logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Dacia Lodgy 1.6 2016 – trudności z tankowaniem LPG za granicą, wolne napełnianie

szymczakszymon27 03 Cze 2025 16:22 771 28
  • #1 21568685
    szymczakszymon27
    Poziom 3  
    Cześć, posiadam samochód Dacia Lodgy 1,6 benzyna/LPG rocznik 2016. Mam problem z tankowaniem LPG za granicą, w Polsce problem nie występuje. Sprawdzone wszystko przez "gazownika", twierdzi, że pompy za granicą są inaczej ustawione z niższym ciśnieniem i z tego powodu jest problem. Wszystko rozumiem, tylko jak podjeżdża tankować miejscowy, tankuje normalnie. Więc się zastanawiam, co mogę zrobić, bo jest to bardzo uciążliwe w trakcie podróży. Są stacje, gdzie gaz tankuje się bardzo wolno i jest problem z zatankowaniem do pełna, a na niektórych nawet nie chce ruszyć.
    Jestem totalnym laikiem, jeżeli chodzi o mechanikę samochodową, nie mówiąc o LPG.
    Bardzo proszę o pomoc lub wskazać, co można zasugerować "gazownikowi".
    AI: Czy możesz podać, jakiej marki i typu jest instalacja LPG zamontowana w Twoim samochodzie? (np. BRC, STAG, Landi Renzo, itp.)
    LPG Tech, wielozawór Tomassetto, wlew paliwa Tomassetto
    AI: Jakiego adaptera używasz do tankowania LPG za granicą i czy problem występuje na wszystkich stacjach, niezależnie od typu końcówki (DISH, ACME, bayonet)?
    Problem jest na większości stacji za granicą (Niemcy, Francja, Włochy) niezależnie od typu końcówki.
  • #2 21568804
    Michał_74
    Poziom 34  
    Ocena: 617
    Witam.
    Zaatakuj gazownika niech założy słabszą sprężynę we wlewie pod kólką.
    Zapewne i tak uzywasz adaptera tankowania.
    Przy normalnym wlewie i pistolecie jak unas wygląda to inaczej. Uprzedzam tych co chcą mnie zlinczować
    Pozdrawiam.
  • #3 21568828
    szymczakszymon27
    Poziom 3