Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

z22xe omega - Niska moc na wysokich obrotach , diagnostyka

Karenz 14 Mar 2022 23:07 93 1
  • #1
    Karenz
    Level 9  
    Silnik z22xe czyli zwykły silnik z zapłonem iskrowym wyposażonym w przepływomierz
    Próbuje zdiagnozować niższą moc na wysokich obrotach (od 4 tyś obr ) Na 3 nie ma siły dojść do odcinki (na jałowym wszystko ok) , v max spadł ze 210 do 160. Odpala dobrze , pracuje równo. Poniżej 4 tyś jest wszystko OK.
    Problem pojawił sie nagle po dłuższym postoju i odłączeniu aku , traf chciał że dzień przed postojem robiłem trase i wszystko było ok.

    Co wyeliminowałem:
    Sonda lambda - silnik zachowuje się tak samo w otwartej i zamkniętej pętli , napięcie poprawnie oscyluje miedzy 0.1 i 0.9 V

    Czujnik wałków rozrządu - Po wypięciu wyskakuje błąd , wymieniłem na ori VDO nie się nie zmieniło , założyłem stary

    przepustnica/ pedał gazu - sprawdziłem otwiera się na max , przy okazji wyczyściłem



    Przepływomierz/czujnik temp powietrza dolotowego - Wartości podawane są podobne do m52b20tu i wydają się racjonalne , temp dolotu również wiarygodna. Po odłączeniu przy 5 tyś wypadanie zapłonu

    Układ paliwowy- samochód posiada lpg i na obu zachowuje się dokładnie tak samo, z sondy lamda idzie informacje o dawce na bogato

    Czujnik cieczy temp- podawane dane wydają się wiarygodne


    Myślałem że silnik ma zmienną długość dolotu coś jak disa w bmw ale kolektor jest metalowy i krótki , na wałkach rozrządu również nie ma żadnego dodatkowego osprzętu więc wnioskuje że nie zmiennych faz rozrządu , w samochodzie wyraźnie brakuje uderzenie momentu przy max wciśniętym pedale.
    Katalizatora głównego brak , wstępny raczej by się nie zapchał spaliny wylatują z rury powoli bez większego cieśnienia. Czy to możliwe żeby zawalony kolektor olejem spowodował taki spadek mocy ?

    Dodano po 2 [godziny] 52 [minuty]:

    Odłączyłem zawór egr , obroty zaczęły falować i zgasł dałem zaślepkę , lepiej się zbiera ale dalej wolno się wkręca na wysokie obroty
    na forach pada temat ecu , że może zwyczajnie się kończyć da sie to jakoś sprawdzić ?
  • #2
    Karenz
    Level 9  
    update , podałem 2 puszki preparatu do czyszczenie egr bezpośrednio na przepustnice, olej z kolektora umyło zostały tylko suche nagary ale niczego to nie zmieniło