Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Toyota avensis 2.2 dcat - P0093 nie odpala

tymek221993 09 Jul 2022 09:42 564 2
Texa Poland
  • #1
    tymek221993
    Level 2  
    Siemanko. Pomyślałem, że może pomożecie bo zaczynam tracic nerwy na te auto. Ale od początku..
    Rok temu kupiłem avke 2.2 d cat 05'. 1 wlasciciel, serwisowana do końca. Dwa miesiące temu padł czujnik ciśnienia dpf, wymienilem(uszkodzony był dłużej, ale skapnąłem się 2 msc temu bo wypalała dpf co wyjazd). Miesiąc temu padła sonda, została wymieniona. Auto odżyło, na prawdę czuć te 177km.
    Kolejna rzeczą był czujnik doładowania bo na kompie turbo w spoczynku miało -0.08 bara, czujnik wymieniony ale nadal jest -0.02 a bywa że załapie -0.10. Kręci do 1.80 bara podczas jazdy.

    I teraz do sedna bo turbo to najmniejszy problem. Wczoraj na trasie weszła w tryb awaryjny. Standardowo check, trc, vsc. Podpiąłem szybko obd i wyszło że egr. Wróciłem nią 100km w tym trybie do domu (ostatnie 15km już jechała w miarę normalnie ale błędy były nie do usunięcia).
    Wyczyściłem w domu zaraz egr. Nic więcej nie rozbierałem tylko to. Egr i rurkę. Skręciłem, usunąłem błędy. Odpalam a avka ani rusz.. Za drugim razem od strzała. Pojechałem na przejazd, bez problemu poszła 170, w drugą stronę przy 120 weszła w tryb awaryjny. P0093 na kompie. Zgasiłem, usunąłem błąd i jedzie dalej. Może tak przejechać całe miasto. Przy agresywnej jeździe pojawia się błąd. Nie odpala za 1 tylko 2 razem bez znaczenia ile kręci za 1. Może być pół obrotu, za 2 odpala na heja.

    Patrzyłem, nic nie odpinalem przy czyszczeniu egr, a już go wyjmowałem zaraz po zakupie i nie było takich cyrkow..

    PS. Wtryski na kompie były sprawdzane i mają wg mechanika bardzo dobre korekty. Ale, ciśnienie na listwie skacze od 31000 do nawet 39000 kpa na postoju. Mówił coś o czujniku ciśnienia paliwa. Tego nie wymieniałem bo po wymianie sondy avka chodziła dobrze aż do pokonania w jeden dzień 600km.

    I prawie bym zapomniał. Po wymianie czujnika dpf gdy soft przywrócił moc, zaczęła wariować jakby slizgalo się sprzęgło. Rzecz w tym, że nie robi tak zawsze, głównie na rozgrzanym silniku. Obroty czasem potrafią stanąć na 2500rpm a prędkościomierz idzie dalej po czym obroty też.. Rynce opaduja a serio mi się to auto podoba bo wcześniejszych przebojach z mercedesami, vw i bmw...
  • Texa Poland
  • #2
    decybel91
    Level 42  
    Spadek ciśnienia paliwa przy obciążeniu, filtr paliwa, zajrzeć do baku czy smok czysty. Najlepiej z komputerem przejechać się pod obciążeniem sprawdzić ciśnienie paliwa. Pompy rzadko padały, częściej zawory SCV a moje przypuszczenie to wtryskiwacz/e. To Denso więc tylko na stole do sprawdzenia, choć i nie zawsze pokażą problem.
  • #3
    tymek221993
    Level 2  
    Wolałbym żeby to nie były jednak wtryski bo kurcze no ona odpalała bardzo ładnie nawet przy - 20, zero kopcenia, zero spadków mocy. Generalnie nic co by wskazywało na wtryski. Zajmę się dziś filtrem, wyczyszczę zawór scv, czujnik na listwie wtryskowej i zobaczymy na kompie czy będę miał poprawę.

    PS. Dziś rano odpalila za 2 razem. Po przejechaniu po mieście 20km odpala za 1 bez problemu jak kiedyś..