Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fabia 1.4 MPI montaż elektrycznych szyb

MinTom 09 Sty 2006 09:58 6576 10
  • #1 09 Sty 2006 09:58
    MinTom
    Poziom 1  

    Mam mały problem z montażem elektrycznych szyb w Fabii Fresh 1.4 MPI. Kupiłem oryginalne siłowniki do Fabii, jednak działają tylko przez 10 minut od podania zasilania. Prawdopodobną przyczyną tego jest brak komputera komfortu w mojej Fabii. Czy siłowniki elektrycznych szyb mogą prawidłowo działać bez komputera komfortu i jak to zrobić? Z góry dziękuję za odpowiedzi.:?:

    1 10
  • #2 09 Sty 2006 20:26
    stefano11
    Poziom 21  

    Jk podajesz zasilanie i zabierasz je spowrotem to resetujesz te kompy co sa w drzwiach a bez komfortu to nie wiem czy ci to sie uda musze poszukać w dokumetacji jak znajdę troche czasu to ci napiszę

    0
  • #3 09 Sty 2006 21:22
    Jacek79
    spec od auto-elektro

    podłacz je bez komfortu , tak zeby przełaczniki sterowały bezpośrednio silnikami (za pomocą przekaźników)

    0
  • #4 01 Lut 2006 17:35
    Włodek_59
    Poziom 10  

    Witam
    Przerabiałem ten temat 2 lata temu
    Nic ci nieda potpinanie przez przekaźniki wyłączników bez zmian w sterowaniu silnikami. Silniki maja elektroniczne sterowanie( czyli wył. przeciązeniowe i inne pierdoły. Jest tam też układ usypiający elektronike). w serw. chcą orginalne kable sterownik komfortu i kupe kasy. Więc zabrałem się sam do przeróki. Wywaliłem elektronike z silników i podpiołem je bezpośrednio do sterownika ssm2 Proxmy.Strrownik ma różne dodatkowe bajery co przy cenie 100zł mozna przezyc. Przerobiłem wył. drzwiowe i przez przekażniki podł.dosterow. całosc szaleje az miło popatrzeć. Dokładny opis sterownika na ich stronie

    Powodzenia

    Dodano po 5 [minuty]:

    To co napisał Jacek79 mozna zrobić omijajac elektronike ,ale silniki pozostana nie zabezpieczone przed przeciazeniem i moga sie spalić.A to dośc drogo wyjdzie.

    0
  • #5 01 Lut 2006 21:42
    Jacek79
    spec od auto-elektro

    do 95 roku pawie wszystkie silniki chodziły dezpośrednio sterowane z właczników (w niektórych mercedesach chodzi to już od 30 lat i sie nie psuje)

    1
  • #6 03 Lut 2006 16:28
    mirmos
    Poziom 14  

    Pozdrawiam
    Twój mały problem nie jest taki mały.Dokładanie oryginalnych akcesoriów nie jest takie proste (zmiany w instalacji,przekodowywanie sterowników itp.)Najtańszym rozwiązaniem jest dokupienie silników szyb z mech. zębatkowym , zasileniem "po zapłonie" i ominięcie wszelkiej elektroniki samochodu[moduły montujesz po zdemontowaniu korbek szyb].Włoskie zestawy na przednie drzwi są dostępne w firmie ESSA w Rzeszowie ul Sikorskiego

    0
  • #7 03 Lut 2006 21:05
    adam.p123
    Poziom 19  

    musisz nabyć ten sterownik, bez niego ani rusz. Pozdrawiam

    0
  • #8 08 Kwi 2006 08:05
    mawi
    Poziom 11  

    mirmos napisał:
    Najtańszym rozwiązaniem jest dokupienie silników szyb z mech. zębatkowym , zasileniem "po zapłonie" i ominięcie wszelkiej elektroniki samochodu[moduły montujesz po zdemontowaniu korbek szyb].

    Czy to oznacza, że oprócz tego, co wymieniłeś nie trzeba kupować prowadnic do szyb itp ? Czy żeczywiście wystarczy dołączyć do manualnego sterowania tylko silniki ?

    0
  • #9 08 Kwi 2006 15:10
    piter_ok1
    Poziom 18  

    Tak są silniki dedykowane (np produkcji FOX) roznitowuje się tylko korbe w drzwiach i w to miejsce przychodzi silnik i po problemie.

    0
  • #10 10 Kwi 2006 20:34
    mawi
    Poziom 11  

    piter_ok1 - dziękuję.
    No dobrze. Pójdę dalej; czy w tej sytuacji mogę skorzystać z oryginalnych przełączników dla pasażerów (z tyłu), jak i oryginalnego sterownika wszystkich szyb od strony kierowcy ?
    Celem wyjaśnienia dodam, że mam COMBI, wersję CHOICE.

    0
  • #11 11 Kwi 2006 07:13
    piter_ok1
    Poziom 18  

    nic z tego bo w fabii przełącznik daje sygnał do sterownika komfortu przez opornik i nie wysterujesz w ten sposób przekaźników a każda szyba ma swój sterownik przy silniku który reaguje na polecenia z komfortu, chyba że przedstawisz jakiemus elektronikowi koncepcje wysterowania przekaźników z takiego przełącznika to napewno cos wymyśli, W jedna strone przełacznik zwiera styki a w druga zwiera je przez opornik.

    0
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo