Dzień dobry!
Pytanie jest bardzo specjalistyczne, chociaż to drobiazg, bo samochód już kilka lat z tym problemem jeździ. Chodzi o przewód, rurkę odpowietrzenia układu chłodzącego w głowicy tego silnika (AVU, BFQ). Jest zatkana, ale nie przy samej rurce - tutaj testowo sprężynką można było sprawdzić. W układzie chłodzenia głowicy jest, powinien być gdzieś przepływ płynu chłodzącego, a jego odpowietrzeniem powinna być wspomniana rurka (odchodzi z głowicy z tyłu, nad kolektorem wydechowym). Może ktoś wie, widział, miał ten problem, wie czego tam dolać, a próbowałem mocnej chemii, żeby to udrożnić. Przecież nie jest zaślepiona fabrycznie. Którędy biegną kanały wodne w tej głowicy, ew. gdzie można dorobić dyszę, żeby obieg płynu i zbędnego powietrza tam w układ włączyć - czy brok pod kołem rozrządu, czy nad blokiem wodnym, to są dobre miejsca do odwiertu? Przekrój głowicy by się przydał, albo sposób jeszcze silniejszą chemią, ale głowicy szkoda i uszczelki i kanałów oleju i zawory blisko...
Pytanie jest co zrobić, jeśli powinien tam być przepływ, żeby odpowietrzenie głowicy działało?
Pozdrawiam.
p.s.
Teraz odpowietrza się na wysokich obrotach i jeżdżąc po sporych wybojach, ale kanał jest niedrożny z płynem w nim.

Pytanie jest bardzo specjalistyczne, chociaż to drobiazg, bo samochód już kilka lat z tym problemem jeździ. Chodzi o przewód, rurkę odpowietrzenia układu chłodzącego w głowicy tego silnika (AVU, BFQ). Jest zatkana, ale nie przy samej rurce - tutaj testowo sprężynką można było sprawdzić. W układzie chłodzenia głowicy jest, powinien być gdzieś przepływ płynu chłodzącego, a jego odpowietrzeniem powinna być wspomniana rurka (odchodzi z głowicy z tyłu, nad kolektorem wydechowym). Może ktoś wie, widział, miał ten problem, wie czego tam dolać, a próbowałem mocnej chemii, żeby to udrożnić. Przecież nie jest zaślepiona fabrycznie. Którędy biegną kanały wodne w tej głowicy, ew. gdzie można dorobić dyszę, żeby obieg płynu i zbędnego powietrza tam w układ włączyć - czy brok pod kołem rozrządu, czy nad blokiem wodnym, to są dobre miejsca do odwiertu? Przekrój głowicy by się przydał, albo sposób jeszcze silniejszą chemią, ale głowicy szkoda i uszczelki i kanałów oleju i zawory blisko...
Pytanie jest co zrobić, jeśli powinien tam być przepływ, żeby odpowietrzenie głowicy działało?
Pozdrawiam.
p.s.
Teraz odpowietrza się na wysokich obrotach i jeżdżąc po sporych wybojach, ale kanał jest niedrożny z płynem w nim.
