logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Agregat Proton Oasis 3 Diesel + magazyn Proton EnergyCore I 5,1 kWh – czy to dobry wybór?

kuban5697 17 Sie 2025 17:53 657 6
REKLAMA
  • #1 21637191
    kuban5697
    Poziom 4  
    Witam.
    Chciałbym prosić o poradę.
    Chciałbym zabezpieczyć się przed brakiem prądu, tak, aby pompki od ogrzewania mogły chodzić 5 × 50 W plus podstawowy sprzęt domowy. Nie mamy ani pompy ciepła, ani indukcji.
    Myślę nad rozwiązaniem: agregat plus bank energii tak, żeby wykorzystać agregat w 100% i żeby nie musiał non-stop chodzić.

Znalazłem agregat prądotwórczy Proton Oasis 3 Diesel
    oraz
    Magazyn Energii Proton EnergyCore I (5,1 kWh)
    Czy taki setup jest ok? Czy nie jest zbyt drogi? Oczywiście chciałbym dobry sprzęt
    Do tego, z tego co wyczytałem, potrzebuję falownika.
    P.S. Jestem totalnie zielony w tej dziedzinie, dlatego proszę o pomoc. Ludzie tutaj mają setupy, które sami składają i eksperymentują, ja jestem laikiem.
    AI: Jakie dokładnie urządzenia (oprócz pompek) chciałbyś jeszcze zasilać podczas braku prądu? Możesz podać orientacyjną listę i ich moc (np. lodówka, router, oświetlenie, komputer itp.)?
    Lodówka, router, oświetlenie
    AI: Na ile godzin chciałbyś, żeby cały zestaw (pompki i podstawowy sprzęt) mógł działać bez prądu, zanim trzeba będzie ponownie uruchomić agregat?
    5–10 h
  • REKLAMA
  • #2 21637285
    gbksiazczak
    Poziom 31  
    Ocena: 318
    Wygląda na to, że Autor ma "na zbyciu" sporo kasy (Diesel 6200 Watt (7.7kVA))
    Magazyn też nie mały.
    Kluczowe jest
    kuban5697 napisał:
    Chciałbym zabezpieczyć się przed brakiem prądu

- Każdy by chciał, ja też. Ale bez określenia:
    - jaka jest niezbędna moc obciążająca - na wypadek braku energii z sieci?
    - jak długo ma to dostarczać prąd awaryjny, ile faz ma być zasilanych?
    - jaki jest budżet?