logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Połączenie dekodera z monitorem poprzez SCART lub komponent (bez HDMI).

Marcin528 29 Wrz 2022 00:53 963 6
  • Witam,

Mam pytanie odnośnie podłączenia dekodera telewizji naziemnej (po zmianach w sposobie nadawania w 2022 roku) z monitorem. Jestem raczej laikiem w tych kwestiach.

Monitor to model Samsung SyncMaster P2770HD, i jest już dość stary (kupiony w 2011 roku). Monitor ma wbudowany tuner telewizyjny, jednak po zmianach w sposobie nadawania, tuner oczywiście już się do odbioru nowej telewizji naziemnej nie nadaje (od dawna).
    Na co dzień monitor jest spięty z komputerem poprzez kabel HDMI.
    Pomyślałem jednak, że kupię dekoder telewizji naziemnej i podepnę pod ten monitor.
    Jednakże w monitorze znajduje się tylko jedno wejście HDMI – i to jest właśnie mój problem!

Nie chcę w żadnym wypadku wypinać kabla HDMI (od komputera) z gniazda monitora, i podłączać do monitora kabla HDMI od dekodera – za każdym razem kiedy będę miał ochotę pooglądać telewizję.
    Wiem, że istnieją różne Switche/przełączniki/adaptery, które umożliwiają w pewnym sensie „pomnożenie” gniazd HDMI w urządzeniu końcowym, czyli monitorze – jednakże nie chcę się w to bawić (inna historia dlaczego nie chcę).

Szukam innego rozwiązania, i wiem, że rozwiązanie to będzie wiązało się zapewne z gorszą jakością obrazu/dźwięku odbieranego sygnału telewizji. Jestem jednak gotów zaakceptować nieco gorszą jakość.
    Szukam więc rozwiązania aby ta „gorsza jakość” była jak najmniejsza.

Z tyłu monitora, oprócz wspomnianego jednego HDMI, mam następujące wejścia:
    1. ANT IN,
    2. COMPONENT IN (L,R,Pr,Pb,Y),
    3. EXT (RGB), czyli chyba SCART/EURO,
    4. DVI-D IN,
    5. PC IN.

Wiem, że mógłbym podpiąć komputer pod wejście DVI-D IN, lub PC IN, i w ten sposób zwolnić w monitorze gniazdo HDMI dla dekodera telewizji, ale tego także nie chcę robić.