logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Sofar HYD 5KTL-3PH + BTS 5 kWh – falownik nie wraca automatycznie po zaniku prądu

prolook69 28 Cze 2025 09:39 726 6
  • #1 21591873
    prolook69
    Poziom 2  
    Cześć
    Korzystam z instalacji PV opartej na falowniku Sofar HYD 5KTL-3PH z magazynem energii również sofarowym BTS 5 k.

Jeśli chodzi o stronę on gridową wszystko działa bez zarzutu, magazyn działa w trybie autokonsumpcji zimową porą doładowuje się z sieci i jakby tu nie ma się czego przyczepić.

Problem pojawia się w przypadku zaników prądu. Jestem laikiem w tych sprawach ale czytam, oglądam staram się zrozumieć i nie daje mi spokoju czy to na pewno tak powinno działać. W tym momencie jeżeli dojdzie do całkowitego zaniku prądu wyłącznik główny w rozdzielnicy jest zrzucany i falownik przechodzi na off grid. Niby ok bo z apki dostaję powiadomienie że działam w innym trybie, ale nie wiem kiedy mogę wrócić z powrotem na sieć. Czasem kilkukrotnie muszę próbować wrócić do sieci manualnie przełączając włącznik główny do pozycji wyjściowej.
    Druga kwestia raz na kilka przypadków braku prądu jest problem z powrotem do sieci. Pomimo, że awaria została usunięta włącznik odbija i już parę razy po kontakcie z instalatorem musiałem odpiąć N od czujnika zaniku faz i dopiero wtedy mogłem wrócić z powrotem na sieć. Kolejna kwestia zazwyczaj po awarii zapewne związana z usuwaniem usterki napięcie na poszczególnych fazach potrafi mocno skakać zarówno w górę powyżej 253v jak i w dół poniżej 215v. W takich sytuacjach falownik zdaje się głupieć pokazuje błędy czy to 001, 003, 073. Produkcja zostaje obcięta do 0 nie pobiera z magazynu tylko przechodzi wtedy na sieć.