Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

pomozecie mi z tym emulatorem?

dangun 28 Dec 2005 10:55 1901 12
  • #1
    dangun
    Level 11  
    safrane reno 2.2 si 12V -chce mu wstawic nowy emulator bo stary padł,kupilem juz m,dwa od kolesi kturzy twierdzili ze sie nada,ale nie.oto informacja na temat mojego wtryskiwacza:
    "Injector Bosch 192 cm3/min 2.4 ohm ref. 280150831. Maximum allowable power per cylinder: 38hp.
    Caution: low impedence injector, needs either special settings or a resistor in series."iteraz moje zapytanie:jaki emulator do tego,a moze wystarczy wpiac opornik miedzy kable sygnalowe o jakiejs wartosci a a wtryski rozlaczyc przelacznikiem automatycznym?a moze wstawic w obwód 5 wtrysk ktory jako jedyny bedzie podawał informacje do kompa a reszta wtryskow bedzie odcieta?co wy na to?
    [Może zacznij używać słownika, bo gałki oczne od czytania bolą, a zpowodu braku interpunkcji połowy rzeczy trzeba się domyślać
    kosmita]
  • #2
    mateo027
    Level 26  
    Witaj ponownie z poprzedniego wątku!Sorki za nadgorliwość,ale może mam kiepskie kapowanie,w koncu po swietach ;-) emulator to przelacznik (w tej roli przekaznik) puszcza przez rezystor nap. na wtrysk,ktore przechodzi do kompa i wtedy widac,ze niby wtrysk dziala,a nie dziala faktycznie. Odpusc sobie kombinacje z 5-tym wtryskiem,info do kompa to pobor pradu na przewodzie do injectora. Widzialem juz 2.2 i nie tylko z gazem i nie bylo problemu. Wytlumacz na spokojnie co sie dzieje,moze problem lezy w czym innym niz we wtrysku?
  • #3
    dangun
    Level 11  
    Objawy:wpiety stary emulator ktury mi niedomagał z powodu zimnego lutu na jednym styku w wyniku czego przerywał na gazie i niechciał jechac,po jakims czasie doszedłem że to przez niego i zlutowałem styk,pomogło na jakies 3 tygodnie,spalanie sie ustabilizowało,obroty jałowe przestały pływać,wszystko było praiwe ok.Ale p 3 tyg. obroty jałowe znowu zaczeły pływać do tego jeszcze obroty zaczeły przystawać na ok 2400 obrotach-pomyślałem że to znowu emulator,wiec skoczyłem na alegro ,znalazłem emulatory,napisałem maila do goscia od emulatora czy to cacko napewno sie nada do safrany,potwierdzil wiec kupilem,wpiołem tam gdzie trzeba i znowu sie zaczeło:obroty nie pływaja ale wvciaz zatrzymuja sie 2400 obr a gdy prubowałem ruszyc czyli dalem mu obciazenie to przy 2200 obr zapaliła się lampka check engine i po tym fakcie ioroty spadły i silnik zgasł,po paru takich prubach założyłem spowrotem stary emulator i dale j mam plywajace obroty!To na tyle,dodam jeszcze ze przed moja ingerencja w emulator silnikiem telepało w czasie ruszania,no miał nieruwny wyżut spalin jakby przerywał

    Dodano po 2 [godziny] 3 [minuty]:

    a oto informacje o moim wtryskiwaczu-no i pytanie jaki opornik musze wstawi
     w obw[list=] eby komp nie odnotowa[list] b[/list]
    
    Injector Bosch 192 cm3/min 2.4 ohm
    [280150831] 95.00CHF 
     
     
    Injector Bosch 192 cm3/min 2.4 ohm ref. 280150831. Maximum allowable power per cylinder: 38hp.
    Caution: low impedence injector, needs either special settings or a resistor in series.
    
     
    [/list]
  • #4
    mateo027
    Level 26  
    a probowales robic tak, ze odpalasz auto,przerzucasz na gaz i wypinasz kostke z emulatora?wtedy powinno całkowicie rozpiąć wtryski i jedyne co sie stanie to zaswieci zygzak /check/ auto powinno pracowac normalnie. to telepanie moglo byc od tego,ze wtryski podlewaly paliwa do komory jak miales zepsuty emulator. zrob tak jak ci napisalem i powiedz co sie wtedy dzieje.
  • #5
    dangun
    Level 11  
    robiłem już tak i silnik nie gasł na postoju ani jak mu dawałem gazu takze na postoju,ale jak wrzucałem bieg i ruszałem to po dojsciu obrotów do 2300 obr zapalała sie lampka check i po puszczeniu gazu obroty spadały a silnik gasł.

    Dodano po 5 [minuty]:

    ZRESZTA jak to by zadzialalo wstawiłbym poprostu przełacznik i miałbym po problemie,no ale to nie działa ,problem jest taki ze moje wtryski maja małą oporność i emulatory do nich kosztują około 200 zyla,ja bym, jednak wolał to zrobic taniej uczac sie przy tym odrazu coś nie coś
  • #6
    mateo027
    Level 26  
    cholera,to mi wyglada na inna usterke,na pewno nie emu skoro z wypietym,praca na gazie,wtryski odlaczone na bank (przy stwierdzeniu przez ecu ze nie ma wtryskow nic sie nie dzieje procz lampki) sprawdzales inne podzespoly?najlepiej byloby zobaczyc kompem co zarejestrowal komp za blad i byloby jasne,ale moze to map albo tps.ja bym na emulator jednak tak predko nie stawial
  • #7
    dangun
    Level 11  
    na benzynce wszystko jest ok,na komputerze wykazało mi kiedys zbyt niskie cisnienie w kolektorze dolotowym i zbyt wysoka rtemperature wiec macher zalecil regulacje zaworow,zrobilem to ale nie pomoglo,map sensor tez raczej odpada bo na benzynce to cuka ok,silnik krokowy tez,ogolnie silnik jest dosc czuly,wszystko sie zaczelo od tego emulatora,jest w kiepskim stanie wiec mysle ze to on.jesli nie byla by to jego wina to mysle ze lampka checku zapalala by sie rowniez z podlaczonym emulatore jak i bez podłaczonego,na moje to sterownik dostaje zle sygmaly z wtryskow i zaczyna sie motać
  • #8
    mateo027
    Level 26  
    przyznam się, że nie wiem, nie mialem takiego przypadku. ale postaram sie podrążyć temat dokładnie. sterownik jedyny sygnal jaki dostaje ze wtrysków to pobór prądu (przejście) jak sie mu nie zgadza to wywala błąd. jaki masz typ auta B54x (o x chodzi)?? w VINie to masz.
  • #9
    dangun
    Level 11  
    mam bez x

    Dodano po 2 [minuty]:

    no i chodzi głównie o ten pobór pradu,i pytanie jaki opornik musze tam wpiąć żeby nie wywalało błedu,wstawienie 100 ohmowego nie poprawia sprawy,a stary emulator ktory dzieki bogu jako tako cuka ma wiecej tych bzdetów w srodku
  • #10
    mateo027
    Level 26  
    masz z jakas literka zamiast x - 1,3 lub H. Wtrysk jest BOSCHa 2,5 ohm (+/- 0,5). a podlaczenie rezystora zamiast wtrysku?

    no i cos tu znachodze,sprawa bedzie troche powikłana,ale mam nadzieje,ze uda sie cos zobaczyc,mam juz schemat podlaczanai i troche to dziwne :-)
  • #11
    dangun
    Level 11  
    w numerze win jest B543 ,SCHEMAT PODŁĄCZENIA OGÓLNIE JEST PROSTY,JEST TO WTRYSK FULL GROUP WIEC STARCZY EMULATOR JEDNOKANAŁOWY, ALE JAK MIAŁEŚ DOCZYNIENIA Z safranami to moze powierz mi na kturej z grubych kresek na wskazniku temperatury silnika powinna byc wskazówka,u mnie po nagrzaniu zatrzymuje sie na pierwszej,no ewentualnie w lecie w korku wchodzi do góry do drugiej i wtedy włącza sie wentylator,no a nastepny problem to chyba regulator napiecia w alternatorze,czasem swiatła tak mi zaczynaja pulsowac ze wygłądam jak dyskoteka ni i zapalaja mi sie kontrolki od poduszek,no i jesli juz cos o tym wiesz to moze powiesz mi czy jest to proste czy skomplikowane wymiana takiego regulatora,aczkolwiek napiecie ładowania trzyma sie w 14,5 V wiec moze to nie alternator?sam nie wiem.za pomoc z gory dzieki!!
  • #12
    mateo027
    Level 26  
    w temperaturze to tak jak n fotce z reguły sie utrzymuje,u mnie akurat na 1 czerwonej kreseczce,a jezdzilem roznymi to dochodzi do tej 2 i to jest w normie. co do regulatora to nie pamietam,ale czy on przypadkiem nie jest w alternatorze zespolony...losowo Ci te swiatla przygasaja,czy co jakis staly czas?co do emulatora to tak,tylko chcialem rozgryźć czy on puszcza wtrysk w obwód przez obciązenie pozorne (oppornik w szeregu) czy podlacza opornik zamiast wtrysku.Faktem jest,ze dzis podskocze to znajomego gaziarza,ma moze takie cos na stanie to otworze i zobacze :-)
  • #13
    dangun
    Level 11  
    super-dzieki za zaangażowanie
    wiec światła mi pulsują cały czas ale bardzo lekko,no ale czasem zaczynają migotac jak choinka,tak samo deska rozdzielcza i wszystkie inne swiatełka, co do temperatury to mam chyba do bani termostat bo u mnie zatrzymuje sie na pierwszej białej kresce i tak stoi w czasie jazdy

    Dodano po 3 [minuty]:

    a i jeszcze jedno z temperaturą(bo też mobe miec cos pokopane)jak powinno być-gdy temperatura dojdzie do punktu gdy włącza sie wentylator,wentylator chodzi a ja gaszę silnik,czy wentylator powinien chodzić dalej czy też wyłączyc sie również,bo u mnie po wyłaczeniu zapłonu wentylator staje również