Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Seicento 1.1 nie da się zapalić

fatom 13 Dec 2005 20:47 5699 18
  • #1
    fatom
    Level 12  
    Witam
    Mam problem, pojechałem do sklepu wysiadłem zgasiłem auto. Przychodzę chcę zapalić przekręcam kluczyk - wszystko ok kontrolki palą jak należy, przekręcam zapłon 1 sek tak jak łapał by rozrusznik (jakłby chcial może by odpalił ale był za krótki impuls i przerwało) i pstryk nic. Wyłaczyłem zapłon załanczam jeszcze raz i wszystko miga( kontrolka np od immobilaizera miga) po przekręceniu na start wszystko gaśnie na liczniku i nie działa nic a przekażnik ten czerwony przy centralce wtrysku brzęczy z częst. ok 20Hz nie łapie tylko brzęczy. No i oczywiście holowanie do garażu. Zaznaczam że nie jest to immobilizer bo go w centralce nie mam, mam eeprom bez immobilazera. Może ktoś się z czymś takim spodkał co to może być centralka padła czy coś innego. Co sprawdzić? Przekaźniki dobre sprawdzałem miernikiem przychodzi takie napięcie - pulsujące. No i klapa co mam zrobić jak to naprawić? Proszę o pomoc.
    [28-30.06.2022, targi] PowerUP EXPO 2022 - zasilanie w elektronice. Zarejestruj się za darmo
  • #2
    pontuś
    Level 18  
    Witam.
    Sprawdź kabel masowy na prawym nadkolu.
  • #4
    fatom
    Level 12  
    Akumulator na bank mocny światła palą a nawet go pdładowałem jak byłem w gażu i raczej to nie on. Martwie się bo jak padła centralka to czeka mnie spory koszt. Wiem że można do serwisu ale sama diagnoza to ok 100 w plecy. Sprawdzę jutro jeszcze tę masę ale jest pewnie ok bo miernikiem miałem napięce na przekażniku tylko nie wiem czemu on pulsuje (napięcie na styk 86 przychodzi pulsujęce). Jak go rozebrałem i przytrzymałem palcem to słyszę jak pmpka paliwa chodzi ale dalej na zaplon i kompletnie nic zero reakcji. Napcie nie siada bo w czasie zaplonu włączyłem światła dzienne (nie wyłaczają sie w czasie rozruch jak mijania) i nawet nie gasną. Wieć akumulator jest na bank ok. Jak móg się tak nagle spieprzyć? Dobrze że 6km od domu a nie dalej. Może ma ktoś jeszcze pomysł coby tu sprawdzić albo co siadło-może stacyjka? A może ktoś słyszał lub miał podobny problem?
  • #5
    vvaldek
    Level 28  
    napisz ktory rok jaki licznik i jaka centralka podesle schemat
  • #6
    fatom
    Level 12  
    Rok 2000 1.1S liznik kilometrw standardowy nie elektroniczny, danych centralki nie pamiętam, a samochód w garażu dane z centralki mogę podać jutrom po pracy jak spiszę
  • #7
    vvaldek
    Level 28  
    i napiszjeszcze gdzie jesr umieszczona centralka , na przepustnicy czy na nadkolu??

    Dodano po 2 [minuty]:

    sprawdz czy podczas krecenia rozrusznikiem na akumulatorze nie spada napiecie poniozej 9V
  • #8
    fatom
    Level 12  
    Centralka jest nad prawym nadkolu a rozrusznik nie kręci. Jest tylko zaplon i nic więcej.
  • #9
    vvaldek
    Level 28  
    daj plusa bezposrednio przy stacyjce pod czerwony kabel i zobac zczy kreci . zrob dodatkowa mase do silnika
  • #10
    fatom
    Level 12  
    Dalem plus pod stacyjkę na czerwony przewód - efekt taki sam jak po przekręceniu stacyjki na start wszystko gaśnie i słychać tylko pompkę paliwa ale rozrusznik nie kręci. Zastanawia mnie czemu ten czerwony przekażnik przy centralce wtrysku zamiast złapać to przerywa (brzęczy). Świadczy to o jakimś uszkodzeniu ale nie wiem co padło (oby nie centralka wtrysku), może jeszcze ktoś ma jakieś propozycję to jutro rano sprawdzę.
    Typ mojej centralki to IAW 16FM.E6/6A37-CO
  • #11
    kooperator
    Level 20  
    Coś sie dzieje napewno z głownym zasilaniem nawet przy padnietej całkowice centralce powinien krecić jak szalony tyle ze nie odpali, poszukaj usterki w przewodach tych od akumulatora, a moze padł ci rozrusznik i robi zwarcie.,Napewno nie centralka bo tam nie ma obwodów do rozrusznika. Pozdrawiam.



    Mariusz:.
  • #12
    vvaldek
    Level 28  
    dla pewnosci za to nie kabel masowy zaluz drugi od minusa akumulatora do jakiegos elementu metalowego silnika , to co muwisz to jest wlasnie objaw braku masy kolega ma racje to nie centralka . rozrusznik kreci nawet bez centralki
  • #13
    jacekltd
    Level 13  
    zgadzam sie z vvaldkiem to typowy brak masy.
    Weź tali jeden z przewodów rozruchowych ( taki do "pożyczania prądu") zapnij na klemę minusową i do korkusu silnika powinien zapalic.
  • #14
    fatom
    Level 12  
    OK jutro z rana idę sprawdzić i pobawię się dodatkową masą. Dam znać jak poszło. Dzisiaj jest już późno bo do garażu mam 15 min drogi od domu.
    pozdrawiam.


    No i wszystko się wyjaśnilo brak było masy na silniku. Wcześniej to sprawdzałem i wyglądło na OK. Podpiołem dodatkową masę z aku do silnika i silnik odpalił od pierwszego :D.(gdybym to wiedział wcześniej nie musiałbym auta holować do garażu).Poszukałem masy i była upalona ale trzymała się na koszulce i nie było widać - jest to połączenie prawe nadkole silnik. Miernikiem wszystko wyszło. Zgubilo mnie to brzęczenie przekaźnika czerwonego przy centralce. Ale teraz wiem nie było masy na silniku i wszystkie czujniki nie dzialały może dlatego tak szalał. Dzięki wszystkim za pomoc, a szczególnie tobie vvaldek.:D
    pozdrawiam wszystkich.
  • #15
    pontuś
    Level 18  
    Witam.
    Fajnie, że ludzie czytają to, co się do nich pisze:D
  • #16
    fatom
    Level 12  
    pontuś tak zgadza się ty pisałeś o tym i to w 2 lub 3 poście, sprawdzałem ale nie dokładnie i to mój błąd. Jak coś robić to dokładnie, ale powiem że spanikowałem, że padła centralka (ten przekaźnik), a to było takie proste.
    dzięki i pozdrawiam.
  • #17
    kooperator
    Level 20  
    Fatom o mnie to zapomniałeś ale Ci wybaczam :D Ważne ze samochod już Ci działa pozdro


    Mariusz:.
  • #18
    jacekltd
    Level 13  
    fatom wrote:
    pontuś tak zgadza się ty pisałeś o tym i to w 2 lub 3 poście, sprawdzałem ale nie dokładnie i to mój błąd. Jak coś robić to dokładnie, ale powiem że spanikowałem, że padła centralka (ten przekaźnik), a to było takie proste.
    dzięki i pozdrawiam.

    o prostych rzeczach myslimy najpóźniej
  • #19
    fatom
    Level 12  
    No właśnie szukałem gorszych usterek,a to tylko masa od silnika tyle mi nerwów napsuła. A na przyszłość się przyda taka wiedza i doświadczenie. O tyle już jestem mądrzejszy.
    pozdr.