Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Jak zrobic emulator wtryskiwaczy?

awalknek 12 Nov 2007 20:57 23265 38
  • #1
    awalknek
    Level 14  
    Witam. Mam skode felicie 1.3 MPI i do lpg nie mam założonego emulatora wtrysków i dlatego chciałem sobie sam wykonac taki emulator.

    Zastanawiam sie czy zrobic 4 przekaźniki + opornik 16om 5W i do kazdego wtrysku wpiac sie szeregowo? czy 1 przekaźnik?

    nie wiem własnie jak zasilane sa wtryski czy parami czy wszystkie naraz?


    wymysliłem taki schemat :)
  • #2
    szogun0
    VAG group specialist
    1 przekaźnik wystarczy, troszkę inaczej to wytworzysz i zlutujesz i będzie OK.
  • #3
    awalknek
    Level 14  
    tez tak mysle. mam pytanie czy wtryski sa zasilane wszystkie jednoczesnie?
  • #4
    szogun0
    VAG group specialist
    Tak, do wtrysków idzie stały plus (często po zapłonie), wysterowanie jest przez sygnał masy.
  • #6
    awalknek
    Level 14  
    mam pytanie czy lepiej dac 1 przekaźnik na stały plus z szeregowym rezystorem czy zrobic 2 przekaźniki na 2 grupy sterowania wtryskami i rezystory dac do plusa stałego pomijajac wtryski?
  • #7
    elektromechanik
    Level 27  
    awalknek wrote:
    mam pytanie czy lepiej dac 1 przekaźnik na stały plus z szeregowym rezystorem czy zrobic 2 przekaźniki na 2 grupy sterowania wtryskami i rezystory dac do plusa stałego pomijajac wtryski?


    Nie baw się, i nie kombinuj. Taki emulator kosztuje kilkadziesiąt złotych. Można kupić w sklepach z częściami do instalacji gazowych,
    na allegro, a nawet w niektórych sklepach motoryzacyjnych.
    Masz pewność działania i nie ryzykujesz problemów.
  • #8
    york2006
    Level 12  
    a ja mam panowie takie pytanko.mam gotowy emulator, a może powiedzmy jego namiastke, bo z konstrukcji wynika że jest to zwykły przekażnik, z opóżnionym załączaniem, który to poprostu odcina bezczelnie przejście.

    sedno sprawy:
    potrzebuję oszukać sterownik silnika 1.6TS w Alfie 156, i problem jest taki ze gdy puszcze napięcie przez opornik 15 Ohm (wtryskiwacze mają po około 15,4 Ohm) to kontrolka od wtrysku się nie zapala, ale wtryski podlewają paliwo podczas pracy na LPG.gdy dam 30 Ohm to kontrolka miga w nieregularnych odstępach,i wydaje mi się ze wtryski nie leją.gdy dam 60 i więcej Ohm (próbowałem do 100) to kontrolka się pali na stałe i silnik pracuje idealnie ( lampka gaśnie tylko przy schodzeniu z obrotów ale to akurat można wytłumaczyć odcięciem wtrysków z ecu)

    wniosek z tego taki, że ecu nie wywala błędu tylko wtedy gdy opór każdego z wtryskiwaczy jest nie większy niż około 30 Ohm.

    idzie jakoś obejść czy pozostaje odpięcie kontrolki aby nie kłuła w oczy?
  • #9
    emeryt2
    Level 42  
    Nic z tego "emulatora " nie będzie.
    Odcina się sterowanie wtryskami , a w miejsce wtryskiwaczy podstawia się odpowiedni opornik /oporność wtryskiwacza/ do plusa. Wtedy kontrolka wtrysku zgaśnie. Wtryski wtedy nie będą "przeciekać'.
  • #10
    Doktorr
    Level 35  
    Cosi widzi misie, że w tych emulatorkach to jest deko większa oporność niż oporność cewki wtryskiwacza.
  • #11
    emeryt2
    Level 42  
    Cosik mi się widzi ,że taka sama , ale moce różne , w zależności od wtryskiwacza.
  • #12
    kwok
    Level 39  
    a mnie się widzi że emulator wygląda tak:
    Jak zrobic emulator wtryskiwaczy?
  • #13
    przemek25l
    Level 29  
    Powiem tak standart to jest 100 ohm na kazdy wtyskiwacz.
    Proponuje kupic nowy w obudowie i napewno bedzie pracował tak jak powienien. Nastepna sprawa w emulatorze ktory kupisz masz czas nakładania sie faz paliwa. wybór należy do ciebie
  • #14
    User removed account
    User removed account  
  • #15
    kwok
    Level 39  
    nie chcę wzniecać kłótni ale rezystancja rezystora nie jest jakimś dogmatem i zależy od systemu wtrysku a dokładniej od możliwości samodiagnozy ECU w aucie tzn w jednym różnica między przerwą a zwarciem będzie wąska a w innym bardzo szeroka
    założyciel tematu właściwą rezystancję już znalazł tylko pyta jak zrobić emulator więc dostał receptę
    odnośnie czasu naładania paliw pewnie może to ustawić w centralce LPG więc tu chyba nie ma problemu
    do założyciela - poszukaj między 24 a 30ohm na wtryskiwacz może coś wymodzisz a jak nie to kombinuj z rezystancją na wspólnym dla wszystkich wtryskiwaczy plusie
    w każdym razie schemat z przekaźnikiem taki jak ci zapodałem
  • #16
    york2006
    Level 12  
    ok, to może wyjaśnię.
    wtryski mają wspólny + , natomiast wysterowane są masą.
    ja ten plus przecięłem i wstawiłem w szereg ten niby emulator.
    emeryt2 - wydaje mi się że jeśli wstawie opornik "w miejsce" wtryskiwacza, to efekt będzie taki jak opisuje owik.
    Przemek25l - ten mój niby emulator, tak jak pisałem, posiada regulowany czas nakładania faz, i z tym problemu nie ma.
    generalnie problem jest taki, że sterownik wykrywa nie tylko przerwę w obwodzie wtryskiwacza, ale równierz zbyt duży opór mu przeszkadza.mniejszy opór natomiast, jak już wspomniałem, nie jest w stanie zablokować wtryskiwacza.
    owszem, mógłbym kupić nowy emulator, choćby nawet 4-ro kanałowy, ale po co, skoro działa on na zasadzie wstawienia w szereg dodatkowego oporu, czyli dokładnie tak samo jak obecny.
    tak sobie myślę że trzeba by wstawić "coś" w miejsce wtryskiwacza, ale sam opornik nie przejdzie.
  • #17
    emeryt2
    Level 42  
    York ,na końcu bardzo dobrze myślisz.
    Resztę pozostawiam bez komentarza.
  • #18
    york2006
    Level 12  
    emeryt2 wobec tego poradz jak Ty to widzisz.sugerujesz że mam podłączyć ZAMIAST wtryskiwacza opornik, powiedzmy 16 Ohm?
  • #19
    kwok
    Level 39  
    przecież napisałeś ża sam opornik nie przejdzie
    myślę że trzeba dorzucić trochę indukcyjności
  • #20
    york2006
    Level 12  
    owszem, napisałem, ale chciałbym poznac konkretną teorię kolegi emeryta.
    kwok - co proponujesz?4 cewki z opornikami?
  • #21
    kwok
    Level 39  
    jeśli właściwie dobierzesz wartości to nie ma to znaczenia czy będzie to jedem emu na plusie czy 4 emu na każdym wtrysku
    wyprzedzając twoje następne pytanie - nie wiem jaką indukcyjność trzeba wstawić
  • #22
    emeryt2
    Level 42  
    Żadnej indukcyjności!
    Zastępujemy cewki wtryskiwaczy opornikami , Możesz dać oporność 16 omów , moc - 9 W. Resztę jak wcześniej napisałem.
  • #23
    przemek20
    Level 20  
    Standardowa oporność oporników w fabrycznych emulatorach to 100 omów, niekiedy widziałem 220. Oporniki są włączane szeregowo z wtryskiwaczem oraz zwierane przekaźnikiem podczas pracy na benzynie. Nie stosuje się żadnych indukcyjności. Żaden znany mi europejski lub japoński samochód nie stwierdzi błędu przy takiej rezystancji. Nie ma znaczenia czy wstawimy emulator w plusy czy w sterowania.
  • #24
    palala
    Level 23  
    Witam

    Ja w europejskich i japońskich (tych co właśnie wykrywają kiepskie emulatory) zamiast rezystorów wrzucam miniaturowe przekaźniki po usunięciu kotwicy.

    Komp zadowolony i klient także - żaden nie sygnalizuje niezadowolenia.

    pozdrawiam

    P.S.

    proponuje sprawdzić jak się takie (fabryczne) emulatory sprawdzają w niskoomowych wtryskach.
  • #25
    kwok
    Level 39  
    palala wrote:

    Ja w europejskich i japońskich (tych co właśnie wykrywają kiepskie emulatory) zamiast rezystorów wrzucam miniaturowe przekaźniki po usunięciu kotwicy.


    więc mamy indukcyjność
    ze swojej strony dodam że naprawiałem emu z cewką i rezystorem chyba 36 Ohm
  • #26
    york2006
    Level 12  
    emeryt - naturalnie sprawdzę Twój sposób, i dam znać co wyszło.
    przemek20 - wiesz, być może żaden europejski ani japoński sterownik nie będzie miał nic przeciwko opornikom, ale akurat Włosi miewają czasem dziwne pomysły.
    kwok i palala - sądze że nie chodzi tu o samą indukcyjność (przynajmniej w tym przypadku) a o pominięcie wtryskiwaczy z zachowaniem ciągłości obwodu, bo jak pisałem opór na który nie zareaguje jeszcze sterownik, nie jest w stanie uieruchomić wtryskiwaczy.
  • #27
    york2006
    Level 12  
    przyszły mrozy, i nie zdążyłem się za to wziąć.auto zostało sprzedane, i nie sprawdzę już waszych sugestii, ale i tak bardzo dziękuję za pomoc.
    pozdrawiam
  • #28
    gajos3
    Level 12  
    Mam problem z moim emulatorem ponieważ na lpg wtryski lekko się otwierają. Słychać ich lekkie cykanie podczas jazdy na lpg. Emulator to AEB 150 Archimede. W środku są 4 rezystory 100Ω włączane w szereg podczas pracy na lpg. Po odłączeniu złącz wtryskiwaczy cykanie ustaje. Co z tym zrobić?? Dodać większe rezystory w emulatorze w miejsce orginalnych?? Auto to Punto IIFL 1,2 8V.
  • #29
    york2006
    Level 12  
    jeżeli nie wywali Ci błędu ,to będzie to najprostsze rozwiązanie
  • #30
    fikovr
    Level 10  
    Witam wszystkich:) mam emulator wtrysków PD-21 protec digital odciecie o rezystancji od10-15ohm w aucie peugeot 306 wcześniej miałem silnik 1.4 gdzie ten emu spełniał swoja powinność , jednak zmieniłem silnik na 1.6 opornosc wtrysków wynosi 7-8 ohm i teraz leja wtryski przy odcięciu, w moim emu są opory na wejściu 100 ohm, muszę dać większe oporniki np 220ohm czy mniejsze , żeby wtryski nie lały?