Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Ford Focus 1.8TDCi- szarpie na niskich obrotach

zyga 25 Jan 2006 15:27 14548 28
  • #1
    zyga
    Level 15  
    Samochód z roku 2004 i nie było żadnych problemów. W pierwszym roku przepaliła zarówka i w serwisie wymieniono na gwarancji bez żadnych kosztów, sytuacja powtóżyła się w tym roku i w serwisie wymieniono na gwarancji bez żadnych kosztów,ale stwierdzono ze to wina oprogramowania i muszą wgrać nowszą wersje. Po zmianie porogramowania silnik szarpie na niskich obrotach (1200-1700) głosniej pracuje. Próbowali raz to poprawić - przez 5 godzin regulowali ale nic to nie dało.Jestem umówiony na następną "regulację" ale jestem pełen obaw, gdyż próbawano mi wmówić najpierw ,że z samochodem jest wszystko OK. Powiedzianio mi także że nie mogą wrócić do starego oprogramowania bo go nie mają,a po drugie z uwagi na wymiany zarówek na gwarancji bez kosztów musi być to nowe "ponoć lepsze" Proszę o jakieś sugestie .
    Zygmunt
  • #2
    bandi21
    Level 30  
    Jaka żarówka sie przepaliła bo ja nie widze związkuz wymianą oprogramowania i szarpaniem,pisz jaśniej.
  • #3
    zyga
    Level 15  
    Ja też nie widziałem potrzeby zmiany oprogramowania ,ale w serwisie powiedzieli że mają takie wytyczne,bo źle jest ustawione ładowanie.Żarówka przepaliła się od świateł mijania. Zygmunt
  • #4
    stefano11
    Level 21  
    Podczas fleszowania sterownika musiało pujść coś z błędem
    Trzeba sprubować czy pujdzie jeszcze raz a możę nie wprowadzili jakiś nastawów?
  • #5
    zyga
    Level 15  
    Samochód jest na gwarancji i robili to w serwisie. Oprogramowanie mają fabryczne od Forda.Wgrywali je "ponoć"wiele razy i tylko w przypadku mojego samochodu jest problem.
  • #6
    stefano11
    Level 21  
    Może zmień serwis:)
    Jeśli przed wgrywaniem oprogramowania było ok a po jest coś nie tak to dla nie jest to jasne że ktoś coś gdzieś po drodze uwalił

    A i o co chodźiło z tymi przepalonymi żarówkami możesz więcej opisać bo nie widze związku jak na razie.
  • #7
    Stanisław Chwalisz
    Level 34  
    Prawdopodobnie wtryskiwacze są uszkodzone serwis "rżnie głupa"
    żeby na gwarancji za darmo tego nie wymieniać.Może sprawdż poza
    serwisem wydajność wtryskiwaczy,przyjedż do serwisu i powiedz
    panowie wtryskiwacz na trzecim cylindrze do wymiany np.Koszt wtryskiwacza w serwisie 1092,-zł.stary należy zdać.
  • #8
    zyga
    Level 15  
    Przed zmianą oprogramowania było dobrze, czy to możliwe żeby oprogramowanie uszkodziło wtryskiwacz? ( ponad to przy obrotach w przedziale 800-1200 i powyżej 2000 jest OK)
    PS.
    Stefano 11 - żarówki od świateł mijania przepaliły w przeciągu 1,5 roku dwa razy raz lewa potem prawa( prawdopodobnie z powodu zbyt dużego napięcia ładowania tak twierdzi serwis)

    Zygmunt
  • #9
    Stanisław Chwalisz
    Level 34  
    Przed zmianą oprogramowania było ok teraz jest żle nic już nie rozumiem.
    Chyba że Ford g.... wort,trzeba było kupić VW.
  • #10
    BeBe_1
    Level 12  
    Kolejna ofiara autoryzowanego serwisu. Czeka cię droga przez mękę.A tak nawiasem mówiąc też zdarzało mi się, że przepalały się żarówki w aucie. Raz nawet stłukłem reflektor, ale nigdy nie przyszło mi do głowy zmieniać softuz tego powodu.
  • #11
    elektron888
    Level 12  
    witam,
    przyczyna tkwi w układzie zasilania, żarówki nie mają nic do rzeczy, przepalają się ponieważ są narażone na wstrząsy i pracują pod dużym prądem na zimno.
    Proponuję zmianę serwisu,
    miałem podobną sytuację gdy chodziło o zmianę cześci w ramach gwarancji i podobnie jak w tym przypadku niby nie było wiadomo o co chodzi, lecz z chwilą gdy tylko gwarancja się zakończyła na pierwszym przeglądzie wyszło "szydło z worka".
    ten model Focusa posiada gniazdo diagnostyczne a autoryzowane serwisy bardzo dobry program do badania błędów cały problem polega na tym aby trafić na diagnostę który wie jak się go obsługuje i jak się interpretuje błędy.
    pozdrawiam
    ps.
    proszę dokładnie ustalić co jeszcze było wymieniane z części eksploatacyjnych podczas przeglądu
  • #12
    zyga
    Level 15  
    Liczyłem ze na tej stronie ktoś poda mi jakąś wskazówkę.Natomiast stwierdzenie że" Ford g..wart'" niewiele wnosi do tematu i nie zmienia stanu faktycznego. Z poważaniem Zygmunt

    Dodano po 7 [minuty]:

    Elektron888 dzięki za post -on naprawde coś wnosi.Serwisu nie mogę zmienić bo samochód jest na gwarancji, a w Bydgoszczy jest tylko jeden fabryczny serwis. Zygmunt
  • #13
    Stanisław Chwalisz
    Level 34  
    Panie Zygmuncie robią Pana konia dopóki jest gwarancja,wymienili Panu wtryskiwacze na uszkodzone a pieprzą coś o programie.Pozostaje mi złożyć wyrazy współczucia.Szkoda że między wierszami nie wyczytał Pan tego co jest dla Pana istotne.
  • #14
    zyga
    Level 15  
    Dzięki za informacje , czy jest sposób żeby stwierdzić czy były wymieniane wtryski.Jakieś numery czy coś w tym rodzaju-nie znam się na samochodach proszę o wskazówki.Zygmunt
  • #15
    elektron888
    Level 12  
    witam,
    każdorazowo podczas przeglądu, wszystkie części eksploatacyjne podlegające wymianie, są wpisywane do książki serwisowej pojazdu. Proszę dokładnie ustalić co było wymieniane przy ostatniej wizycie w autoryzowanym serwisie, jednocześnie w przypadku wymiany części nie niefigurującej na wykazie w książce serwisowej pojazdu serwis ma obowiązek poświadczyć usunięcie usterki na "zaświadczeniu o przyjęciu pojazdu do naprawy" jeżeli takie było wcześniej wydane. Miałem podobną sytuację ale zmieniłem serwis, pomimo że zrobiłem 100km więcej do innego miasta i tak się opłaciło. Przy pierwszym podłączeniu laptopa do gniazda diagnostycznego serwisant stwierdził nieprawidłowość.
    pozdrawiam
    ps.
    jeśli samochód finkcjonował bez problemów przed przeglądem a nieprawidłowość wystąpiła po tym fakcie, można przypuszczać że jest to skutek ingerencji w układ będący przedmiotem naprawy lub przeglądu.
  • #16
    Skolmi
    Level 16  
    zyga wrote:
    czy jest sposób żeby stwierdzić czy były wymieniane wtryski


    Oczywiście. Każdorazowa wymiana wtrysków w TDCI wiąże się z wprogramowaniem ich do kompa.

    Jeśli nie znasz się na samochodach, to tym bardziej naciskaj serwis,
    nie wnikając w szczegóły techniczne!!!
    Dzwoń na centralną na infolinię Forda i domagaj się interwencji.
    Z ASO nie ma co się pier.......


    PS. Była w Fokach akcja wymiany oprogramowania w związku
    z przepalającymi się żarówkami.
  • #17
    zyga
    Level 15  
    Dzięki za posty z każdym wiem więcej. Będzie mi łatwiej rozmawiać w serwisie. Teraz Focus jest w serwisie i "naprawiają" , gdy odbiorę poinformuję co z tego wyszło.
    Zygmunt
  • #18
    BeBe_1
    Level 12  
    Wymiana wtrysków tak ale wymiana żarówek nie.Przepalenie się żarówek w odstępie 1,5 roku to nie powód, żeby serwis popadał w panikę.Usterka napewno leży po stronie układu zasilania lub oprogramowania nim sterującego.Przykre jest to, że Zyga sam będzie misiał ustalić czy :
    1.wtryski które ma w samochodzie to te z którymi auto było kupione.
    2.czy soft, który jest wgrany jest poprawny.
    Jak znam życie w ASO się tego nie dowie (przynajmiej prędko). Pozostaje inna stacja ASO lub diagnoza na własny koszt idalej dochodzenie swoich racji.
  • #19
    zyga
    Level 15  
    Mam nadzieje że sprawa skończy się pomyślnie dla mnie.Informacje które otrzymałem bardzo mi pomogły. Latwiej bedzie mi walczyć o swoje
    Zygmunt
  • #20
    zyga
    Level 15  
    Wracam z serwisu bez samochodu . Stwierdzili w serwisie że uszkodziła się pompa i były jakieś opiłki metalowe i trzeba wymienić
    4 wtryski
    pompę i szynę podająca paliwo - jedno szczęście że kierownik serwisu powiedział że wymiana na gwarancji bez kosztów. Bo z nimi to nic nie wiadomo.
    Zygmunt
  • #21
    Stanisław Chwalisz
    Level 34  
    W Bydgoszczy nieżle kombinują.
  • #22
    ponar
    Level 21  
    Czekaj aż odbierzesz i powiesz czy za darmo.
  • #23
    zyga
    Level 15  
    Mam nadzieje że nie będę płacił bo samochód na gwarancji. Skąd twierdzenie że w Bydgoszczy kombinują?
  • #24
    Stanisław Chwalisz
    Level 34  
    Za pierwszym razem wymieniają żarówki za drugim wtryski i pompę
    z daleka mi to śmierdzi.Szukał Pan porady nie posłuchał jej Pan od doświadczonego człowieka,przypuszczam że może być jeszcze większy problem bo wezmą paliwo do analizy i zabiorą gwarancję.
  • #25
    zyga
    Level 15  
    A co mogłem zrobić? Samochód na gwarancji i naprawiać może tylko autoryzowany serwis, a w Bydgoszcz jest jeden .Paliwo było dobre bo sprawdzali, mam faktury ,kupuje w jednej stacji-dobrej.
    Zygmunt
  • #26
    Skolmi
    Level 16  
    Pompa mogła się zfrezować (stąd te opiłki) z powodu wady fabrycznej, niekoniecznie od paliwa.
  • #27
    BeBe_1
    Level 12  
    Noooooooo! To już mistrzostwo świata.Z tego co pamiętam przed wymianą żarówek nie było opiłków w pompie bo motor pracował dobrze. Zyga dużo odporności życzę.
  • #28
    zyga
    Level 15  
    Dzięki za rady . Będę informował na bieżąco może to potem komuś pomóc bo dla mnie to trochę późno.
    Zygmunt
  • #29
    zyga
    Level 15  
    Obiecałem że napisze jak skończyła się naprawa. Serwis wymienił na gwarancji za darmo prawie wszystko w układzie zasilania tj. pompa ,wtryski ,przewody i.t.d. Mam tylko problem z ustaleniem jak powinna wyglądać gwarancja na wymienione części( czy do końca gwarancji samochodu czy od nowa na części np. na rok)?