logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

TV BIAZET 2101 - Brak obrazu i dźwięku, przerywane dźwięki z zasilacza

boro86 05 Lis 2005 18:12 1104 4
REKLAMA
  • #1 1958009
    boro86
    Poziom 11  
    Jestem uczniem 4 klasy technikum elektronicznego w Bialymstoku. Kilka dni temu zepsuł mi sie telewizor (model jak w temacie), glupio jest mi wiesc go do warsztatu elektronicznego gdyz sam ucze sie w tym kierunku.
    Chcialbym poprosic was o pomoc w zlokalizowaniu usterki oraz ocenienie szans na moja samodzielna naprawe tego TV, tzn. czy nie darowac sobie i odwies go do warsztatu?????

Oto opis usterki: W czasie pracy telewizor nagle wyłaczyl sie(brak obrazu dzwieku oraz nieswiecenie sie lampki kontrolnej) Zaczaly wydawac sie z niego przerywane dzwieki przymopinajace strzelanie (okolo 3 na sek). Po zdjeciu obudowy wydaje mi sie ze dzwiek ten wydaje sie jakiejs czesci zasilacza.

Prosze o wasze opinie.
  • REKLAMA
  • #2 1958066
    ogryz
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Ocena: 134
    Witam!
    Wstaw żarówkę 230V/60W w miejsce HOTa (tranzystor na radiatorze koło trafopowielacza, często oznaczany H.OUT) między jego C-E. Napisz jak się zachowuje TV, pomierz napięcia po stronie wtórnej przetwornicy (również na żarówce) i podaj na forum, sprawdź ten wylutowany tranzystor. Standardowo szukaj zimnych lutów.

Decyzja czy chcesz go naprawiać zależy od ciebie i od tego na ile oceniasz poziom swojej wiedzy (czy rozumiesz to co napisałem powyżej?).

Pozdrawiam.

P.S. Czy to nie strzela czasem w trafopowielaczu?
  • REKLAMA
  • #3 1958192
    boro86
    Poziom 11  
    ogryz napisał:

P.S. Czy to nie strzela czasem w trafopowielaczu?

Szczerze mowiac to niemoge okreslic skad wydobywaja sie te odglosy. Bralem pod uwage Trafopowielacz ale jakos glosniej dochodzilo z okolic zasilacza.

ogryz napisał: