logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Prośba o wybór routera 5G i operatora - Wrocław ul.Prądzyńskiego

dkolodzi 21 Sty 2025 11:55 750 12
  • #1 21402949
    dkolodzi
    Poziom 2  
    Dzień dobry.

Potrzebuję internetu do biura we Wrocławiu na ul. Prądzyńskiego 17.

Niestety w kamienicy nie ma żadnego kabla. Lokal jest na parterze.

Zapoznałem się z wieloma wątkami na tym forum, ale dalej nie potrafię ostatecznie zdecydować,
    ponieważ nie potrafię sam sprawdzić czegokolwiek za pomocą telefonu i karty. Mogę liczyć
    jedynie na stare posty i własną ich ocenę.

W związku z tym proszę o pomoc w dobraniu operatora i routera.

Wydaje mi się, że najlepszy byłby ZTE MC889 zamontowany na elewacji kamienicy na parterze.
    Mam pod to przygotowany kabel. Obracając się w lewo o 90 stopni, mam BTS-a z PLAY na ul. Szybkiej 6-10.
    Nie znam się, ale wydaje się, że byłby najlepszy, bo po drodze nie ma żadnych przeszkód w postaci budynków etc.
    Odległość od BTS-a to 350 m (obsługuje pasmo 5G2100).

Kolejny BTS (Orange) jest 350 m na wprost lokalu na ul. Zgodnej 15, ale są przeszkody w postaci budynków (nie wiem, czy to ma znaczenie :)).
    Obsługuje pasma 5G3500 i 5G2100.

W okolicy są też inne BTS-y - również z T-Mobile i Plusa.

Plan jest taki, że modem zbiera sygnał, przekazuje do routera ze stałym IP i rozsyła po switchu.

Znam pułapki w umowach poszczególnych operatorów. Dla mnie najważniejsza jest stabilność i upload.
    Nie korzystam z telekonferencji itp., ale lepiej zawsze mieć zapas. Miałem przez chwilę router ZTE MC 888
    z Plusa do sprawdzenia i na speedteście było downlink 100 i uplink 8.

Proszę o pomoc w wyborze routera i operatora pod kątem powyższych parametrów. Plus byłoby najprościej,
    bo sprzedają w/w router. Natomiast kupując w sklepie, obawiam się (może niesłusznie) problemów z oprogramowaniem
    i jego aktualizacją.