opuźni podanie tego +.
    zmierzam do tego ze kontrolka gasnie dopiero przy okreslonych obrotach alternatora, wg mnie sam rozrusznik nie da rady rozbujac silnika do takich obrotow zeby alternator zaczal ladowac, dopiero gdy silinik "zalapie" to lampka gasnie. teraz -> potrzebujesz plus w tym wlasnie momencie, czyli wtedy gdy silnik zacznie samodzilenie pracowac, przewod z ukladu uruchamiania silnika podlaczasz do plusa przez przekaznik w taki sposob, zeby zalaczony przekaznik rozlaczyl przewod od plusa, sterowanie przekaznika podlaczasz rownolegle do lampki i w momencie zgasniecia lampki wylaczy sie przekaznik a Ty dostaniesz plus na "wyjsciu" naszego ukladu,

    na pewno mozna to zrobic na ukladzie bezstykowym ale to juz nie moja dzialka :lol:

    @WoŹnY kontrolka smarowania to tez jakis pomysl, ale moze ona zgasnac rowniez w sytuacji gdy sam rozrusznik kreci silnikiem

  • Pomocny post
    #14 05 Lis 2005 11:12
    WoŹnY
    Poziom 28  

    Zaproponowałem układ stykowy bo to najprostszy sposób, wziąłem również pod uwagę znajomość autora postu w tych sprawach. Ostatnio gdzieś się spotkałem, że kontrolka ładowania gasła podczas samego kręcenia ale to było związane z odłączeniem obwodu wzbudzenia podczas kręcenia jak i wszystkiego co się na pokładzie znajdowało. Proponowałbym włączyć miernik i popatrzeć jak to wygląda bo kontrolka może gasnąc zarówno podczas gdy altek się już wzbudzi oraz gdy przerwany jest obwód ładowania.

  • #15 20 Gru 2009 22:04
    Daniel_GSM
    Poziom 25  

    dziqus napisał:
    zawsze mnie ciekawilo po co ludziom takie durne wynalazki? :shock: zapoomnisz sie, rozwalisz komus aut na parkingu, po co Ci to? nie lepiej za ta kase troche paliwa zalac?


    Takie "durne wynalazki" jak je nazwałeś to super bajery.
    W USA co 3 autko wyposazone jest w ten "durny wynalazek"

    Proste wytlumaczenie:
    1. ZIMA - siedzisz w domku - dopijasz goraca kawke, ubierasz sie i wsiadasz do cieplutkiego wnetrza samochodu - szyby odmrozone a w srodku cieplo...

    2. LATO - siedzisz w domku a na zewnatrz slonce jak w Afryce - we wnetrzu Twojego samochodu Sahara - wciskasz magiczny przycisk w pilocie - uruchamia sie samochod, klima sie zalacza i zaczyna chlodzic wnetrze - wychodzisz, wsiadasz do schlodzonego autka i przyjemnie ruszasz w trase

    Proste?

  • #16 20 Gru 2009 22:21
    WoŹnY
    Poziom 28  

    Pomijam, że odgrzałeś bardzo starego kotleta.

    Do tego o czym piszesz służy ogrzewanie postojowe (Webasto, Eberspacher itp.) W zależności czy zależy na odmarzniętych szybach i cieple w środku, czy też rozgrzaniu silnika są dwie opcje tzw. "suche" i "mokre".

  • #17 21 Gru 2009 02:04
    Daniel_GSM
    Poziom 25  

    Wiem, ze odgrzebalem stary temat, ale skoro nie byl zamkniety to mozna bylo cos jeszcze napisac...

    Ten bajer tak jak pisalem jest szalenie popularny w USA - nawet u nas mozna spotkac mase samochodow importowanych z USA z takim systemem - u mnie na osiedlu stoja dwie fury, ktore nie raz rano pracuja na wolnych obrotach a samochod caly zasypany sniegiem :)

    Webasto ... hmmm mozna i tak, ale webasto nie ochlodzi Ci wnetrza samochodu w upalny dzien kiedy w srodku jest ponad 40 stopni

  Szukaj w 5mln produktów