Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

2.0 omega w polonezie. Możliwe ?

Jurijewicz 13 Sty 2006 18:19 3671 10
  • #1
    Jurijewicz
    Poziom 10  
    Witam !!

    Mam pytanko. Dostałem poloneza Atu i posiadam cały zespół napędowy od omegi 2.0. Czy ktoś kiedyś wkładał taki silnik do poldżera? Bede wdzięczny za jakieś podpowiedzi.

    Pozdrawiam
  • #2
    DOHC
    Poziom 19  
    jesli masz wszystko to wes tasme mirnicza i pomierz czy sie pomiesci , wysokosc , szerokosc silnika , wez pod uwage ze dojda kolektory , szerokosc kolnierza skrzyni , miejsce gdzie wypada dzwignia zmiany biegow , jak wyglada sprwa z lapami silnika i skrzyni itp . Wszystkie lapy mocowania i tak bedziesz musial rzezbic i nie mysl ze cos podejdzie bez problemu ale zabawy bedzie po robocie co nie miara...

    ps. nie jest to bulka z maslem i warto by zadbac o hamulce zawieszenie itp
  • #3
    martinpl
    Poziom 27  
    zapytaj tu:
    http://www.fsoautoklub.pl/

    tylko konkretnie, bo chlopaki nie lubia pustego gadania, mysle jednak ze pomysl nie wypali, siadzie zawieszenie, pojdzie skrzynia i most sie wysypie :) polonez to dobre auto, ale nie przewidziane na silniejsze i wieksze silniki, reszta nie wytrzyma tempa...
  • #4
    dagbar
    Poziom 18  
    I tu sie mylisz kolego. Włożyłem 2.0 16V ECOTEC, skrzynia omega i most Argenta. Nawet nie masz pojęcia jak to wszystko wymiata.
  • #5
    senso
    Poziom 20  
    martinowi chodzilo o fabryczny most :) 136ps na fabrycznym moze jeszcze by posmigalo ale katownia na swiatlach to juz raczej nie he he.ciekawy pomysl...warto sprobowac
  • #6
    Mihó
    Poziom 27  
    silnik C20NE nawet włożyli. Jest on opisany jako z silnikiem Vectry. Działa i jeździ. Z silnikiem od Nuby też jest jeden
  • #7
    manta
    Poziom 39  
    Wykonalne , ale największy problem przy swapie to niestety układ przeniesienia napędu czyli w tym wypadku wał , inne zakończenie konieczność przeróbki potem wyważenie to czynnści których nie można pominąć ,poza tym jak chcesz kręcić wysokie obroty to chłodzenie skompletuj na wyrost (+20% min) może olejówka no i most bo to nie jest zbyt trwałe.
  • #8
    dagbar
    Poziom 18  
    Wał wytrzyma bez problemowo, most też by wytrzymał gdyby nie półośki. Fabryczne wytrzymują do 100KM. Dlatego wkłada się most od Fiata Argenty i można śmigać :)
  • #9
    pavlo85
    Poziom 10  
    Pewnego czasu "Gt" był opisany polonez atu z silnikiem od forda Skorpio..po lekkim podrasowaniu maszynka miała koło 200Km:)..a więc sie dało:)ale gość miał właśnie problem z mostem...rozwiązał go w ten sposób ze założył części do mostu od BMW:)..i autko śmigało..
  • #10
    _evolution
    Poziom 10  
    dagbar napisał:
    Wał wytrzyma bez problemowo, most też by wytrzymał gdyby nie półośki. Fabryczne wytrzymują do 100KM. Dlatego wkłada się most od Fiata Argenty i można śmigać :)
    i tu sie nie zgodze..... z dwoch powodow, juz dawno temu posiadalem poloneza z motorem z jetty gtx 1,8 16v najpierw n/a pozniej doladowany, na seryjnej skrzyni, wale i moscie i wszystko zylo po za tym ze standardowo skrzynia padala od stylu jazdy na synchronizatorach...
    z drugiego powodu,,, poloski przenosza w aucie moment nie zalezny od mopcy silnika, a co najwyzej zalezny od kol zalozonych na auto, i na ktorym biegu bys nie jechal sila ktora przenosza kola na asfalt jest ta sama. Jedyny powdo ukrecania mostow to stan amortyzatorow, poki co spotkalem w swoim zyciu jednego poloneza ktory nie podskakiwal na tylnych kolach przy paleniu kapcia, a kola sie po prostu krecily.... w momencie jak kolo podskakuje moment obrotowy gwaltownie rosnioe i maleje ukrecajac oske
    www.evolutionwrc.republika.pl/_klip.ASF film stworzony po dzwonie w ktorym ulegl delikatnej deformacji
  • #11
    lukas313
    Poziom 13  
    fajnego masz tego poldka!www.evolutionwrc.republika.pl/_klip.ASF
    gratuluje pomysłu i wykonania