Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Seicento 900 nie chodza wycieraczki, gdzie przekaźnik??

27 Gru 2005 10:12 33564 11
  • Poziom 17  
    witam kolegów!

    przestaly mi dzis chodzic wycieraczki przedniej szyby (tylnej działa).. polecial gdzies dym..
    potrzebuje dowiedziec sie gdzie znajduje sie przekaznik od wycieraczej, jakis schemat, porade
    (bezpieczniki dobre oczywiscie :)
    Moze to jakie typowe uszkodzenie w takim fiacie??
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 28  
    prawdopodobnie wlaczyles wycieraczki na zamarznietej szybie . a skoro bezpiecznik dobry to spalil sie silniczek .
  • Poziom 27  
    Przekaznik a dokladnie wylacznik czasowy jest integralna czescia z silniczkiem wycieraczek ( tak jak 700) ten element jest do kupienia koszt okolo 60. Ale proponuje np zaczac od bezpiecznika itp
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    jest to typowa usterka CS

    -kolega niedawno kupił używanego SC i po dwóch tygodniach padły mu wycieraczki przedniej szyby a 10 dni później tylnej
    rozebraliśmy sobie to cudo i okazało się że uszkodzeniu uległ sterownik wycieraczek - silniczek był ok ( sterownik zamontowany razem z silnikiem)
    -powód uszkodzenia - wzrost tarcia w tulejach ( ośkach ) wycieraczek ( rdza i brud)
    jakoś udało nam sie to rozebrać , wyczyścic nasmarowac i poskładać .
    koniecznie też należy sprawdzić cały mechanizm czy lekko pracuje)

    Uszkodzenie tylnej wycieraczki spowodawane było zapieczenim ośki wycieraczki w tulei - silnik był ok - niestety aby to rozłożyć i złożyć konieczna była wizyta u zaprzyjaźninego ślusarza - element jest w domowych warunkach nienaprawialny


    Z innych typowych usterek - po miesiącu zaczął cieknąc bak paliwa:-) i ostatnia z typowych - pekające obudowy alternatora ( to kolegę na razie ominęło)
  • Poziom 17  
    oki..dzieki koledzy.. poszedl silniczek ,bo szyby byly przymarzniete..
    ale jest inny problem

    kupiony zostal nowy silniczek (sa dwa zlacza: na jedym zasilajacym pojawiaja sie 2 plusy i mnasa, a na drugim sa podlaczone z silnika 3 przewody - kolega mial tylko dwa przewody w tym mniejscym zlaczu)
    w ktorym niema tk szybkich ruchow wycieraczej jak w poprzednim.
    moze ktos przerabial ten temat i wie czy moze te przewody z mniejszej kostki poprzekladac.. nie chce spalic silnika ,a moze ktos juz to robil, zeby znow na drugiej pozycji wycieraczki szybko biegaly... przelacznik jest 2 pozycyjny, podobna sa 3 pozycyjne
  • Poziom 13  
    Trza było wziąść stary silnik na wzór. W seicento co chwilę coś zmieniano i żaden porządny mechanik nie kupuje w ciemno częsci do SC.
  • Poziom 28  
    mozesz zakladac ten z 3 kablami jest dwubiegowy . n. trzeba przelozyc przewody w kostce od silnika ,jesli bedzie mial wolne obroty. tylko te pradowe . masy nie ruszaj . jakbys nie poradzil daj znac to jutro wieczorem dam schemat
  • Poziom 14  
    nie trzeba nic przekładać zakładaj tak/mała uwaga mocowania silnika jeśli silnik był polski to wszystko oki jeśli był magnetti-marreli to musisz jeden otwór rozwiercić 8 wiertłrm bo rozstaw śrub nie będzie pasował a cała reszta elektryki jest oki doki nie trzeba zamieniać żadnych kabli wpinasz zakładasz i chodzi/pamiętaj o wyzerowaniu silnika przed skręceniem do mechanizmu, a także czy mechanizm nie jest zatarty
  • Poziom 17  
    vvaldek napisał:
    mozesz zakladac ten z 3 kablami jest dwubiegowy . n. trzeba przelozyc przewody w kostce od silnika ,jesli bedzie mial wolne obroty. tylko te pradowe . masy nie ruszaj . jakbys nie poradzil daj znac to jutro wieczorem dam schemat


    kolego..jak mozesz to wyslij schemat. zamienilem te 2 przewody pradowe( w kostce silnika trzyprewodowa) ale i tak nie ma takiej predkosci jak na wczesniejszym silniku. i nie wiem czy to juz ma tak byc czy da rady cos z tym zrobic.
  • Poziom 17  
    eh..to jest ksero ksiazki...!! kasizke to ja mam. Trzeba bylo napisac dla innych uzytkownikow,ze to kasizka zeskanowana, mysklalem ze zna kolega napamiec, co trzeba przelaczyc z czym, itd..dzieki
  • Poziom 28  
    wiec co za problem przeciez masz tylko 3 kabelki minus plus i plus z wylacznika

    Dodano po 3 [godziny] 23 [minuty]:

    przy silniczku masz 3 kabelki minus i dwa plusy podepnij bezposrednio do akumulatora i sprawdz na ktorym masz najszybsze obroty