Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Problem z zanikaniem napięcia w radiu samochodowym

GordonShamway 01 Sty 2006 19:33 2372 18
  • #1 01 Sty 2006 19:33
    GordonShamway
    Poziom 9  

    Witam!! Mam problem z radiem samochodowym w Astrze a mianowicie od kąd je podłonczyłem dzieje się coś dziwnego z napięciem. Kiedy jadę radio potrafi na chwilę się wyłączyć i za 1sek włączyć ponownie. Tak jakby zanikało napięcie, dodam jeszcze że nie słucham głośno radia ba nawet ustawiałem na bardzo małą głośność ale nic nie pomaaga dzieje się to samo. Z góry dziękuję za pomoc.

    0 18
  • Sklep HeluKabel
  • #2 01 Sty 2006 19:50
    lolo.lz
    Poziom 13  

    witam, proponuję włączyć równolegle do zasilania radia żarówkę jeżeli mignie to to jest gdzieś słaby styk, pozdrawiam

    0
  • Sklep HeluKabel
  • #3 01 Sty 2006 20:12
    Paviu
    Poziom 10  

    Jakie masz radio ?
    Ja mam tak samo w Soniaku, kiedys myslalem ze to przejsciowka ISO nie łączy bo po odłaczeniu i podłaczeniu miałem spokój na kilka miesiecy ale ten temat powraca jak bumerang a wtyczka ISO "ciasno wchodzi", moze to cos na płytce nie łączy w radyjku (ostatnio ktos pisał o tym samym własnie w radyjku sony)

    0
  • #4 02 Sty 2006 09:43
    hudydg
    Poziom 10  

    miałem podobny problem, w radyjku lichej jakości luty kabelków i raz działało raz nie.

    Włącz radyjko i nim poruszaj, jak się wyłączy to raczej liche luty, trzeba rozebrać i przelutować.

    A dodatkowo podałem zasilanie prosto z aku przez filtry i kondziorka, dodatkowo poszło to na zasilania wzmacniacza dodatkowego, gdyz fabryczne kabelki są raczej za słabe do odpalenia radia i wzmacniacza.

    0
  • #5 02 Sty 2006 10:58
    silver_x
    Poziom 16  

    kolego proponuje abyś podłączył radyjko bezposredniodo do akumulatora, jeżeli dalej bedzie gasło tzn. ze masz zimne luty

    0
  • #6 02 Sty 2006 11:37
    rafaltd
    Poziom 11  

    Dobrze by było gdybyś podał jakie to jest radio. Kiedyś spotkałem się z podobnym przypadkiem w oplowskim Grundigu SC 303C.

    0
  • #7 02 Sty 2006 11:45
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Jak po raz kolejny czytam o tym, że radio należy podłączyć do akumulatora, bo oryginalne przewody są za słabe, to mi ręce opadają!!! Jest TYLKO KILKA modeli radioodbiorników, które potrzebują podłączenia grubszymi przewodami. Ale w takim przypadku jest to wyraźnie zaznaczone w instrukcji i nie ma przewodów zasilających w kostce ISO. Czy wy myslicie, że konstruktorzy audio samochodowego i elektryki samochodowej nie biorą pod uwagę takich parametrów jak moc pobierana przez radio???? Zresztą podłączcie sobie amperomierz i włączcie radio radio. Zobaczycie na jakim poziomie jest pobór prądu. Poza tym, zweryfikujcie dane o mocy swojego radia w prosty sposób: otwórzcie obudowę i sprawdźcie w katalogu jaką moc ma zastosowana końcówka mocy.
    Wszyscy kombinujecie z zasilaniem: grubsze przewody, kondensatory, podczas gdy wiekszość zproblemów z zasilaniem radia, to kiepska masa, którą traktujecie po macoszemu. W nowych autach radio siedzi zazwyczaj w plastiku i nie ma bezpośredniego kontaktu z blachami nadwozia. A wy macie masę podaną niejednokrotnie przez przewód antenowy. Tak więc zanim zaczenicie przeciągać przewody z akumulatora, zadbajcie o dobre zasilanie Z DWÓCH STRON RADIA![/url]

    0
  • #8 04 Sty 2006 21:09
    GordonShamway
    Poziom 9  

    Witam!! Dziękuje wszystkim za odpowiedź. Mam radio marki Sony model CDX-L420V. Nie wiem czy to będzie problem z zimnymi lutami zapomniałem dodać że miałem poprzednio radio zainstalowane w maluszku i z tego co się działo to czasami przeskoczył kompakt na wybojach i to wszystko!! Chiałem się zwrócić do Błążeja co z tą masą jestem trochę zielony jak byś proponował mi to rozwiązać??

    0
  • #9 04 Sty 2006 21:30
    ZBYCHOLEC
    Poziom 12  

    Bez wątpienia brak prawidłowo podłączonej masy,najprościej dodatkowy przewód od obudowy radia do masy- najbliżej będzie przy kieronicy

    0
  • #10 04 Sty 2006 21:34
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Do radia MUSZĄ być poprawnie poprowadzone 2 zasilania, to znaczy plus i minus czyli masa. Plusy są zdublowane ze względu na logikę zapłonu (załczanie i wyłączanie radia po stacyjce) i podtrzymanie pamieci. A przewód masowy jeden (z wyjątkiem forda). I często jest to najgrubszy przewód w całej kostce ISO. I najczęściej jest traktowany po macoszemu. Wszyscy skupiają się nad zasilaniem a masę pomijają.
    Sprawdź, czy masa nie przerywa (w niektórych autach jest przykręcona gdzieś do blach pod kokpitem i potrafi się poluzować), zmierz czy jest jakaś oporność między masą w kostce ISO a masą pojazdu.
    Zaobserwuj czy to wyłączanie radia nie jest związane z wybojami na drodze. Jak zabawy z zasilaniem nie pomogą, to sprawdź głośniki, czy któryś z nich nie ma przebicia na masę. Albo czy takie przebicie nie pojawia się w czasie jazdy (odłączaj po kolei po jednym głosniku i sprawdź, który powoduje wyłączanie radia).

    0
  • #11 05 Sty 2006 17:49
    GordonShamway
    Poziom 9  

    No właśnie z tego co zauważyłem to wyłączenie radia raczej występuje na wybojach. Także może być tak jak piszesz że rozłancza się masa i "gaśnie" radio. Zrobię jak napisałęś tylo będe miał problem ze znalezieniem tej masy gdzie jest ona podłączona w samochodzie oby nie było trzeba rozbierać połowy samochodu :) Dziękuje za szybką odpowiedź.

    0
  • #12 05 Sty 2006 18:24
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Może się i masa rozłączać, ale radzę też sprawdzić instalacje głośnikową. Wystarczy, że na wybojach jedengłośnik, obojetnie na którym przewodzie bedzie zwierał do masy i wtedy też będzie ci radio rozłączać.

    0
  • #13 05 Sty 2006 18:46
    GordonShamway
    Poziom 9  

    Nie mam innego wyjścia jak to sprawdzić bo coś jest nie tak. Jak już pisałem radio raczej chyba nie jest popsute ponieważ działało i innym aucie bez żadnego problemu także sprawa tzw zimnych lutów wykluczona choć kto wie może te mrozy :) Zrobię jak radzisz w weekend jak znajde chwilę czasu.

    0
  • #14 05 Sty 2006 18:47
    konrad260
    Poziom 11  

    Niewiem jak to sie dokladnie nazywa ale jest cos takiego jak uklad anty wczasowy w radiach samochodowych i to radio go nie posiada. Mialem to samo w BMW jak wjechalem w dziure to mi go wylaczalo na 2 sek.

    0
  • #15 05 Sty 2006 19:24
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    "Układ antywczasowy" - znaczy co? Blokada przed urolpem?

    0
  • #16 05 Sty 2006 21:14
    GordonShamway
    Poziom 9  

    He he no dobra z tym układem anty wczasowym he he uśmiałem się niesamowicie :) :) Hmm no ale co tam nie każdy się zna he. Nie myślę że jadnak ma te układy "wczasowe" he bo jak pisałem parę postów wyżej miałem w maluszku i działało dyl bez żadnych rozłączeń czy coś podobnego. Także dzięki za uwage dla konrad260!!

    0
  • #17 08 Sty 2006 18:12
    GordonShamway
    Poziom 9  

    Witam!! Wyjołem ponwnie radio z samochodu i przełożyłem do drugiego działa bez zarzutów. Idąc dalej jak pisał kolega Błażej ze może być zwarcie na głośnikach albo następować podczas jazdy - odłączyłem całkowicie głośniki i problem nie zniknąl także raczej nie wina głośników ani radia! Idąc dalej doszłem do wniosku i sprawdziłem to w jeżdźie że zanika napięcie tylko na wybojach jak jest prosta droga nic się nie dzieje jest oki. Zauważyłem też jak się wyłancza radio to pstrytka coś po lewej stronie kierownicy w okolicach włącznika świateł. Myślę choć jestem nie pewien że do przekaźnik od gazu he bo jak przełonczyłem na benzynę to nic już nie pstrykało! A i jeszcze jak się dziają te obie rzeczy to czasami strzałeczka obrotonierza dziwnie się zachowuje albo szybko wskoczy na wysokie obroty po czym spadnie albo odwrotnie. Jakiegoś tam rwania czy coś nie czuć tylko po obrotomierzu widać. Mam silnik 1.6 z gazem na wtrysku także he tak sobie pomyślałem jak się nie mylę to wraz z gaśnięciem radia auto przełancza się na benzyne choć to nie sprawdzone tylko ten przekaźnik klika ale może to nie ten sam. To tyle moich spostrzeżeń no już nie wiem co mam robić, spróbuję może jak coś doprowadzić napięcie bezpośrednio z akumulatora do radia. Tylko dawać jakieś bezpieczniki czy ten w radiu wystarczy?

    0
  • #18 08 Sty 2006 19:33
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Jeżeli wyłączaniu radia towarzyszą jakies inne efekty, to najprawdopodobniej masz gdzieś zwarcie lub coś nie kontaktuje. Jeśli masz dołożony gaz, to możliwe, że gazownik popieprzył coś przy montażu. Idź po przewodach od sterownika gazu, może coś znajdziesz. Możliwe też, że usterka dotyczy instalacji gazowej ale znajduje się gdzieś w komorze silnika, a w kabinie słychać tylko jej skutki. Najlepiej jedź do gazownika, który zakładał gaz lub elektryka.

    0
  • #19 14 Sty 2006 18:34
    GordonShamway
    Poziom 9  

    Witam!! Już wszystko mam w porządku z autem radio działa dyl i cała reszta. Udałem się dziś wkońcu do mojego szwagra (jest mechanikiem) do stacji obsługi pojazdów aby zobaczył co się dzieje. Przejechaliśmy się kawałek hmm no i oczywiście działo się to samo co opisywałem. Po otworzeniu maski hmm ja tam często nie zagłądam ba prawie wcale dlatego he że może ma takiego szwagra :) Okazało się no dosłownie banał masa od akumulatora się poluzowała i to właśnie było to. Takie małe niedopatrzenie a kłopotu aż nad to. Dziękuje wszystkim za pomoc i gorąco pozdrawiam.

    0