Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Problem z temperaturą silnika AHF 1.9 TDI 110KM w golfie 4

27 Gru 2005 20:34 22281 21
  • Poziom 11  
    Witam. Sprawa dotyczy właśnie silnika ze zdjęcia. Od dłuższego czasu walczę ze wskazaniami temperatury cieczy. Rozmawiałem z wieloma mechanikami, siedziałem masę czasu w sieci, a temat stoi w miejscu. Być może jesteście moją ostatnią nadzieją na ten problem. Gdy było cieplej to wydaje mi się, że silnik w miarę szybko rozgrzewał się do temperatury 90 stopni. Teraz muszę przejechać ok 20 km żeby ją osiągnąć. Na postoju chyba z 30 min muszę go gazować żeby ją osiągnął. Na zdjęciu zaznaczyłem czujnik, do którego nie jest podpięty żaden przewód. Nigdzie nie spadł. Brakuje go. Czy to jest czujnik temperatury cieczy, bo Autodata 2004 podaje że jest to czujnik położenia wału korbowego. Nie jestem pewien, ale wykluczam termostat bo do osiągnięcia ok 90 stopni wąż górny chłodnicy jest ciepły a dolny zimny. Podpinałem też Vaga i nie ma żadnych błędów. Jeszcze ciekawostka Czasami jak uruchamiam zimny silnik to od razu załącza się wentylator chłodnicy, a czasami nie. Na mieście pali mi strasznie dużo paliwa na trasie spada do około 4,5 litra. Jeżdżąc po mieście nie udaje mi się nagrzać silnika i jeżdżę na nie dogrzanym. Po ok 2 km mam ciepłe powietrz we wlocie do kabiny. Pomóżcie. Będę wdzięczny za wszelkie porady.

    Pod tym adresem jest zdjęcie mojego silnika
    Problem z temperaturą silnika AHF 1.9 TDI 110KM w golfie 4
  • spec od auto-elektro
    termostat do wymiany 90%, koszt jest zaden a bedzie ok.
  • Poziom 25  
    to napewo nie termostat. Jeśli byłby to uszkodzony termostat to na postoju powinien się szybko rozgrzać a podczas jazdy powinien być nie dogrzany. A o ten czujnik o co ci chodzi może sprecyzuj troszke bo teraz to nie wiem czy masz niedogrzany silnik czy tylko wskazówka pokazuje że jest zimny??
  • Poziom 11  
    Do zaznaczonego na zdjęciu czujnika nie dochodzi żaden kabel. Do czego jest ten czujnik? skąd powinny do niego dochodzić przewody? Tak jak napisełem silnik się według mnie bardzo długo nagrzewa, ale jak osiągnie 90 stopni to już trzyma. Gdzie jest umieszczony czujnik z którego sygnał jest podawany do wskażnika temperatury w liczniku. Może jest tylko ten czujnik zapsuty?
  • Poziom 25  
    NO przecież pytałem czy silnik się pomału nagrzewa czy tylko zegary tak pokazują. a pozatym ja niewidze żadnego zdjęcia.
  • Poziom 18  
    wymien termostat i bedzie mozna szukac dalej, na nagrzewanie sie silnika nie maja wplywu zadne czujniki itp. to proces czysto fizyczny i tyle
    a z tego co widac na zdjeciu a slabo widac to ten czujnik jest na przewodzie od plynu chlodzacego wiec nie moze on miec nic wspolnego z walem
  • Poziom 11  
    A kolega neo2k znalazł zdjęcie. I napisał posta bez żadnych uszczypliwości. Dziękuję. Jeśli napisałem coś chaotycznie to przecież mogę to spróbować lepiej opisać. A co do tego czy silnik się wolno nagrzewa czy zegary wolno pokazują - to właśnie to próbuję ustalić. Ale wierzę gumiś_rzesz że jak będziesz chciał to rozwikłasz ten problem. Ten czujnik o który pytam jest właśnie na wężu gumowym biegnącym z głowicy do góry chłodnicy.
  • Poziom 25  
    Słucha OK Sprawa wygląda następująco na nagrzewanie silnika jak ktoś wyżej napisał nie ma wpłyuwu żaden czujnik jest to tak ża nagrzewa się mały obieg i gdy woda w małym obiegu nagrzeje się do 90 stopni to termostat się otwiera i woda idzie na chłodnice jak się ochłodzi to się zamyka. Więc niema tam nic niezwykłego. A profilaktyczna wymiana termostatu to tylko wydate kasy i strata czasu, najpierw trzeba to zdiagnozować wsadz termometr do 100stopni do zbiorniczka wyrównawczego i obserwuj temp silnika. Ale na pstoju nawet jak termostat nie trzyma silnik się nagrzeje ponieważ niema wymuszonego pędu powietrza takiego jaki występuje podczas jazdy samochodem. Przeanalizuj wszystko to co napisałem i sam dojdziesz do tego co jest uszkodzone.
    Mam nadzieje że w tej wypowiedzi niema żadnej szczypliwości. :D
    POZDRAWIAM
  • Poziom 14  
    Cytat:
    Nie jestem pewien, ale wykluczam termostat bo do osiągnięcia ok 90 stopni wąż górny chłodnicy jest ciepły a dolny zimny

    to o niczym nie swiadczy, po prostu termostat jest cały czas otwarty
  • Poziom 15  
    Do Milyx
    Na moje oko to masz cały czas na wpółotwarty termostat.Pali więcej, ponieważ jest zimny i zanim się nagrzeje będzię więcej palił.Sprawdź vagiem, lub vagtoolem, ewentualnie euroscanem czy temperatura silnika zgadza się z temperaturą pokazywaną na panelu. A czy auto nie było po jakims crashteście? (brak bagnetu) A co do termostatu, to wymontuj go i wrzuć do wody , zagotuj ją i mierząc temperature otwarcia (powinien się otwierać przy 85 stopniach) będziesz wiedział czy jest uszkodzony, czy nie
  • Poziom 11  
    Panowie, zgadzam się z wami w 100% że może to wyglądać na termostat. Ale chcę zwrócić wam uwagę na to, co napisałem w pierwszym poście. Wygląda na to, że termostat otwiera się dopiero około 90 stopni, bo przy tej temperaturze zaczyna się nagrzewać dolny wąż dochodzący do chłodnicy. Dodatkowo powietrze z nagrzewnicy zaczyna być ciepłe już po kilku minutach jazdy, gdy wskaźnik temperatury jeszcze nie drgnął i jeszcze długo nie drgnie. Dlatego tak drążę temat czujników temperatury. Zrobię tak jak podpowiadacie sprawdzę temperaturę w zbiorniczku wyrównawczym i ugotuję termostat :D. Dlatego pomóżcie mi go zlokalizować. Nie wiem gdzie w moim silniku jest zamontowany termostat. Dziękuję za wszystkie wskazówki i liczę, że wspólnie doprowadzimy ten temat do końca.

    Dodano po 41 [minuty]:

    Nie wiem czy to ma jakiś związek z tym wątkiem, ale jak rano chcę odpalić silnik to muszę kilka sekund pokręcić zanim odpali. Ale jak już odpali to mogę go wyłączyć i więcej nie będzie tego problemu ani na zimnym ani na ciepłym silniku. Lampa świec przy pierwszym odpalaniu świeci się przez kilka sekund, wiec chyba świece dostają sygnał do grzania.
    Jak mogę sprawdzić czy sterownik przechodzi w stan awaryjny?
  • Poziom 18  
    termostat masz w obudowie pompy wody, za plastikowym kroccem
    termostat MUSI sie otwierac przy okolo 90 stopnich ( z niewielkimi odchylami w zaleznosci od silnika), zeby sprawdzic wskaznik temperatury odpal samochod, nagrzej go porzadni, do momentu wlaczenie sie wentylatyora w chwili wlaczenia sie wentyaltora powinienes miec okol 100 st. na zegarze,
    to ze rano muisz pokrecic to normalna rzecz choc do pewnego stopnia, jezeli nie zapali wm iare szybko to znaczy, ze masz przestawiony kont wtrysku, przejscie w tryb awaryjny powinna sygalizowac kontrolka check engine, a najlepiej podlacz samochod pod vag i bedziesz wiedzial wszystko
  • Poziom 25  
    Panowie poczytajcie wszystko od początku milyx sam sobie odpowiedziałeś na pytanie jeżeli termostat otwiera się przy 90 st. a pare minut po uruchomieniu z nawiewu leci ciepłe powietrze to znaczy że wszystko OK tylko czujnik temp. przekłamuje i to wszystko mówie jeszcze raz sprawdz inntm termometrem żeczywistą temperature płynu chlodzącego i będziesz wszystko wiedział.
  • Poziom 11  
    Nie ma szans na to abym tak nagrzał silnik żeby się włączył wentylator. Temperatura na wskaźniku dojdzie do 90 stopni i nigdy mi się nie wychyliła ani grama dalej. Nie pamiętam czy latem wentylator się uruchamiał. Mam Vaga, ale w tym temacie dopiero raczkuję, tj. wiem tyle ile udało mi się wyczytać w sieci. Wczytałem kluczyki :D. Ale o trybie awaryjnym nie znalazłem nic konkretnego, więc jeśli to możliwe to będę bardzo wdzięczny za jakąś dokładniejszą instrukcję postępowania.

    Dodano po 8 [minuty]:

    Który czujnik temperatury cieczy odpowiada za wskazania w liczniku: ten w na silniku w okolicy podgrzewaczy cieczy chłodzącej czy ten na wężu górnym biegnącym do chłodnicy? A może jeszcze jakiś inny?
  • Poziom 25  
    JEZU chłopie zostaw auto na wolnych obrotach i wentylator musi się włączyć. Daj sobie spokuj chwile z tym wskaźnikiem temp. on może kłamać jeśli uważasz moje rady za zbędne to daj znać obiecuje że mam inne zajęcia na wieczory i wolne chwile na obid niż pisanie na elce a w szczególności gdy ktoś olewa to co pisze.

    POZDRAWIAM
  • Poziom 12  
    Po prawej stronie silnika, mniejwiecej na polowie wysokosci glowicy masz tzw jeża. Sprawdz tam swiece zarowe. Wentylator moze zalaczac sie przez uszkodzony czujnik temp cieczy chlodzacej, nie trzyma charakterystyki. Mialem takie przypadki a komp nie wykazywal bledu. Wejdz tez w test elementow wykonawczych i sprawdz podrzewacze HI i LO. Patrz przy tym na lampke w kabinie samochodu powinna wyraznie przygasac i powinno byc slyszalne cykanie przekaznikow. pozdrawiam
  • Poziom 34  
    NA Kamczatce może się wolno rozgrzewać.Pomiar temp.silnika tylko przez pomiar temp.oleju. W zbiorniczku nie można mierzyć temp.cieczy bo układ chłodzenia jest otwarty /Ad-gumiś/.
    Masz problem jedż do warsztatu,na sobie z Golf IV doświadczenia mogą być najdroższe.VAG nawet jak się go ma to nie jest wyrocznia.
  • Poziom 25  
    Ciepłe powietrze po 2 km to normalne. Silnik nie jest mały więc musi się dłużej nagrzewać. Pojemności 1,0, 1,2 są mniejsze i dużo szybciej się nagrzewają (pojemność cieplna).
    Jednak nie o tym chciałem pisać.
    Od razu włączasz nawiew i to ciepły więc i silnik ma od razu włączoną nagrzewnicę (czyt.chłodnicę). Nagrzewa się przez to dłużej. Ja dopiero po 2 km przełączam nawiew na ciepły.
    O tym też nie chciałem pisać.
    gumiś_rzesz dobrze radzi. Zostaw odpalone auto na pół godziny (jeśli mało to na godzinę) i sprawdzaj (wentylator nagrzewnicy wyłączony).
    Rozrzut czujnika, wskaźnika, inny czujnik, złe styki.
  • Poziom 11  
    JEZU gumiś_rzesz jakiś przewrażliwiony jesteś. Jak najbardziej cenię sobie tak twoje jak każdego kto stara się pomóc (nie tylko mi ale i każdemu innemu "w potrzebie"), a nie filozofię uprawiać. Sporo czasu siedzę w sieci najpierw szukając odpowiedzi na nurtujące mnie tematy, a gdy ich nie znajduję to staram się je z Was wydobyć. Oprócz tego że grzebanie przy samochodzie sprawia mi wiele przyjemności, to dzięki sieci zaoszczędziłem już sporo pieniędzy i czasu. Szara rzeczywistość jest taka że jak zajeżdżam to mechanika z jakimś tematem, to on najchętniej by wszystko wymieniał oferując mi części w dobrej cenie. Jak zapytam ile za wszystko to wychodzi jakaś kosmiczna suma i jeszcze nie ma pewności że dany problem zginie. A dzięki wam rozwiązuję problemy za niewielkie pieniądze. Zapewniam że wasze wskazówki i uwagi na pewno zastosuje. Drążę temat czujników bo martwi mnie ten nie podłączony (może tu tkwi problem), a jak pojadę do znajomego na kanał, zdejmę osłony rozbiorę Bóg wie co, to chyba nie będzie najlepszy moment na zadawanie pytań. Chcę wjechać na kanał i sprawdzić zgodnie z waszymi wskazówkami wszystko co mnie nurtuje. Dziękuje wszystkim Pozdrawiam.
  • Poziom 11  
    Wielkie dzięki za tego linka, spróbuje tam się coś dowiedzieć o tym czujniku. Pozdrawiam
  • Poziom 14  
    W moim Fordzie "Galaxy"1,9tdi Silnik AFN na wężu od głowicy do chłodnicy są dwa czujniki. Pierwszy bliżej głowicy jest od wskażnika temperatury i świec żarowych(ma cztyry styki),drugi też czterostykowy jest od sterowania wentylatorami na chłodnicy.Ale na 99% masz uszkodzony termostat.