Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Jaki radiotelefon???

Grabarz 07 Apr 2003 15:13 6998 18
Telkom Telmor
    Grabarz
    Level 11  
    Witam

mam takie pytanie - czy jest taki radiotelefon, który można używać w mieście na odległość nie większą niż 3.5km w sposób, żeby miało to sens?? Jako że nie jestem laikiem w tej sprawie, byłbym wdzięczny za skrótowe wyjaśnienie jak takie urządzenie działa (szczególnie w mieście) lub odesłanie na jakiś link i jakie koszta (oprócz zakupu:) ) się z nim wiążą

Dzięki z góry
  • Telkom Telmor
    jamzy
    Level 16  
    Witam
    Oczywiście że są. Są to radiotelefony LPD o mocy 500mW pracujące w paśmie 70 cm ( 440 MHz ) - konkretnej marki nie ma co podawać bo jest ich sporo. Na Allegro możesz kupić komplet tj 2 sztuki za jakieś 150 - 250zł ( lepszej marki ). Zasięg tego typu urządzeń dochodzi do 5 km, w mieście zależy od infrastruktury - czyli budynków i drzew. Urządzenia takie posiadają 8 kanałów, blokadę szumów i kilka innych funkcji( nasłuch dwukanałowy itp ), są zasilane ze zwykłych baterii R6 ( alkalicznych ) lub z akumulatorków R6.
    I to są jedyne koszty jakie się ponosi - nie trzeba ich rejestrować
  • Telkom Telmor
    Grabarz
    Level 11  
    Dzięki za odpowiedź

Widziałem takie o zasięgu powyżej 7km, ale tak jak piszesz - boję się aglomeracji i drzew. Może jest ktoś kto używał radiotelefonu w mieście? A Ty masz? Próbowałeś? I co byś polecał?
    jamzy
    Level 16