Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Odpowiednie żarówki do Skody Felicii

Lukashh 18 Gru 2005 23:47 22043 23
  • #1 18 Gru 2005 23:47
    Lukashh
    Poziom 16  

    Witam !

    Znalazłem na Allegro żarówki Xenonowe do samochodów- Oczywiście to nie są prawdziwe ksenony ale udają ksenony ;) - a swiatło z nich jest lepsze niż ze zwykłych żarówek w samochodzie.
    Można je wstawić zamiast żarówek halogenowych i podobno dają bardzo mocne światło.

    Co o tych żarówkach sądzicie ? Czy ktoś z Was wymienił swoje zwykłe żarówki z samochodu na Xenonowe ?

    Zastanawiam się nad kupnem ich bo w samochodzie mam słabe i w nocy nie za dobrze widać pobocze - a wiadomo nie chce żadnego pieszego za darmo ;) przewieść na masce :D

    Tutaj przykładowa aukcja http://www.allegro.pl/show_item.php?item=77724865

    Poradźcie jakie są dobre firmy produkujące te żarówki i czy lepiej kupić te 55W czy 100W ?


    A tutaj artykuł tylko o oryginalnych światłach xenonowych http://motoryzacja.interia.pl/news?inf=101934

    0 23
  • #2 18 Gru 2005 23:58
    kooperator
    Poziom 20  

    Zarówki te z linku są zarówkami halogenowymi ze zwyklym zarnikiem wolframowym i błekitnym szkłem. Nie daj sie naciagać bo tylko kase wydasz w bloto,wiem bo juz kupilem co prawda nie na allegro ale identyczne ,Trwałością nie dorównują niestety nawet zwyklym bialym halogenówkom, palą sie jak szalone, szkoda kasy na badziewie, jesli juz chcesz miec prawdziwe xenony to zrób to , koszt no jest nie powiem ale efekt powala http://www.allegro.pl/show_item.php?item=76538514 http://www.allegro.pl/show_item.php?item=76594159 , to jest prawdziwy xenon a nie jakąs tam niebieska żarówka. Pozdrawiam.


    Mariusz:. :D


    kolega BLAŻEJ pode mną ma racje : Przeróbka zwykłych reflektorów na prawdziwy xenon (koszt zestawu: przetwornica+palnik, to na allegro około 650 zł) jest też niedozwolona choć sprzedawane są zestawy do tego celu. Zresztą poczytaj artykuł, który wskazałeś.
    Temat superżarówek do auta i przeróbek oświetlenia pojawiał się juz na elektrodzie. Poszukaj a dowiesz się więcej.


    potwierdzam a pisze to w ten sposób bo ktoś powie ze nabijam punkty.


    BŁAŻEJ wiem w czym jest rzecz ale biore pod uwage tylko żarówki typu H1 , H7, H4 jest żarówką 2włóknową i logicznym jest ze traci sie jedno ze swiateł najczeciej drogowe po zamontowaniu xenonu

    0
  • #3 19 Gru 2005 00:06
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Te żarówki to taki Xenon ja z koziej d**y trąba, a ze mnie baletnica. Zwykła żarówka pomalowana na niebiesko, która ma imitować barwę ksenonu. Ewentualnie ma cieńszy żarnik, z którego wydobywa się więcej światła i dzięki temu jest jaśniej. Ale taka żarówka i żyje krócej, i jest czuła na wstrząsy.
    Żarówki o większej mocy (70,90, 100 i więcej wat) są zabronione przepisami. Porzez większy pobór prądu mogą spowodować uszkodzenia instalacji eklektrycznej pojazdu, która nie jest przystosowana do takiego obciążenia. Grzeją się bardziej i mogą spowodować zmatowienie odbłyśnika reflektora i jego "szyby" jeśli jest wykonana z tworzywa. Na pewno też będą oślepiać jadących z naprzeciwka. A w razie jakiegoś wypadku, kiedy znajdą takie zamontowane w twoim aucie, to na pewno będziesz miał problemy...
    Przeróbka zwykłych reflektorów na prawdziwy xenon (koszt zestawu: przetwornica+palnik, to na allegro około 650 zł) jest też niedozwolona choć sprzedawane są zestawy do tego celu. Zresztą poczytaj artykuł, który wskazałeś.
    Temat superżarówek do auta i przeróbek oświetlenia pojawiał się juz na elektrodzie. Poszukaj a dowiesz się więcej.
    Kooperator: zauważ, ze jeśli zamontujesz taki zestaw w reflektorze zespolonym (mijani i długie w jednym kloszu) to stracisz możliwość przełączania świateł (będzisz jeździł cały czas na któryś, bo trudno to określić).

    0
  • #4 19 Gru 2005 00:24
    Lukashh
    Poziom 16  

    Tutaj też inne aukcje :

    http://www.allegro.pl/show_item.php?item=76316892 - firma Farenheit - chociaż nie wiem czy to firma bo sie nie znam :)

    http://www.allegro.pl/show_item.php?item=77716760 -
    "Produktem tym są ŻARÓWKI HALOGENOWE XENON BLUE-WHITE LIGHT XENON – PLASMA. Są efektem wieloletniej pracy i wdrażaniu najnowszych technologii HID (High Intensity Discharge) jest to połączenie dwóch sprężonych gazów ( Xenon i Krypton) ."

    :D

    Panowie słodzą jak mogą - ale może te firmówki nie są takie złe - nie palą się tak szybko.

    0
  • #5 19 Gru 2005 00:35
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Firmówki to są Philips Night Vision, Philips GT150 i inne ZNANYCH firm. Cała reszta to szajs. Poszukaj, poczytaj. Są opinie ludzi, którzy zastosowali takie zarówki. Barwa światła często jest taka, że we mgle, czy śniegu nic nie widać. Ułożenie żarnika daleko odbiega od normy i taki reflektorek świeci sobie bo tak...
    A papier (klawiatura) przyjmie wszystko...

    0
  • #6 19 Gru 2005 00:48
    kooperator
    Poziom 20  

    Lukashh Pozwolisz ze jako osoba mająca pewne doswiadczenie w dziedzinie motoryzacji doradze ci pewne bardzo szkuteczne rozwiązanie gdzie bedziesz mógł spokojnie dalej uzywać swoich oryginalnych zarówek i miec swiatła naprawde lepsze. Musisz niestety zaingerować w instalacje zasilającą reflektory a mam na mysli zamontowanie 2 przekazników blisko reflektorów którymi to zasilisz bezposrednio z alumulatora swoje lampy. Instalacja dotychczasowa posłuży jedynie do sterowania tymi przekaznikami. A do czego cały ten post ? Otóż mam na mysli spadki npiecia w instalacji pojazdu. Zanim prad z akumulatora dostanie sie do zarówki musi przebyć droge do srodka auta tam szereg przełaczników i z powrotem tym razem juz do lampy, ja poprostu to omijam, gubie spadek napiecia grubszymi i krótszymi przewodami zasilającymi i zasilaniem przekaznikiem pradem bezposrednio z akumulatora. godzinka max roboty, nawet 1 V napiecia na zarówce wiecej daje zadowalające efekty, zazwyczaj spotykam sie ze na zarówkach jest 10-11 V, nominalnie zarówka ma 12 V, napiecie w sprawnej instalacji ok 14,2V, to gdzie te 2- 3 V sie podziały ?? Na kablach i przełacznikach, tym samym ciemno przed autem. KONIEC. Pozdrawiam



    Mariusz:. :D

    0
  • #7 19 Gru 2005 01:18
    Lukashh
    Poziom 16  

    Dzięki za odpowiedź :)

    Już zdecydowałem co zrobie. Napisałem maila do jednego z kupców owych "wspaniałych xenonów" .


    ...
    Mam pytanie czy warto kupić sobie te żarówki ksenonwe do auta ? ...


    Odpowiedź :

    "Lipa

    Sprzedałem za 2 dni. Świecą może tak samo ale światło jest za niebieskie. Śnieg jest niebieski – a to już przesada – rozumiem błękitny ale nie niebieski.

    Ja odradzam

    Kupiłem sobie żarówki BOSCH Plus 60 EXTRALIFE – i jestem zadowolony"


    Poszukałem i na Allegro są takie Bosha http://allegro.pl/show_item.php?item=75931789

    i je chyba ostatecznie wezme chyba, że wpłyniecie na moje ostateczne zdanie ;)

    Bo są też firmówki Osram i Philips - ale myśle, że Bosh będzie naprawde dobry.

    A tych ksenonów już mi się odechciało :D

    Jak włoże nowe żarówki i nie będzie widocznej poprawy to wtedy zaczne coś kombinować z instalacją jak proponujesz kooperatorze ;)

    0
  • #8 19 Gru 2005 01:26
    kooperator
    Poziom 20  

    To już lepiej kup na stacji benzynowej żarówki firmy NARVA niemieckie H4 60/55W kosztują ok 9 zyla za sztukę czyli 18 zyla za 2 sztuki i bez przesyłki :D NARVA jest naprawde dobra ja używam tych wlasnie żarówek mniej wiecej wytrzymują ok roku, z wypróbowanych zwyklych H4 te swiecą najjaśniej. Decyzję pozostawiam tobie. Pozdrawiam



    Mariusz:. :D

    0
  • #10 19 Gru 2005 12:40
    Lukashh
    Poziom 16  

    Dzięki mar za link. Dużo mi teraz rozświetliło w głowie ;)

    0
  • #11 02 Sty 2006 10:46
    mkaminski100
    Poziom 18  

    Mam dwa pytania:
    1.Wiem, że prawnie zmiana żarówek na HID jest niedozwolona.Trzeba spełnić mnóstwo wymogów (stabilizacja, spryskiwacze), a mimo to jesli w roku produkcji auto nie było homologowane do HId to i tak jest to nielegalne :( Chodzi mi jednak o to, że ludzie kupują takie żarówki i montują je do aut. Jaki ma to wpływ na wiązkę światła (ustawienie) przy normalnym reflektorze rozbijającym światło szkłem?
    W wielu autach które mają "soczewki" (Audi, BWM, Opel itp) można to podobno zamienić, ale co z konwencjonalnymi reflektorami?

    2. Czy wyższe napięcie (14V) nie wpływa negatywnie na trwałość żarówek? Mówi się, że przy awarii regulatora napięcia, kiedy podawane jest za duże napięcie żarówki palą się bardzo często. Jak to wygląda?

    0
  • #12 02 Sty 2006 11:20
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Ad2. Napięcie znamionowe żarówki to 12 V. Ale napięcie pracy, ptzy którym żarówka osiąga odpowiednią temperature pracy, to właśnie 14 V, bo tyle jest +/- w instalacji sprawnego auta. Tak wiec to napiecie nie zaszkodzi żarówkom. Zaszkodzi im oczywiście, no i nie tylko im, podanie jakiegoś wysokiego napięcia w przypadku awarii regulatora napiecia. Ale to jest juz awaria podzespołu elektrycznego i spalone żarówki to skutek, tego.
    Ad1. Efekt jest raczej groźny. Taki "przeszczepiacz" najprawdopodobniej ma drogę dobrze oświetloną. Tyle tylko, ze plama światła nie ma nic wspólnego z wymaganą (asymetryczność, wysokość wiązki...). Natomiast jadący z naprzeciwka są totalnie opślepieni. Reflektor do określonej żarówki jest skonstruowany specjalnie do niej: kształt lustra, ogniskowa... I wsadzanie innego, nawet wydajniejszego źródła światła raczej nie współgra poprawnie.

    0
  • #13 02 Sty 2006 13:02
    mkaminski100
    Poziom 18  

    Co do HIDów to wiem, że w przypadku reflektorów z soczewkami (z "czystym" szkłem) są one identyczne z tymi w których montowane są HIDy. Tak więc wymiana zespołu soczewki z żarnikiem + instalacja daje pożądane efekty. Oczywiście nie ma stabilizacji i spryskiwania, ale z doświadczenia wiem, że przy dobrej regulacji świateł i możliwośći ich opuszczenia manualnego auto nie oślepia. Eksperymentowania jednak nie polecam.
    Co do "standardowych" reflektorów to tak właśnie sądziłem...
    A jeśli żarówki lepiej świecą na prądzie "pierwotnym" to poważnie się zastanowię nad przeróbką :) Dzięki

    0
  • #14 03 Sty 2006 02:35
    Adwil
    Poziom 15  

    Widzę że jest bardzo rozbudowany ten temat ale ja dorzucę jeszcze swoje 3 grosze:

    Zamontowałem u siebie w autku żarówki 100W, które dosyc mocno się grzały. Pewnego letniego wieczoru zaglądam pod maskę i patrzę, a tam od tej żaróweczki nadtopiło mi się jedno gniazdo, ale działało więc narazie zostawiłem sobie wymianę gniazda na potem. To potem nastąpiło wtedy gdy żarówka stopiła gniazdo jeszcze bardziej i wogóle przestało świecić. Więc jeśli macie plastikowe gniazda na żarówki od reflektorów to nie montujcie żaróweczek o zbyt wysokiej ilości Wat ponieważ wam się gniazdka stopią. Pozdro "szejset" Adwil

    0
  • #16 17 Lis 2007 08:29
    Madrik
    Moderator Robotyka

    olka__11 napisał:


    Kryptoreklama? :D
    To taki sam badziew jak wszystko inne. Nie da się zrobić sobie "Xnenonów" TYLKO przez wymianę żarówek. Taka technologia nie istnieje. Dziwię się, że ludzie dają się nabierać na "cudowne" wynalazki. Producenci samochodów wydają grupe miliony na zaprojektowanie nowych, lepszych świateł do samochodu. A jakiś chińczyk w garażu składa "lepsze o 100%" za parę centów...
    Wszystkie barwione na niebiesko żarówy, wyrzucać do kosza, lub omijać szeroki łukiem. Przyciemnione szkło, osłabia strumień swietlny o wiele bardziej, niż jest on zwiększany przez silniejszy żarnik, w efekcie, takie lampy dają mniej światła niż zwykłe. Dodajmy do tego nienaturalny kolor światła i cała tajemnica sukcesu. Jeśli chcecie poprawić jakość oświetlenia, kupcie żarówki o zwiększonej jasności RENOMOWANYCH producentów. Są mniej trwałe, ale ja np. używam H4 Osrama od ponad roku i jakoś się trzymają. A jakość o wiele lepsza. Nikogo nie oślepia, nie pali instalacji, ma bardziej naturalną i białą barwę.

    0
  • #17 14 Lut 2008 23:08
    tomek36
    Poziom 1  

    Witam, Xenon to nie zabawa w niebieskie światełka. Światła w samochodzie mają przede wszystkim dobrze oświetlać drogę, jednocześnie nie mogą być uciążliwe dla innych użytkowników drogi - czyli nie mogą oślepiać. Wszystkie zestawy typu HID czy inne podobne są do d.... bo:
    1. żarówka xenonowa ląduje w reflektorze o nieprzeznaczonym do niej profilu szkła i odbłyśnika
    2. reflektor nie posiada płynnej regulacji kierunku światła (w pionie) reagującej na zmiany w zawieszeniu wynikające z pofałdowania nawierzchni

    Mam w swoim aucie fabryczne xenon-y bezsoczewkowe czyli D2R i widzę wyraźnie jak pracują reflektory na nierównościach, nikt nie błyska mi dlugimi że go oślepiam, światło jest białe z lekkim odcieniem niebieskiego, nie męczy wzroku nietypową barwą. Taka prawdziwa przeróbka "zwykłych" świateł na xenon to nie 500-600 zeta tylko ze 3000. Sterowanie, przetwornice, reflektory (z ruchomymi odbłyśnikami lub inne rozwiązania i właściwym układem rozpraszania światła) no i żarówki. Same żarówki PHILIPS-a D2R to koszt min. 160 zł. sztuka (na allegro). Nie łudźcie się i pamiętajcie o innych użytkownikach dróg. Miałem przyjemność jechać przed takim przeróbkowiczem w nocy - musiałem uciec, bo skutecznie "spawał" mój wzrok co chwila w lusterku, a jechał starym Uno - czyli na pewno nie miał oryginalnych xenon-ów. Jak masz autko warte 10 tysięcy złotych na pewno nie opłaca się inwestycja w xenon-y (w końcu to 33% wartości). Jak przerabiać to całkowicie, a nie połowicznie.

    0
  • #18 15 Lut 2008 20:08
    kooperator
    Poziom 20  

    Witam wszystkich zainteresowanych tematem. Ostatnio wpadły mi w ręce takie żarówki. PHILiPS extreme power. W zmodernizowanej instalacji, o której swego czasu wspomniałem sprawują sie naprawdę świetnie. Silne białe światło, nawet deszczowa pogoda nie przeszkadza w komfortowej jeździe. Koszt kompletu od 75 PLN. Posiadaja homologację europejską więc zastosowanie będzie zgodne z prawem.

    0
  • #19 17 Lut 2008 01:19
    Madrik
    Moderator Robotyka

    kooperator napisał:
    Witam wszystkich zainteresowanych tematem. Ostatnio wpadły mi w ręce takie żarówki. PHILiPS extreme power. W zmodernizowanej instalacji, o której swego czasu wspomniałem sprawują sie naprawdę świetnie. Silne białe światło, nawet deszczowa pogoda nie przeszkadza w komfortowej jeździe. Koszt kompletu od 75 PLN. Posiadaja homologację europejską więc zastosowanie będzie zgodne z prawem.


    To chyba jedyny sposób na podniesienie wydajności reflektorów, bez ich wymiany. Żarówki mają moc identyczną ze starymi, ale emitują więcej światła. Spełniają normy, ale mają nieco krótszą żywotność i trzeba brać to pod uwagę.

    0
  • #20 17 Lut 2008 08:46
    ZGG
    Poziom 27  

    Jeżeli masz słabe światła. to raczej zmień lustra odblaskowe. czyli całe reflektory. Druga przyczyna to naoięcie zmierz na zaciskach żarówki. U mnie w golfie było 12,5 wolta. A na zaciskach akumulatora 13,8 To znaczna ruznica. i spadek jasnosci żarówki. Ale dorabianie dodatkowych przekazników bezpośrednio przy reflektorach .I grubych krótkich kabli To sporo zabawy.Najłatwiej kupo sobie żarówki +30 Lepiej + 50% więcej swiatła. To bedziesz miał o niebo lepsze światła.Niestety te żarówki +50% sa drogie.A te pseudo xsenony to badziewo. Mają tylko lakierowane szkło. I ten lakier sie wypala. jak ci powyżej piszą żarówki też siadają szybko. Pozatym gdy wyfiltrujesz część widma . A zostawisz ten niebieski. To masz jeszcze mniej światła. ja też takie miałem i szybko wywaliłem.

    0
  • #21 17 Lut 2008 10:50
    Jumpee15
    Poziom 9  

    kooperator napisał:
    Zarówki te z linku są zarówkami halogenowymi ze zwyklym zarnikiem wolframowym i błekitnym szkłem. Nie daj sie naciagać bo tylko kase wydasz w bloto,wiem bo juz kupilem co prawda nie na allegro ale identyczne ,Trwałością nie dorównują niestety nawet zwyklym bialym halogenówkom, palą sie jak szalone, szkoda kasy na badziewie, jesli juz chcesz miec prawdziwe xenony to zrób to , koszt no jest nie powiem ale efekt powala http://www.allegro.pl/show_item.php?item=76538514 http://www.allegro.pl/show_item.php?item=76594159 , to jest prawdziwy xenon a nie jakąs tam niebieska żarówka. Pozdrawiam.


    Mariusz:. :D


    kolega BLAŻEJ pode mną ma racje : Przeróbka zwykłych reflektorów na prawdziwy xenon (koszt zestawu: przetwornica+palnik, to na allegro około 650 zł) jest też niedozwolona choć sprzedawane są zestawy do tego celu. Zresztą poczytaj artykuł, który wskazałeś.
    Temat superżarówek do auta i przeróbek oświetlenia pojawiał się juz na elektrodzie. Poszukaj a dowiesz się więcej.


    potwierdzam a pisze to w ten sposób bo ktoś powie ze nabijam punkty.


    BŁAŻEJ wiem w czym jest rzecz ale biore pod uwage tylko żarówki typu H1 , H7, H4 jest żarówką 2włóknową i logicznym jest ze traci sie jedno ze swiateł najczeciej drogowe po zamontowaniu xenonu


    Mówili na TVN turbo. NIE WOLNO kupowac takich zestawów. Nie którzy się nawet podrabiają pod bosha.!! (piszę, ze niemieckie jest lepsze od japońskiej tandety) To jest nielegalne. Podłączysz a podczas kontroli na ścieżce diagnostycznej nie dopuszczą Cię do ruchu!

    0
  • #22 17 Lut 2008 16:45
    Madrik
    Moderator Robotyka

    Ależ kupować wolno jak najbardziej! Nie wolno ich tylko instalować. :)

    0
  • #23 18 Lut 2008 09:21
    waldekg
    Poziom 28  

    Witam. Duże znaczenie ma stan techniczny reflektorów, a szczególnie jakość odblasków i szkła. Pozdrawiam.

    0
  • #24 28 Gru 2009 15:35
    mateusz007m1
    Poziom 9  

    Bi-ksenony obsługują światła mijania i drogowe a zwykłe ksenony tylko mijania. Ale w bi-ksenonach trzeba kupić cały reflektor nowy a ksenonach nie trzeba. No ksenony napewno są lepsze gdyż dają większą widoczność, ale oślepiają w nocy jadących z naprzeciwka jak są zbytnio mocne albo źle ustawione.

    0