Dzień dobry.
Potrzebuję internetu do biura we Wrocławiu na ul. Prądzyńskiego 17.
Niestety w kamienicy nie ma żadnego kabla. Lokal jest na parterze.
Zapoznałem się z wieloma wątkami na tym forum, ale dalej nie potrafię ostatecznie zdecydować,
ponieważ nie potrafię sam sprawdzić czegokolwiek za pomocą telefonu i karty. Mogę liczyć
jedynie na stare posty i własną ich ocenę.
W związku z tym proszę o pomoc w dobraniu operatora i routera.
Wydaje mi się, że najlepszy byłby ZTE MC889 zamontowany na elewacji kamienicy na parterze.
Mam pod to przygotowany kabel. Obracając się w lewo o 90 stopni, mam BTS-a z PLAY na ul. Szybkiej 6-10.
Nie znam się, ale wydaje się, że byłby najlepszy, bo po drodze nie ma żadnych przeszkód w postaci budynków etc.
Odległość od BTS-a to 350 m (obsługuje pasmo 5G2100).
Kolejny BTS (Orange) jest 350 m na wprost lokalu na ul. Zgodnej 15, ale są przeszkody w postaci budynków (nie wiem, czy to ma znaczenie
).
Obsługuje pasma 5G3500 i 5G2100.
W okolicy są też inne BTS-y - również z T-Mobile i Plusa.
Plan jest taki, że modem zbiera sygnał, przekazuje do routera ze stałym IP i rozsyła po switchu.
Znam pułapki w umowach poszczególnych operatorów. Dla mnie najważniejsza jest stabilność i upload.
Nie korzystam z telekonferencji itp., ale lepiej zawsze mieć zapas. Miałem przez chwilę router ZTE MC 888
z Plusa do sprawdzenia i na speedteście było downlink 100 i uplink 8.
Proszę o pomoc w wyborze routera i operatora pod kątem powyższych parametrów. Plus byłoby najprościej,
bo sprzedają w/w router. Natomiast kupując w sklepie, obawiam się (może niesłusznie) problemów z oprogramowaniem
i jego aktualizacją.
Z góry dziękuję za pomoc.
AI: Ilu użytkowników lub urządzeń będzie korzystać z internetu w biurze?
2-4
AI: Jakie są konkretne potrzeby dotyczące wykorzystania danych lub aplikacji, które będą używane?
Nie znam. Downlink 30, uplink 30 minimum?
Potrzebuję internetu do biura we Wrocławiu na ul. Prądzyńskiego 17.