logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Czy obniżenie napięcia z 12 V do 5 V zwiększy ampery w panelu słonecznym?

Jacek_Ch_ 08 Lut 2024 06:08 786 12
  • #1 20950770
    Jacek_Ch_
    Poziom 2  
    Witam.
    W temacie paneli solarnych jestem totalnie zielony. Prawdopodobnie dla większości pytanie będzie banalne, ale wolę zapytać niż wydawać pieniądze na testowanie.
    Czy jeżeli kupię mały panel słoneczny 12 V o prądzie 500-600 mA i (używając np. przetwornicy LM2596) obniżę napięcie do 5 V, to czy prąd wzrośnie?

Próbowałem znaleźć coś na YouTube... czytałem recenzje na AliExpress... (wiem, wiem :P proszę o wyrozumiałość) i wszyscy skupiali się na mierzeniu miernikiem napięcia, a to przecież prąd jest ważny (chcę użyć tego do ładowania 18650).
    Proszę o pomoc.
    Pozdrawiam.
  • Pomocny post
    #2 20950774
    ArturAVS
    Moderator
    Ocena: 7787
    Jacek_Ch_ napisał:
    Czy jeżeli kupię mały panel słoneczny 12 V 500-600mA i (używając np przetwornicy
    LM2596) obniżę do 5 V to ampery wzrosną?

Tak, teoretycznie powinieneś uzyskać ~1A. Jednak przetwornica może zachowywać się niestabilnie przy zmianach oświetlenia (a zarazem wydajności fotoogniwa).
  • #3 20950837
    JacekCz
    Poziom 42  
    Ocena: 1462
    Jacek_Ch_ napisał:
    (chcę użyć tego do ładowania 18650)

No to dlaczego narzucasz myślenie "5 V" . Każdy stopień pośredni to straty

Pewnie by były przetwornice "do ładowania" z wyższym wejściowym. Mignęło mi coś podobnego na Ali - nie podam linka

A z gotowych, mam kupioną ładowarkę do przeróżnych litówek, wejścia 230V/ 12V (bez pośrednictwa USB)
    Chore w tych czasach jest, ze wszyscy myślą kategoriami "powerbank" "5 V" i "USB"
  • #4 20951419
    Jacek_Ch_
    Poziom 2  
    JacekCz napisał:
    USB)
    Chore w tych czasach jest, ze wszyscy myślą kategoriami "powerbank" "5 V" i "USB"