logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Jak podłączyć krańcówkę zabezpieczającą silnik przed przegrzaniem?

jacytomasz 18 Sty 2025 06:27 666 12
REKLAMA
  • #1 21398024
    jacytomasz
    Poziom 2  
    Witam. Potrzebuję pomocy, jestem początkujący. Jak podłączyć krańcówkę zabezpieczającą silnik przed przegrzaniem? Rozrysowałby mi to ktoś?
    Dziękuję.
    Zdjęcie metalowej obudowy silnika z tabliczką znamionową.
    Zbliżenie na krańcówkę marki Moeller zamontowaną na metalowej powierzchni.
    Zbliżenie na tabliczkę znamionową przełącznika elektrycznego z oznaczeniami technicznymi.
    Stycznik TeSys Schneider Electric z oznaczeniami terminali.
  • REKLAMA
  • #2 21398033
    elktrod
    Poziom 41  
    Ocena: 1349
    Spróbuj: Link Link
    W jaki sposób zamierzasz wykorzystać tę krańcówkę do zabezpieczenia silnika przed przegrzaniem skoro to jest mechaniczny "czujnik" a nie temperaturowy? W związku z tym nasuwa się pytanie: gdzie i jaki posiadasz czujnik temperatury silnika?
    W/w krańcówkę możesz wykorzystać jedynie do wyłączania lub włączania silnika gdy element napędzany przez ten silnik zbliży się do krańcówki i uruchomi jej styki. Krańcówka ta nie wykrywa w żaden sposób temperatury silnika.
    Aby ją do tego zaprząc musiał byś mieć np. bimetal podłączony do korpusu silnika, który musiał by się tak nagrzać aby się odkształcić i nacisnąć styki krańcówki w celu zadziałania dalej na stycznik itd itp. Czy tak to planowałeś? Myślę, że nie. Więc chyba musisz zmodyfikować pytanie z tematu lub wyjaśnić dokładniej co miałeś na myśli?
  • #3 21398133
    jacytomasz
    Poziom 2  
    Silnik napędza przekładnię która napędza taśmę w momencie zablokowania taśmy zablokowało silnik i się spalił.
    Krańcówka jest zamontowana na przekładni i jak zablokuje taśmę to na sprężynie zadziała krańcówka która ma wyłączyć zasilanie silnika.
  • REKLAMA