Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

webasto problem z uruchomieniem

19 Gru 2005 15:48 6712 12
  • Poziom 17  
    Mam webasto z jakiegoś samochodu (nie wiem jakiego) podobno miało być na ropę ale teraz nie jestem pewien czy napewno. Webasto skład się z silnika (dmuchawy) dwubiegowego, pompki paliwoewj która jest napędzana bezpośrednio z wału silnika (jest zamontowana na nim) oraz świecy żarowej całość jest na 12V oprócz świecy która jest na 6V (17A) ale jest podłączona przez rezystor, wszystko działa łącznie z pomką tylko jak próbuje to odpalić na ropie to za chorobę nieche ruszyć, a troche obawiam się lać benzynę bo może to być trochę niebezpieczne. Pomóżcie uruchomić to ustrojstwo, bo w garażu mam strasznie zimno a tak bym go sobie trochędogżał.
  • Poziom 18  
    Witam. Jakiej długości jest to Webasto? Co na tabliczce znamionowej? Sprawdź czy drożna jest dysza, czy pompa zasysa paliwo, oczywiście obwód świecy.
  • Poziom 17  
    webasto jest duże ma ok 70cm długości i ok25 cm średnicydysza jest drożna bo przy wykręconej świecy "prószy" paliwem, obwód świecy jest drożny. Jedyna tabliczka znamionowa jaką znalazłem była wewnątrz na silniku ale na niej był tylko typ silnika i napięcie znamionowe, niestety typu silnika niepamiętam a nichce mi się jej rozbierać pmiętam tylko że było tam też że silnik ma 3000 bądz 3500 obrotów. A i dyszy jako takiej to tam nieznalazłem (choć do końca jego nie rozbierałem) wydaje mi się że paliwo jest rzucane na koło które jest zamontowane na wale silnika i z tego koła sie rozpryskuje na świece żarową. Napisałem wcześniej że podobno jest na ropę bo tak mi powiedział ktoś odkogo je dostałem ale nie koniecznie to musi być prawda bo ten ktoś powiedział mi że ono jest na 24V a ono jest na 12V, przynajmniej tak było na silniku i wszystko tzn silnik, świeca i elektormagnes od załączania pomki na 12V pracuje prawidłowo, a jak próbowałem na 24V to po kilku sekundach komutator silnika zaczął się robić czerwony, stwierdzam więc że całość jest na 12V
  • Poziom 18  
    Piszesz że spod świecy prószy paliwem-to przytrzymaj świecę pod napięciem dłużej (2-3 minuty) może zaskoczy. Może tego paliwa jest za mało. Elektrozawór musi otworzyć całkowicie. Dysza to spłaszczona rurka .Jeżeli nagrzewnica nie była wystudzona i wyłączono ją za wcześnie to może być niecałkowicie drożna. Tak, rzuca paliwo na koło.
  • Poziom 18  
    A te urządzenie nie jest czasami produkcji DDR? Ma może w sobie 7 pinowe złącze i dwa regulowane włączniki krańcowe?
  • Poziom 18  
    Oporniczek- kolega opisuje Webasto mające 70cm. Ty wymieniasz benzynowe małe.
    Sprawdź jeszcze bezpiecznik termiczny zamontowany nad komorą spalania, przerywa on obwód elektromagnesu pompy
  • Poziom 17  
    to urządzenie na 100% jest produkcji DDR złącze jakieś kiedyś było a teraz pozostały na korpusie dwie kostki poczwórne (takie podobne do popularnych plastikowych kostek łączeniowych tyle że te są czarne i z jakiegoś twardego plastiku) dwa wyłączniki są czy są to krańcowe ciężko powiedzieć choć taką funkcję mogą pełnić są one zamontowane częściowo na częściowo w korpusie i przy "przyciskach" które są na tych przełącznikach były śróbki (takie zwykłe M6 z łbem na klucz) tak zamontowane że kręcąc nimi można było włączyć lub wyłączyć te przełączniki ale niebyło tam niczego (wg mnie) co mogło by powodować samoczynne wkręcanie/wykręcanie tych śróbek (więc do końca niewiem jaką to mogło pełnić funkcję)

    Co do termika to nim zajmę się jak to uruchomię tzn. teraz jest odłączony

    Janie piszesz o małym benzynowym webasto takie też gdzieś mam niewiem jakie jest duże ale tak zpamięci w porównaniu do tego nad którym siedzę to tamto ma ok 50cm długości (może mniej) i prawdopodobnie ok 15cm średnicy i podobno jest na benzynę, nie jestem pewien bo go nigdy nie odpalałem ale z tego co pamiętam to miało kiedyś podobnie jak to które próbuję uruchomić kabel z taką dziwną (nigdzie przezemnie nie spotkaną) wtyczkę niestety teraz ani przy jednym ani chyba przy drugim tym mnieszym nie ma tego kabla z wtyczką.

    Czy na podstawie tego co napisałem o webascie które próbuję uruchomić można jednoznacznie stwierdzić że jest na ropę czy jest możliwość że jest na benzynę?

    PS. Narazie nie mam czasu grzebać przy tym webaście (święta itp) ale po Nowym Roku koniecznie muszę je uruchomić, więc czekam na jakieś pomysły. Postaram się w najbliższym czasie zamieścić jakieś zdjęcia tego webasta, niestety narazie nie dysponuję żadnym aparatem cyfrowym :(
  • Poziom 18  
    to urządzenie na 100% jest produkcji DDR złącze jakieś kiedyś było a teraz pozostały na korpusie dwie kostki poczwórne (takie podobne do popularnych plastikowych kostek łączeniowych tyle że te są czarne i z jakiegoś twardego plastiku) dwa wyłączniki są czy są to krańcowe ciężko powiedzieć choć taką funkcję mogą pełnić są one zamontowane częściowo na częściowo w korpusie i przy "przyciskach" które są na tych przełącznikach były śróbki (takie zwykłe M6 z łbem na klucz) tak zamontowane że kręcąc nimi można było włączyć lub wyłączyć te przełączniki ale niebyło tam niczego (wg mnie) co mogło by powodować samoczynne wkręcanie/wykręcanie tych śróbek (więc do końca niewiem jaką to mogło pełnić funkcję)


    No to jesteśmy w domu. 12V czy 24V można stwierdzić po ilości opornic wykonanych z drutu oporowego będących wewnątrz obudowy lub w niektórych typach na zewnątrz. Jak jest jedna to na bank 12V. Zresztą świece do obu typów są na 6V. Zdjęcie ogrzewania bardzo by pomogło przy odróżnieniu diesla od benzyny. Myślę jednak, że to diesel. Piszesz, że są dwie krańcówki - do kotła powinna być przykręcona blaszka w kształcie litery L z gwintowanymi otworami M5. Śrubki powinny być tak wyregulowane i skontrowane, aby na zimno dociskały końcówki łączników. Jedna z krańcówek odpowiada za wyłączanie świecy po zapaleniu paliwa a druga za pracę do momentu wychłodzenia kotła po jego pracy. Aby to wszystko działało potrzebna jest odpowiednia instalacja z pulpitem sterującym. Istnieją dwa typy - włącznik obrotowy wielopozycyjny i dwie kontrolki lub taka tablica z dwoma włącznikami, przyciskiem i dwiema kontrolkami. Schematu nie mam ale ... trochę fatygi i będzie.:D
    Zabezpieczenie antyprzegrzaniowe znajduje się na wylocie gorącego powietrza. Wygląda jak kawałek aluminium w kształcie szerokiego U. Jest to termik, który odpowiada za odcięcie zasilania elektromagnesu pompki. Myślę, że trochę pomogłem.
  • Poziom 17  
    to już jest coś, lecz zanim zrobię jakieś sterowanie to muszę go jakkolwiek uruchomić żeby mieć pewność że działa. Doszedłem do wniosku że aby odpalić wystarczy mi załączyć silnik, elektromagnes pomki oraz świecę oczywiście w odpowiedniej kolejność, według mnie najbardziej prawdopodobna kolejność to włączenie świecy aż do pełnego rozgrzania (kilka sekund) a następnie jednoczesne uruchomienie elektromagnesu i silnika na pierwszym biegu niestety przy takich próbach niechce odpalić. Jako paliwa używam oleju opałowego (tzw. czerwonki) do zasilania używam transformatora 14V + mostek prostowniczy 50A. Próbowałem odpalić według powyższej kolejności a także kilku innych i ani razu nawet na moment niezałapała. W tej sytuacji dla mnie są dwie możliwości za mało dostaje paliwa (ale niejestem pewien bo jeśli byłoby za mało to chyba powinna zapalać i gasnąć bo przecierz jak idzie mniej paliwa to tochyba łatwiej zapalić niż dużą dawkę) a druga że to jednak nie jest na ropę tylko na benzynę. Niesprawdzałem jeszcze dyszy, bo aż tak bardzo jej nie rozbierałem ale chyba to zrobię jeśli nikt nie poda jakieś innejmożliwości
  • Poziom 18  
    Bardzo często w samej pompce gromadzą się zabrudzenia z paliwa. Po pierwsze sprawdź przy zdjętej obudowie i odkręconej pokrywie kontrolnej czy elektromagnes mechanicznie łączy wirnik silnika z napędem pompki. pompka może pracować na zasadzie membrany i zaworka lub w drugim typie paliwo pompowane jest pomiędzy zębami kół. Może pompka nie chce ciągnąć paliwa, bo nie jest nim zalana. Włącz ogrzewanie bez świecy z załączoną pompką i niech popracuje do momentu wycieku paliwa przez cienką rurkę bądź wydech. Jak poleci, to zatrzymaj maszynerię, podaj zasilanie na świecę, policz do pięciu i włącz silnik z pompką. Jak zagada, to odłącz świecę i niech pochodzi, na pewno będzie kupa dymu. Jeżeli nie ma podłączonych zabezpieczeń przed zgaszeniem wyłącz pompkę, ponieważ agregat musi się wychłodzić.
  • Poziom 17  
    Niestety już tak robiłem elektromagnes sprawdzałem (pompka ma kółka zębate) włączałem ją bez odpalenia świecy aż się paliwo przelało a później próbowałem w opisany przez ciebie sposób odpalić, niestety nawet nie zagtadała :(
  • Poziom 10  
    jesli by ktos miał to potrzebne mi wszystkie schematy ebra dzieki z góry gucio1033malpawp.pl
  • Poziom 21  
    Najpierw podajesz zasilanie na świecę żarową i powinieneś usłyszeć taki puf i potem załącza sie silnik wentylatora elektromagnes pompki paliwa i grzanie świecy po osiągnięciu temperatury mikrowyłącznik odłącza świecę żarową i płomień pali się już samoczynie do zaniku napięcia na cewce elektromagnesu następuje zgaszenie płomienia i przedmuch ogrzewacza jego czas jest regulowany drugim mikrowyłącznikiem jak ci nikt nie podeśle schematów to mam w pracy schematy tego zabytku notabene dość paliwożernego

    oj naremontowałem się tego kupa tych ogrzewaczy z autobusów grzeje garaże kumpli a i co roku przed zimą jest zarobek