Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Katalog Megger
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jakie żarówki H4 BlueVision Philips czy NIGHTGUIDE?

11 Gru 2007 21:53 94404 106
  • #1 11 Gru 2007 21:53
    100841
    Użytkownik usunął konto  
  • Katalog Megger
  • #2 11 Gru 2007 22:26
    sivy21
    Poziom 9  

    Witaj ja osobiście bym Ci polecił żarówki typu Blue Vision ponieważ sam je używam...ich temperatura barwowa wynosi około 4000'K to znaczy im więcej tym lepiej {będzie jaśniej} Zwykła żarówka ma barwę około 2800'K
    pozdrawiam

    2
  • #3 11 Gru 2007 23:14
    100841
    Użytkownik usunął konto  
  • #4 14 Sty 2008 13:16
    100841
    Użytkownik usunął konto  
  • Katalog Megger
  • #6 16 Lip 2008 20:00
    struck
    Poziom 12  

    Osram NightBreaker .Te biją na łeb philipsy ( przynajmniej moim zdaniem).Oczywiście jeżdziłem na obydwóch.

    1
  • #7 16 Lip 2008 20:05
    JeriLee
    Poziom 10  

    Ja kiedyś założyłem do rodziców astry H4 X-treme Power 80% i pwoiem ze jest duża róznica :)

    1
  • #8 19 Lip 2008 09:25
    100841
    Użytkownik usunął konto  
  • #9 21 Lip 2008 13:05
    50146
    Użytkownik usunął konto  
  • #10 08 Lut 2010 08:05
    Jap
    Poziom 28  

    Cześć
    Odświeżam temat

    Większość osób zakłada wmyślne żarówki wymieniając roczne / 2 letnie. I wtedy efekt jest widoczny - bielsze światło. Ale bez rewelacji. W starych żarówkach utlenia się żarnik i osiada na bańce - co powoduje ich słabsze świecenie.

    Przetestowałem Philips Blue Vision na VW passat B5FL (soczewkowe reflektory) - po założeniu nie byłem do końca zadowolony. Jeśli porównacie je z nową żarówką za 10PLN różnica jest tylko w odcieniu światła. Nie wiem gdzie się podziewają te dodatkowe %, o których pisze producent. Jednak najciekawsze jest to, że żarówki wytrzymały mi 8 miesięcy - po czym spłonęły w 1 dzień. W sumie świeciły ok 600 godzin - co nam daje 16 groszy za godzinę - nieopłacalny interes.

    testowałem także najmocniejsze żarówki Philipsa - Xtreme Power na VW Polo (lampa z odbłyśnikiem). Znów rozczarowanie - nie są warte swojej ceny. Z tym, że jak na razie działają, ale i auto jest wykorzystywane duuużo rzadziej.

    Wydaje mi się, że większość fascynatów powyższych żarówek kieruje się samosugestią lub wymieniło stare (o mniejszej sprawności) bańki.

    Zastanawiam się już nad nielegalnym ksenonem HID... bo co jak co ale światła mijania w VW passat B5FL jak i B6 to porażka (VP Polo ma duuużo lepsze światła).

    Pozdrawiam
    Jap

    0
  • #11 08 Lut 2010 12:56
    szakkkalll
    Poziom 15  

    Testowałem na własnej skórze różne żarówki i ostatecznie używam najtańszych Osram bez żadnych +50%, czy efekt HID. Jeżeli jest różnica to bardzo minimalna, za to różnica w cenie jest ogromna.
    Ale to tylko moje zdanie.

    1
  • #12 08 Lut 2010 14:56
    BoNes0
    Poziom 10  

    Osram NightBreaker, padają co pół roku, ale świecą elegancko + do tego niebieskie postojówki Osram Cool Blue (oczywiscie z homologacją) i mamy ładne białe światło.
    Mogę powiedzieć ze sporo daje wymiana postojówek na niebieskie, które tak naprawdę świeca na biało zamiast żółtawo.

    0
  • #14 04 Lip 2010 20:00
    jamba
    Poziom 10  

    mi właśnie padła jedna z blue vision philipsa, teraz kupie żarówki z trzema kolorami, mam odczucie że niebieskie słabo oświetlają mokrą drogę...

    0
  • #15 23 Lip 2010 08:20
    lisek2007
    Poziom 2  

    witam wszystkich.
    do kolegi który wypowiadał się w lutym o tych żarówkach w passacie!!!

    myślę, że masz racje twierdząc, że różnica była nie wielka ale bierz pod uwagę iż masz do czynienia z innym lepszym typem reflektorów.
    gdy ja wymieniłem u siebie w LANOSIE fabryczne żarówki na philipsa to było niebo a ziemia - bez porównania. myślę zatem, że te żarówki doskonale nadają się do takich właśnie słabszych aut bo tam różnica jest kolosalna.
    a to że są drogie i szybko się wypalają to fakt. mi po niecałym roku strzeliły dwie na raz.
    pozdrawiam

    0
  • #16 26 Lip 2010 11:56
    domellus
    Poziom 29  

    Powiedzmy sobie szczerze: coś za coś :) Więcej % to i szybsze wypalanie żarnika więc i żywotność krótsza. Ja osobiście uzywam Philips Premium. Cena niska, żywotność ok i świeci jak dla mnie dobrze, lampy nowe więc i odbłysniki dobre. Jak lampy stare porysowane i odbłyśniki już nie najlepsze to można wstawić nawet 100W a i tak nie pomoże wiele :)

    0
  • #17 04 Lis 2010 21:58
    fieras
    Poziom 11  

    Ja używam osram nightbreaker w sharanie 98, niestety szybko się przepalają. Od tygodnia jeżdżę na takich z 5 zł i powiem szczerze, że na zwykłych jest straszna masakra. Warto dołożyć kilka złotych. Teraz sprawdzę osram night breaker plus, podobno mają dłużej świecić.

    0
  • #18 16 Lis 2010 15:28
    100841
    Użytkownik usunął konto  
  • #19 16 Lis 2010 18:51
    fieras
    Poziom 11  

    Od jakiegoś półtora tygodnia jeżdżę na night breaker plus, zobaczymy jak długo pociągną...:) Kosztowały jakieś 50zł więc przeżyję jak się spalą...

    0
  • #20 16 Lis 2010 19:54
    100841
    Użytkownik usunął konto  
  • #21 16 Lis 2010 20:19
    fieras
    Poziom 11  

    Niestety nie mogę porównać, używałem blue vision kilka lat temu w astrze. Teraz pakuję tylko te osramy, widzę dużą różnicę między zwykłymi żarówkami a takimi "hipermarketowymi".

    0
  • #22 18 Lis 2010 22:43
    Jap
    Poziom 28  

    W międzyczasie przetestowałem chińskie BLUE VISION. Reflektor (soczewka) ładnie wyglądała - normalnie xenon. Gorzej w nocy, a w deszczu to MASAKRA. Postanowiłem je wywalić... i tu niespodzianka, zaczęła z nich złazić niebieska farba !
    Obecnie śmigam na OSRAM COOL BLUE + założyłem światła LEDowe jako dzienne. Więc zmniejszyłem częstość wymiany H7 bo wykorzystuję je tylko w ciemnościach. Jak na razie OSRAM ładnie ciągnie (długo żyje)

    0
  • #23 09 Gru 2010 22:58
    Brayli
    Poziom 9  

    Witam!
    Założyłem wczoraj Philips NightGuide do Punciaka, w miejsce nowych, acz tanich Tungsramów. W nocy na deszczu, na oświetlonych drogach zero różnicy. Pojechałem specjalnie na zadupie poświecić w ciemność. Różnica jest w w zasadzie w odcieniu. Światło jest wyraźnie zimniejsze (bielsze), natomiast + ileś tam procent nie stwierdzam. W ramach testu podniosłem wiązkę mijania wyżej, ale widoczność dalej taka sobie. Tyle tylko że widzę że to moje światła, bo odcień jaśniejszy. Nie specjalnie dostrzegam też te "trzy strefy kolorów". Spodziewałem się czegoś więcej za taką cenę. Drugi raz nie kupię.

    0
  • #24 10 Sty 2011 16:13
    skaktus
    Poziom 37  

    Już wiele razy było to powiedziane:
    -blue vision - w nocy nie najlepiej dają sobie rady na mokrej drodze, zamiast nich - kup Tunksrm Sport Blue - to samo a koszt ok 8 zł za żarówkę H1

    -zamiast night breakera, philips X-treme power, kupić Tungsram +90% Dają jasne światło, cena h1 - 8 zł, H7 - 18 zł Osobiście takich używam od ponad roku i w porównaniu do poprzednich Ohilipsów i Osramów stwierdzam że to są najlepsze żaróki w swojej cenie i klasie

    Tym co narzekają na reflektory soczewkowe i zwykłe to polecam zajrzeć do reflektora do wnętrza, szczególnie tym z soczewkami, w większości wypadków ujrzycie czarne lustra, w lepszym będą matowe...

    0
  • #25 05 Lut 2011 15:04
    marin_81
    Poziom 9  

    Mi Osram Nightbreaker 90% świeciły ok 1,5 roku!
    2 tyg. temu spaliły się w odstępie 2 dni.
    Koszt żarówek 42 zł ( teraz nawet 30zł ) więc stwierdzam że są warte swojej ceny.

    Zanim zaczeła się zima czyli jakies 3 msc. temu kupiłem sobie nowe żarówki Philips Diamond Vison 4300k... :D
    sądząc żę będą lepsze od Osramów...

    Założyłem tylko jedną, ta że w jednej lamie był PONAD ROCZNY Osram , a w drugiej lampie NOWY Philips.

    Ku mojemu zdziwnieniu Osram świecił dużo lepiej, w każdych warunkach, czy to mokry asfalt czy suchy, światło rzucane na ściane z Osrama było bardziej intensywne niż NOWY Philips.

    Wnioske - tylko Osram.

    0
  • #26 13 Mar 2011 20:00
    kamilsmok
    Poziom 2  

    Witam.
    W ostatnim czasie zakupiłem żarówki Philips Blue Vision oraz Phlips X-treme Power 80%.(H7)
    Philips X-treme Power 80% (H7)założyłem do Astry 2 , a Blue Vision do Audi A4 b7.
    Spotkałem się z ogromnym rozczarowaniem Philips X-treme Power 80% spaliły mi się po 4 miesiącach w ODSTĘPIE tygodnia. A Blue Vision w ciągu roku 4 szt.
    Dodam że Philips X-treme Power 80% barwa światła jak u normalnych żarówek nie widziałem kompletnie różnicy .
    W audi Blue vision co prawda miały jaśniejszą barwę światła, ale na drodze nie było rewelacji.
    Ostatnio zakupiłem Osram Night 90% więcej światła założyłem do audi a4 b7 kosztowały co prawda tylko 46 zł .a nie jak Philipsy 92 i 96 zł , i powiem że jestem pod dużym wrażeniem na drodze jest dużaaaa..różnica jest dużo jaśniej.Pewnie też długo nie poświecą ale widoczność dużo lepsza niż w philipsach.Zdecydowanie polecam. :-)

    0
  • #27 14 Mar 2011 15:46
    skaktus
    Poziom 37  

    Diamond Vision są nielegalne w EU i nie mają żadnej homologacji. Świecą jak marketowe żarówki.

    X-Treme to przegięcia, ale wszyscy lecą na markę, nie jakość, bo w tym wypadku cena jej nie gwarantuje. Jest wiele dobrych żarówek o których wspominiałem nieco wczesniej. Wystarczy poczytać :P

    0
  • #28 15 Mar 2011 10:16
    Teg
    Poziom 15  

    Polecam Tungsram MegaLight +60% - kosztują 20-25zł/komplet. Komplet wystarcza mi na rok. W porównaniu do zwykłych albo "marketowych" "tjuningowych" żarówek świecą naprawdę mocno. Moim zdaniem lepiej od Philipsów za 60zł/komplet, które padły u mnie po 4 miesiącach. Jest mocniejsza i droższa o 10zł wersja Tungsram Megalight Ultra, od roku na nich jeżdżę ale już raz musiałem wymienić.

    1
  • #29 15 Mar 2011 10:24
    Niuniek_84
    Poziom 23  

    Witajcie,

    Napiszę inaczej ... jestem przeciwnikiem tych żarówek, dlaczego ?

    Uważam że:
    - mocno niebieskie żarówki dużo bardziej oślepiają kierowców z naprzeciwka
    - strumień światła wcale nie jest mocniejszy
    - awaryjność żarówek jest dużo większa
    - cena jest bardzo często zaporowa
    - czasem jest problem dostać dokładnie ten sam model by wymienić jedną sztukę.

    Atutem ich jest:
    - większa równomierność świecenia na długości
    - lepsze odbicie w odblaskach

    Osobiście mam zainstalowane Ultra White ... są znacznie bielsze, ale na pewno nie jakieś wieśniackie niebieskie.
    Strach mnie ogarnia jak widzę auto z naprzeciwka, które ma prawie niebieskie lampy. Okazuje się że to jakiś pierwszy kadet po tuningu ... żal człowieka.

    Dla poprawy jasność stosuję:
    - wymiana kabli na nowe
    - osobne nowe obwody dla żarówek przyłączone przez przekaźnik pod akumulator
    - wymiana bądź czyszczenie luster

    Na tych prostych czynnościach, uzyskiwałem poprawę jasność o 100%, pomiar był przed i po luksomierzem.

    Pozdrawiam

    -1
  • #30 16 Mar 2011 13:58
    skaktus
    Poziom 37  

    Niuniek_84 napisał:
    Witajcie,

    Napiszę inaczej ... jestem przeciwnikiem tych żarówek, dlaczego ?

    Uważam że:
    - mocno niebieskie żarówki dużo bardziej oślepiają kierowców z naprzeciwka


    Tutaj nie chodzi o to że żarówka jest niebieska, tylko źle wykonana. Większość niebieskich żarówek to produkty nieznanych producentów, które nie mają żadnej powtarzalności, są krzywe lub całkowicie poza normami. Są niebieskie żarówki jak BlueVision, Hella Blue, Osram Blue, Tungsram SportBlue BLUish które nie oślepiają.

    Niuniek_84 napisał:

    - strumień światła wcale nie jest mocniejszy


    Bo silnie niebieski lakier blokuje dużo światła. Przykład - Philips Premium +30% około 1350 lumenów, Bottari Super White z silnie niebieską bańką - 400 lumenów.

    Niuniek_84 napisał:

    - awaryjność żarówek jest dużo większa
    - cena jest bardzo często zaporowa
    - czasem jest problem dostać dokładnie ten sam model by wymienić jedną sztukę.


    Patrz - zero powtarzalności w produkcji, niska jakość wykonania.

    Niuniek_84 napisał:

    - większa równomierność świecenia na długości
    - lepsze odbicie w odblaskach


    Równomierności tutaj nie ma, jest to bardziej złudne bo światło jest bardziej białe. Lepsze odbicie w odblaskach to to samo - inna barwa, nic więcej. Poczekaj to jazdy w nocy w deszczu, na niebieskiej żarówce nic nie zobaczysz. Szczególnie produkcie no-name. Co innego firmowe żarówki z minimalnym zabarwieniem bańki. Dosadnie pokazały to testy przeprowadzone przez wiele gazet.

    Niuniek_84 napisał:


    Osobiście mam zainstalowane Ultra White ... są znacznie bielsze, ale na pewno nie jakieś wieśniackie niebieskie.
    Strach mnie ogarnia jak widzę auto z naprzeciwka, które ma prawie niebieskie lampy. Okazuje się że to jakiś pierwszy kadet po tuningu ... żal człowieka.


    Kadety tutaj nic nie mają do rzeczy tylko użytkownicy. Wiele nowych aut jeździ z takimi żarówkami bo ludzie wierzą w reklamy i kupują żarówki w markecie...

    Niuniek_84 napisał:

    Dla poprawy jasność stosuję:
    - wymiana kabli na nowe
    - osobne nowe obwody dla żarówek przyłączone przez przekaźnik pod akumulator
    - wymiana bądź czyszczenie luster

    Na tych prostych czynnościach, uzyskiwałem poprawę jasność o 100%, pomiar był przed i po luksomierzem.

    Pozdrawiam


    Temat szeroko opisany, do 90% ludzi to nie dociera i dają grubą kasę za niby super żarówki a i tak na tym nic nie zyskują bo bez odpowiedniego napięcia i prądu żarówka świeci jak świeci.


    Teg napisał:
    Polecam Tungsram MegaLight +60% - kosztują 20-25zł/komplet. Komplet wystarcza mi na rok. W porównaniu do zwykłych albo "marketowych" "tjuningowych" żarówek świecą naprawdę mocno. Moim zdaniem lepiej od Philipsów za 60zł/komplet, które padły u mnie po 4 miesiącach. Jest mocniejsza i droższa o 10zł wersja Tungsram Megalight Ultra, od roku na nich jeżdżę ale już raz musiałem wymienić.


    Tungsram +90%, świecą nieco mocniej od tych +60%. Są porównywalne z X-Treme, ale tańsze i to znacznie.

    H1-10 zł
    H7-19 zł
    H4-19 zł

    Takie same są ceny wersji Sport Blue BLUish, które są odpowiednikiem BlueVision i innych drogich żarówek z minimalnie barwioną bańką.

    0