Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Sonda lambda - jak sprawdzić

PIJ 13 Lis 2005 12:23 6299 6
  • #1 13 Lis 2005 12:23
    PIJ
    Poziom 2  

Wiem że było już nie raz na ten temat ale jestem laikiem i te wszystkie opisy o podpinaniach, pinach, schematy to dla mnir ciemna magia.

Objaw jest taki że sonda pokazuje zakres pracy od0 do 5 V. Tak jest na benzynie i na gazie. Swiece czarne więc mieszanka za bogata. Pali na dotyk, na zimnym trzyma oborty ale trochę rozgrzany gaśnie na benzynie a na gazie nierówne oborty. Po całkowitym rozgrzaniu rochę nierówno chodzi. Gazownik którego pytałem stwierdził że takie objawy może dawać brak masy na sondzie. Jak sprawdzić masę sondy. Na obudowie podobno się nie sprawdzi bo jest izolowana. Sonda 3 przewodowa. Dwa czarne (pewnie układ grzania) i fioletowy. Między tymi czarnymi jest odczyt na omomierzu zależny od temperatury, a ten fioletowy nie pokazuje żadnych odczytów na mierniku (z resztą przewodów, masą itp).

Z góry dzięki za łopatologiczną pomoc.

0 6
  • #2 13 Lis 2005 13:48
    Jacek79
    spec od auto-elektro

jaki samochód???
    to dziala czy nie bo najpierw piszesz ze jest odczyt 0-5v a potem zeze niema zadnych odczytow. zdecyduj sie.

0
  • #3 13 Lis 2005 14:38
    PIJ
    Poziom 2  

Jacek79 napisał:
    jaki samochód???
    to dziala czy nie bo najpierw piszesz ze jest odczyt 0-5v a potem zeze niema zadnych odczytow. zdecyduj sie.

sorry. Megane 1.6 8V + LPG 98 rocznik.

Sonda pracuje w zakresie 0-5V tak pokazuje miernik podpięty do sondy. Czyli z tego co się orientuję to źle bo wahania powinny być w zakresie 0-1V.

Brak odczytów o których piszę to brak wskazań miernika na poszczególnych przewodach sondy. Są dwa czarne i pomiędzy nimi jest jakiś przejście, a jest jeden fioletowy i z niego nie ma przejscia na żaden z czarnych przewodów ani nie reaguje miernika na podłączenie go do masy ani nigdzie.