logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Układ aktywny do git. basowej- prosze o pomoc przy projekcie

bucowski 12 Gru 2005 21:52 2756 4
REKLAMA
  • #1 2078190
    bucowski
    Poziom 21  
    Ocena: 11
    Witam. Jestem młodym człowiekiem i nie mam duzego doświadczenia w projektowaniu. Chcem zrobić układ aktywny do gitary basowej. Znalazłem schemat na necie - jakiś niemiec go zrobił, ale śmiem wątpic, ze nie jest optymalnie zaprojektowany. Wziełem się za przeróbki. Nie jestem pewien czy wszystko jest dobrze.

Mój schemat wygląda tak:
    Układ aktywny do git. basowej- prosze o pomoc przy projekcie
    Układ ma być zamontowany w gitarze, zasilany z baterii 9V. Są tu dwa wejscia na przetworniki elektroakustyczne z gitary (o rezystancji wewętrznej ok 470ohm). Przed wejsciem na płytkę sygnał jest regulowany za pomocą dwoch potencjometrow 100k log. Potem, za stopniem wejsciowym jest wyjście na potencjometr od tonów i stopien wyjsciowy.

Mam kilka wątpliwości:
    1. Nie bardzo rozumiem po co jest R9.. :| Jest on jakoś związany z "mini-korektorem", czy pracuje w układzie tranzystora T3 ?? Moge go usunąć ?? a jeśli miedzy wyjsciem send out i return in jest zwora (brak ingerencji w brzmienie) to czy jest on potrzebny ??

2. Wiadomo, ze C7 filtrujący zasilanie tak naprawde bedzie na płytce przy tranzystorach. Ale nie o to chodzi - nie jest za duży ?? Wydaje mi sie, że coprawda bedzie znacznie obciążał baterię, ale tylko przy włączeniu zasilania, dopóki się nie naładuje. W kazdym bądź razie nie jestem pewien co do jego wartości. Zależy mi jednak na jak najmniejszych zakłuceniach. Przewód z zasilaniem zrobie ekranowany.

3. A jeśli bede potrzebował tylko jedno wejscie i nie bedzie sekcji tranzystora T2, to czy R3 bedzie potrzebny ?? Wydaje mi sie, ze R3 i R6 pracują jako "mikser", no ale moge się mylić.