Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jaki radiotelefon???

Grabarz 07 Kwi 2003 15:13 6575 18
  • #1 07 Kwi 2003 15:13
    Grabarz
    Poziom 10  

Witam

mam takie pytanie - czy jest taki radiotelefon, który można używać w mieście na odległość nie większą niż 3.5km w sposób, żeby miało to sens?? Jako że nie jestem laikiem w tej sprawie, byłbym wdzięczny za skrótowe wyjaśnienie jak takie urządzenie działa (szczególnie w mieście) lub odesłanie na jakiś link i jakie koszta (oprócz zakupu:) ) się z nim wiążą

Dzięki z góry

0 18
  • #2 07 Kwi 2003 18:01
    jamzy
    Poziom 16  

Witam
    Oczywiście że są. Są to radiotelefony LPD o mocy 500mW pracujące w paśmie 70 cm ( 440 MHz ) - konkretnej marki nie ma co podawać bo jest ich sporo. Na Allegro możesz kupić komplet tj 2 sztuki za jakieś 150 - 250zł ( lepszej marki ). Zasięg tego typu urządzeń dochodzi do 5 km, w mieście zależy od infrastruktury - czyli budynków i drzew. Urządzenia takie posiadają 8 kanałów, blokadę szumów i kilka innych funkcji( nasłuch dwukanałowy itp ), są zasilane ze zwykłych baterii R6 ( alkalicznych ) lub z akumulatorków R6.
    I to są jedyne koszty jakie się ponosi - nie trzeba ich rejestrować

0
  • #3 07 Kwi 2003 18:27
    Grabarz
    Poziom 10  

Dzięki za odpowiedź

Widziałem takie o zasięgu powyżej 7km, ale tak jak piszesz - boję się aglomeracji i drzew. Może jest ktoś kto używał radiotelefonu w mieście? A Ty masz? Próbowałeś? I co byś polecał?

0
  • #5 08 Kwi 2003 00:09
    jamzy
    Poziom 16