logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Różnice w pomiarach mocy żarówek "LED" 12W/36W - miernik cęgowy vs miernik gniazdka

Lelo29 09 Lut 2024 19:26 732 19
  • #1 20953539
    Lelo29
    Poziom 2  
    Ocena: 4
    Nie jestem elektrykiem, więc moje pytanie dotyczy czegoś, czego nie rozumiem.
    Mam problem z pomiarami mocy żarówek o mocy 12W i 36W.
    Pomiary prądu na wszystkich urządzeniach wynoszą odpowiednio 0.06A i 0.26A.
    Posiadam miernik cęgowy, zwykły multimetr oraz miernik do gniazdka.
    Miernik cęgowy i multimetr są ustawione na pomiar prądu zmiennego (AC).
    I tutaj nie rozumiem. Miernik do gniazdka pokazuje 12W i 36W. Ja, obliczając 0.06x230V, otrzymuję 13.8W, a 0.26x230V daje 59.8W. Gdzie popełniam błąd? Jak miernik do gniazdka oblicza 36W? Nawet jeśli wpiszę to do kalkulatora internetowego, wychodzi 59.8W. Proszę o wyjaśnienie bez drwin.
  • Pomocny post
    #3 20953583
    Konto nie istnieje
    Poziom 1  
  • #4 20953595
    kkknc
    Poziom 43  
    Ocena: 6660
    Lelo29 napisał:
    Nie jestem elektrykiem, więc moje pytanie dotyczy czegoś, czego nie rozumiem

Tu nie trzeba być specjalistą. Tylko skończyć szkołę podstawową. Fizyka obejmowała wystarczający poziom wiedzy, by to ogarniać. A język polski powinien dać umiejętność czytania ze zrozumieniem instrukcji urządzeń, które masz.
    Czyli moc czynna, bierne, pozorna. Tolerancja pomiaru i dokładność oraz sposób pomiaru przez proste urządzenia i ich zachowanie przy zasilaczach impulsowych.
  • #5 20953641
    Lelo29
    Poziom 2  

Widzę, że twoja fizyka w szkole też była bardzo rozwinięta, tak jak twój poziom ego. Polskiego się naucz, żeby uczyć. Kilkadziesiąt lat temu nie było technologii LED.
  • #6 20953658
    r103
    Poziom 37  
    Ocena: 942
    kkknc napisał:
    A j.polski powinien dać umiejętność czytania ze zrozumieniem instrukcji urządzeń które masz.