Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

ROVER 1.4 8V - 5000 obr/ min na jałowym biegu! Pomocy!

tomi114 28 Lis 2005 12:00 2664 15
  • #1 28 Lis 2005 12:00
    tomi114
    Poziom 10  

    Witam wszystkich. Mam bardzo nietypowy problem w moim samochodzi. Mam Rover'a 114 GSi. Ma on silnik 1.4 serii K8 na jednopunktowym wtrysku sterowany modułem ROVER MEMS. Problem pojawiła się wczoraj. Samochód odpalił jak zawsze. Miałem do zrobienia ok 15km. w połowie drogi staję na światłach, wrzucam na bieg jałowy a obtory na 4500!!! szybko zgasiłem samochód zapaliłem ponownie i nic dalej 4500 obrotów na obrotomierzu. Musze nadmienić, iz silnik w tym samochodzi e jest praktycznie "nowy" poniewaz dwa tygdonie temu kupiłem drugiego Roverka 114 który miał 30tyś km przebiegu i ptrzełożyłem sam silnik do mojego. Silniki sa identyczne. Moduły też. naprawianie zacząłem od wymiany modułu. Nic nie pomogło dalej 4500 - 5500obr/min. Mam drugi monowtrys od tego drugiego samochdu więc postanowiłem go rozebać. Pierwsza myśl jaką miałem to zacięta linka gazu ale to nie to. Dziś wymianiełem silnik krokowy ale dalej to samo. Nie mam już pomysłów. Co dziwne podczas pracy na takich obrotach odpięcie silnika krokowego nic nie zmienia. Dziś był moment kiedy silnik "wszedł" na 7000ibr/min. Naprawdę nie mam juz pojęcia co robić. PROSZĘ! BŁAGAM O POMOC!! MAM KOMPLETNY DRUGI SILNIK MONOWTRYSK I WSZYSTKIE INNE ELEMENTY WIĘC MOGE WYMIENIAĆ.

    0 15
  • #2 28 Lis 2005 13:15
    glurak
    Poziom 25  

    Wyglada na to ze w ukladzie dolotowym jest cos nieszczelne, sprawdz wszystkie rurki i rureczki.

    0
  • #3 28 Lis 2005 13:51
    tomi114
    Poziom 10  

    glurak napisał:
    Wyglada na to ze w ukladzie dolotowym jest cos nieszczelne, sprawdz wszystkie rurki i rureczki.

    Witam. W całym układzie są 4 węże ciśnieniowe. Wszystkie wchodzą do obudowy filtru powietrza. Przy czym dwa idą do kolektora ssącego, jeden do komputeraz oraz jeden połączony jest do wlotu do filtru powietrza.

    0
  • Pomocny post
    #4 28 Lis 2005 14:02
    Patryk.master
    Poziom 14  

    zobacz czy przepustnica się nie przycieła i czy wszystkie uszczelki w układie dolotowym są w porządku. Jeżeli silnik wchodzi aż na 5000obr to musi gdzieś tego paliwa zassać więcej.

    0
  • #5 28 Lis 2005 14:15
    tomi114
    Poziom 10  

    Patryk.master napisał:
    zobacz czy przepustnica się nie przycieła i czy wszystkie uszczelki w układie dolotowym są w porządku. Jeżeli silnik wchodzi aż na 5000obr to musi gdzieś tego paliwa zassać więcej.

    Sprawdze to zaraz po pracy. Wczoraj próbowałem odpinac weze podciśnienia i obroty momentalnie spadały i silnik gasł więć przewody są szczelne. Po ściągnięciu obudowy filtru powietrza przepusttnica jest zamknięta więc nie ma możliwości przycięcia. Silnik nie reaguje kompletnie na (podczas pracy na 5000obr/min)
    -odpięcie silnika krokowego,
    -odpięcie czujnika położenia przepustnicy,
    -odpięcie czujnika temperatury cieczy chłodzącej.
    Nie reaguje kompletnie na nic:(

    0
  • #6 28 Lis 2005 14:47
    Patryk.master
    Poziom 14  

    nie reaguje bo to prawdopodobnie nieszczelność jakaś nie wiem dokładnie jak tam to użądzenie wtryskowe wygląda ale obejżyj je dokładnie ewentualnie wymontuj wyczyść sprawdź kolektor ssący.

    0
  • #7 28 Lis 2005 14:52
    tomi114
    Poziom 10  

    Patryk.master napisał:
    nie reaguje bo to prawdopodobnie nieszczelność jakaś nie wiem dokładnie jak tam to urządzenie wtryskowe wygląda ale obejżyj je dokładnie ewentualnie wymontuj wyczyść sprawdź kolektor ssący.


    Wyglada to tak jak na fotce.

    0
  • Pomocny post
    #11 28 Lis 2005 16:06
    Tony J.
    Poziom 20  

    Zobacz sobie czy między urządzeniem wtryskowym a kolektorem nie ma czasem takiej gumowej podstawy jak była np w VWejowskich jednopunktach. Mogła pęknąć.

    0
  • Pomocny post
    #12 28 Lis 2005 18:50
    Patryk.master
    Poziom 14  

    Mam jeszce pytanie czy przy tych obrotach ten silnik ciągnie jakoś czy poprostu się obraca prawie bez mocy bo jak ciągnie to musi mu przepustnica podawać paliwo i w tedy szukać przyczyny albo nieszczelna przepustnica albo niedomknieta. Dziwi mnie trochę ten przypadek bo przy zamkniętej przepustnicy paliwo do wolnych obrotów dostaje się osobnym kanałem i wydaje mi się że nie uzyskał by takich obrotów. Ewentualnie zamień ten wtrysk jak masz inny i wtedy zobacz.

    0
  • #13 29 Lis 2005 14:52
    tomi114
    Poziom 10  

    Patryk.master napisał:
    Mam jeszce pytanie czy przy tych obrotach ten silnik ciągnie jakoś czy po prostu się obraca prawie bez mocy bo jak ciągnie to musi mu przepustnica podawać paliwo i w tedy szukać przyczyny albo nieszczelna przepustnica albo niedomknieta. Dziwi mnie trochę ten przypadek bo przy zamkniętej przepustnicy paliwo do wolnych obrotów dostaje się osobnym kanałem i wydaje mi się że nie uzyskał by takich obrotów. Ewentualnie zamień ten wtrysk jak masz inny i wtedy zobacz.

    Silnik ciągnie pełną mocą... Dzis będę wymieniał cały wtrysk.

    Dodano po 42 [minuty]:

    Mam pytanie. Czy jest możliwe to, ze zatkał sie jakis kanał monowtrysku? Cały osprzęt monoetrysku został wymieniony - TPS, silnik krokowy, czujnik temp. cieczy, pompka wtryskowa, przepływomierz oraz komputer. Czy jest jeszcze coś oprócz całego kolektora ssącego co powoduje, z esilnik wchodzi na 5000obr/min i zatrzymuje sie na nich? Oroty są równe! Nie ma żadnych wahań w pracy silnika.

    0
  • #14 30 Lis 2005 10:41
    Patryk.master
    Poziom 14  

    Co do zatkania to zawsze jest to możliwe chociaż dużo kanałów tam nie ma ale raczej nie w tym przypadku. Co do sterowania obrotami to silnik krokowy steruje wolnymi a przepustnica resztą i nic więcej. W twoim przypadku jeżeli silnik ciągnie to nieszczelność w stylu wydmuchana uszczelka czy pęknięty kolektor co by powodowało zazysanie powietrza nie wchodzi w gre bo by nie miał mocy ani takich obrotów góra 2000obr.

    0
  • #15 02 Gru 2005 07:24
    tomi114
    Poziom 10  

    Wiec czy winna moze byc intalacja elektryczna? W sumie nie ma tego dużo. Mam drugą wiec moge wymienić. I własnie nie wiem co lepiej:/ Kolektor czy instalacje? Po pracy nie mam czasu przy nim siedzieć. Jutro mam zamiar sie zabrać za kombinaqcje ale szczerze mówiac nie wiem do czego cacząć. Pozdrawiam

    0
  • #16 02 Gru 2005 13:57
    Patryk.master
    Poziom 14  

    Wymień całe urządzenie wtryskowe może być bez kolektora ssącego i sprawź dobrze linke gazu czy się ne tnie albo zanim zaczniesz coś robić zdejmij lnkę gazu i wtedy go zapal ewentualnie podzczas pracy sprubój domknąć przepustnicę ręką. Nie jest to wina instalacji el. ponieważ jeżeli silnik chodzi na takich obrotrach to musi dostawać paliwo poprzez przepustnicę, przecież to działa trochę podobnie do zwykłego gaznika co innego jak by był pełny wtrysk.

    0