Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Kontrolka od ci¶nienia oleju vw vento

oshi 12 Jan 2006 12:44 8390 16
  • #1
    oshi
    Level 15  
    Posiadam vento 90r diesel. Silnik chodzi bez zarzutu, wymieniłem olej.
    Problem polega na tym, że od czasu do czasu (w trasie) zapala sie kontrolka oleju i włacza sie buzer. Czujniki już sprawdziłem. Nie mogę znaleĽć modułu od ci¶nienia oleju.
  • #2
    Tomek665
    Level 28  
    Najlepiej sprawdzić faktyczne ci¶nienie oleju manometrem wpiętym w miejsce czujnika.
    Może być też że czujnik je¶li jest stary reaguje na większe ci¶nienie niż powinien i zapala kontrolkę.
  • #3
    Mariusz Z.
    Level 19  
    Tymi sygnalizacjami steruje czujnik umieszczony w obudowie filtra oleju. Uruchamia t± sygnalizacje wtedy, gdy cisnienie oleju spada poniżej 0,2 MPa a obroty przez 1 sek. s± powyżej 2000. ¦wiadczyć to może o uszkodzeniu tego czujnika lub o zużyciu silnika. W tym drugim przypadku konieczny remont silnika. Czasami też się tak dzieje, gdy zmienisz olej z minerala na syntetyk. W starych silnikach takiego numeru się nie robi gdyż syntetyk wypłukuje silnik i mog± się pojawić takie efekty j.w.
  • #4
    gordon1
    Level 15  
    Nie pozostaje ci nic innego jak jechac do mechanika aby sprawdzic faktyczne cisnienie oleju , bo konsekwencje zbyt malego moga byc straszne (remont silnika a jak jeszcze ci padnie turbo .... wole nie konczyc) a jesli cisnienie bedzie ok to tylko wymiana czujnika i po sprawie , szkoda ze nie napisałes przebiegu i jaki olej był a jaki wlałes .Powodzenia .:D
  • #5
    promo211
    Level 11  
    mam vw golfa,imiałem to sam± usterkę-zmieniłem olej na castrol gtx high mileage 15w40 i problem znikn±:
    pozdrawiam Przemek
  • #6
    MendakP
    Level 11  
    Koledzy dobrze radz±, sprawdz to ci¶nienie, je¶li zbyt niskie to ¶wiadczy to o zużyciu silnika. Je¶li będzie dobre to może być wina czujnika. A co do oleju to nieradze Ci wlewać olej syntetyczny do silnika który jeĽdził na mineralnym, wyplucze ci wszystkie osady i po sprawie(silniku)
  • #7
    ponar
    Level 21  
    Napraw alternator i będzie ok stały numer w VW kończ± się szczotki w regulatorze napięcia.
  • #8
    Mariusz Z.
    Level 19  
    ponar wrote:
    Napraw alternator i będzie ok stały numer w VW kończ± się szczotki w regulatorze napięcia.
    A co ma piernik do wiatraka?
  • #9
    slowmot
    Level 19  
    A jak sprawdzałe¶ te czujniki? podkładałe¶ je na nowe?Je¶li stało się tak po wymianie oleju ¶wiadczy to dobitnie o tym że masz w tej chwili olej o mniejszej lepko¶ci-a co za tym idzie masz zbyt niskie ci¶nienie na czujce górnego ci¶nienia,które w samochodach vw mierzone jest przy 2000obr/min.Je¶li olej wlałe¶ dobry(?),to masz do bani czujnik ,lub też zbyt niskie ci¶nienie rzeczywiste,lub też żle pracuj±cy układ pomiaru obrotów.Dwie pierwsze rzeczy daj± się łatwo sprawdzić -gdyż wystarczy wymienić czujkę na now±.(nie daj sie zrobić w konia przez sprzedawców -dla nich kazdy czujnik "ma chodzić", musi to być ten wła¶ciwy czujnik -czyli na wła¶ciwe ci¶nienie)-pozdrawiam
  • #10
    aone
    Level 12  
    Alternator gra tu duża role, to z niego w dieslu pochodz± informacje o obrotach dla modułu steruj±cego kontrolka oleju
  • #11
    slowmot
    Level 19  
    Tak ....ale kolega oshi nie wspomina nic tutaj że obrotomierz chodzi żle.Układ pomiaru obrotów chodzi z tego samego żródła co obrotomierz,więc to sprawdzałbym na końcu-zważywszy że rzecz nast±piła po wymianie oleju.Nie bardzo wierzę w zbiegi okoliczno¶ci.
  • #12
    Tomek665
    Level 28  
    Może kol. oshi zainteresuje się swoim tematem i powie jaki wlał olej, czy działa obrotomierz itp.
  • #13
    ponar
    Level 21  
    Alternator ma do czynienia dużo wskazówka obrotomierza nie zauważy a kontrolka zapali się.
  • #14
    Jerzy100
    Level 22  
    Miałem też taki obiaw, czepiałem się tych samych rzeczy o okazało się że pompa olejowa wariowała.
  • #16
    leszek sam
    Level 13  
    oshi pisze że wymienił olej,ale nic nie wspomina o wymianie filtra-może zapomniał wymienić ?
  • #17
    chodkii
    Level 13  
    miałem to samo w passacie jesli to nie niebieski przewodzik na alternatorze to zmierz cisnienie oleju u mnie zakończyło sie na szlifie wału korbowego i problem znikn±ł bezpowrotnie modół cisnienia oleju jest w liczniku i tam jest też buzzer