Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

1600gli+polonez+caro plus+pożera paliwo

beaikrab 27 Sty 2006 22:44 2870 28
  • #1 27 Sty 2006 22:44
    beaikrab
    Poziom 9  

    witam zostałem szczęśliwym posiadaczem poldka na moje nieszczęście z układem boscha autko pracuje całkiem ładnie na benzynie i na gazie jedynym problemem jest spalanie około 28 litrów benzyny lub gazu czy ktoś wie o co tu może chodzić? oczywiście czek gaśnie prawidłowo!!

    0 28
  • #2 27 Sty 2006 23:25
    prezes11
    Poziom 23  

    wydaje sie to niemozliwe silnik z takim nadmiarem paliwa powinien nie odpalic jak to wyliczyles?

    0
  • #3 27 Sty 2006 23:43
    beaikrab
    Poziom 9  

    na wolnych obrotach pracuje dobrze a podczas jazdy straszni go muli pewnie wtedy ma taki przepał+

    0
  • #4 28 Sty 2006 00:09
    diodaelektroda
    Poziom 14  

    a filtr powietrza był wymieniany?

    0
  • #5 28 Sty 2006 00:34
    QDI
    Poziom 12  

    Sprawdż filtr powietrza może byc zapchany od kurzu i piasku. Na wolnych obrotach moze pracować , ale podczas jazdy ma za mało powietrza i może spalać wiecej paliwa . Też miałem Poldka z wtryskiem i też palił dużo,ale nie aż tyle. W okresie gwarancyjnym wymienili komputer sterujący wtryskiem i wszystko było dobrze. Jako ciekawostkę podam że w trasie spalał o 0.2 litra mniej niż podawał producent, to jest około 6,7 litra na 100km. Latem pojechałem nim z Częstochowy do Międzywodzia na wczasy (600km) i tak spalił jak podałem wyżej. Koledzy byli w szoku bo widzieli ile zatankowałem paliwa po 400km-około 27 litrów. A myśleli że zatankuje do pełna.

    0
  • #6 28 Sty 2006 00:44
    beaikrab
    Poziom 9  

    filtry,świece,przewody wn. wymienione mechanicy już wymiękli dlatego walcze sam ,myśle że raczej wina jest po stronie ECU .Czy ktoś może napisać jak zrestartować BOSCHA może to coś da

    0
  • #7 28 Sty 2006 01:04
    QDI
    Poziom 12  

    Tak jak pisałem na gwarancji wymienili komputer , wcześniej odłączyli akumulator, potem uruchomili silnik i tak sobie pracował do momentu włączenia sie silnika dmuchawy. Zrób tak-odłącz akumulator na jakieś 20 sekund ,potem go podłącz,uruchom silnik bez dodawania gazu(na benzynie) i tak niech sobie pracuje na wolnych obrotach do momentu załączenia sie dmuchawy. Musi być dobrze. Tak mi powiedzieli w serwisie, i tak oni robią. Komputer ma zapamiętać temperaturę i dane z sondy lambda.

    0
  • #8 28 Sty 2006 01:24
    Adampio
    Poziom 14  

    Potwierdzam rade QDI-ego. Zdejmij klemy, odczekaj nawet z godzine i po podpieciu aku wylacz wszystkie odbiorniki, odpal i nie tykajac gazu poczekaj az sie wlaczy wiatrak.

    0
  • #9 28 Sty 2006 08:57
    prezes11
    Poziom 23  

    nadmieniam ze tak sie dzieje na obu paliwach wiec co ma ECU samochodu do lpg

    0
  • #10 28 Sty 2006 09:21
    bandi21
    Poziom 29  

    prezes11 dobrze zauważył,jeśli na gazie ma taki przepał to nie wina ECU.Napisz coś więcej o instalce gaz.czy ma elektronikę?

    0
  • #11 28 Sty 2006 10:08
    beaikrab
    Poziom 9  

    instalacja na śrubie mocy ,wymieniałem już reduktor na mniejszy z zavoli na lavato i nic niedało. Ciśnienie 12 we wszystkich cylindrach . Autko stało miesiąc czasu bez akumulatora u poprzedniego właściciela ,on twierdzi że auto paliło mu normalni około 14 litrów gazu w mieście. Przypominam że auto strasznie muli max 80 km\h a z rury leci zupa a na gazie pewnie woda . Też mam wontpliwości czy to ecu

    0
  • #12 28 Sty 2006 10:17
    xawier
    Poziom 29  

    Najpierw trzeba usunąć przyczynę spalania na benzynie. Potem gaz. Może źle założyli instalke gazu? A tankujesz dobre paliwo? Może 50% wody :D Zbyt bogata mieszanka.

    0
  • #13 28 Sty 2006 11:44
    QDI
    Poziom 12  

    Spróbuj zresetować ECU tak jak ci radziłem. Potem wlej jakąś ilość paliwa np.10 litrów i wyjeżdzij to do oporu.Przeliczysz sobie ile spala na 100km.Będziesz wiedział czy ECU jest dobre .AHA NIE ZAPOMNIJ ZABRAĆ SOBIE REZERWY PALIWKA W KANISTERKU.

    Dodano po 9 [minuty]:

    Próbowałeś wymienić sonde lambda ? Może ona jest wadliwa i masz zbyt bogatą mieszankę. Albo jest urwany przewód od sondy. Sprawdż to.

    0
  • #14 28 Sty 2006 14:20
    beaikrab
    Poziom 9  

    zrobiłem reset mam nadzieje ze dobrze mi to wyszło sonda teoretycznie jest ok mam też emulator na gazie zobaczymy ile spali teraz benzyny

    0
  • #15 28 Sty 2006 17:04
    jjanusz
    Poziom 17  

    sprawdz termostat w filtrze powietrza, oraz drorzność układu wydechowego

    0
  • #16 28 Sty 2006 17:30
    marian11@
    Poziom 20  

    Witam.
    Ja bym sprawdził zaplon.wiem ze nie da sie go regulowac ale cos musi byc nie tak.Jak na gazie i na benzynie tak duzo pali a silnik jest dobry.

    0
  • #17 28 Sty 2006 18:59
    bandi21
    Poziom 29  

    a może katalizator jest niedrożny?

    0
  • #18 28 Sty 2006 19:14
    beaikrab
    Poziom 9  

    katalizatora brak jest pucha ,a zapłon juz sprawdzony mechanik mówił ze jest ok . Wydech też raczej jest drożny, a termostat we filtrze sprawny
    macie jeszcze jakieś pomysły

    0
  • #19 28 Sty 2006 22:12
    marian11@
    Poziom 20  

    Witam.
    Jezeli to nie zaplon, choc ja bym przy tym przystał. Mechanik sprawdził go na wolnych obrotach a nie wiadomo jak sie zachowuje podczas zmiany obrotow, obciazenia.No ale jezeli to jest sprawne to pozostaja jeszcze opory toczenia, moze hamulce trzymaja???

    0
  • #20 29 Sty 2006 12:55
    beaikrab
    Poziom 9  

    o hamulcach już myślałem ale autko ładni się toczy a co do zapłonu może przyczyną jest sama cewka może daje zbyt niskie napięcie i iskra się dusi co myślicie może byćtaka przyczyna zaraz skocze zobacze jak wyglądają świece

    Dodano po 40 [minuty]:

    świece suche ale bardzo okopcone pewnie przez zabujczą mieszanke dziwne tylko że na wolnych obrotach jest wszystko ok pracuje równiutko jak myślicieczy przyczyna może tkwić w kiepskim prądzie wn jak sprawdzić czy ma odpowiednią iskre??????????????/

    0
  • #21 29 Sty 2006 14:38
    marian11@
    Poziom 20  

    Witam.
    A czy regulacja gazu nic nie daje????Ja jak tak miałem tylko ze w samarze to glowica była do remontu ale u ciebie silnik jest dobry.Jezeli gaz masz na srubie i nie mozna go ustawic to ja jeszcze raz stawiam na zaplon.Moze czujnik polozenia walu albo jakis podcisnieniowy jest walniety.

    0
  • #22 29 Sty 2006 14:48
    beaikrab
    Poziom 9  

    napiszcie czy podłączenie przewodów jest 1-1.2-2,3-3,4-4 i czy kolejność cylindrów licze się po koleji od chłodnicy 1.2.3.4 może mam zle podłączone

    Dodano po 6 [minuty]:

    jak sprawdzić czujnik połorzenia wału w warunkach domowych i czy spodek napięcia może mieć jakiś wpływ jak jade to często wentylator nawiewu zmienia swoje obroty ale ponoć w poldku to normalne

    0
  • #23 29 Sty 2006 18:54
    cure
    Poziom 10  

    Proponuje wymienić wałek rozrządu + popychacze hydrauliczne i po sprawie

    0
  • #24 29 Sty 2006 20:14
    bandi21
    Poziom 29  

    może zanim coś wymienisz sprawdz cisnienie w cylindrach

    0
  • #25 29 Sty 2006 21:12
    kooperator
    Poziom 20  

    Ciśnienie w cylindrach juz sprawdzał. Trzeba czytać uważniej. Ma po 12 Bar. Kolejnosc cylindrów 1-2-3-4 od chlodnicy, zdejmij pokrywe zaworów i zmierz skok tychże zaworów. Calkiem mozliwe ze cos nie tak z wałkiem rozrządu. W polonezach z hydrauliką często dochodzi do nadmiernego zużycia krzywek wałka jak i popychaczy. Jest to materiał przerabiany przezemnie osobiście, wymieniłem juz kilka takich zestawów. Sprawdzenie nie pochłonie ci wielkiej kasy bo musisz tylko kupic nową uszczelke pod pokrywe (jakieś 6 PLN) a bedziesz pewny co do wałka. Myślę ze ECU bedzie ok bo gazu tez dużo pali.
    Pozdrawiam.



    Mariusz:. :D

    0
  • #26 29 Sty 2006 21:58
    beaikrab
    Poziom 9  

    to ma jakiś sens o tym nie pomyślałem napisz mi jeszcze mniej więcej jaki ten skok ma być to jutro sprawdze i dzięki za pomysł

    Dodano po 5 [minuty]:

    jeszcze jedno auto ma przejechane 160 tyś i jeżdzi do dzisiaj na syntetyku bardzo żadkim może regulatoty luzów mają za małe ciśnienie czy to może mieć znaczenie

    0
  • #27 30 Sty 2006 15:22
    beaikrab
    Poziom 9  

    sprawdziłem zawor i chyba jaest wszostko ok pracują równo skok około 1 cm
    ale co jest dziwne niema regulacji hydraulicznej tylko ręczna nie miałem szczelinomierza ale luzy chyba są prawidłowe ale przy okazji trafilem na zapchaną rurke od filtra do podciśnienia teraz przetestuje go i zobaczymy czy spalanie się poprawi sam już nie wiem ale tak jakby przestał mulić!!!

    0
  • #28 30 Sty 2006 19:12
    kooperator
    Poziom 20  

    Witam. Dzis w pracy sprawdzilem jaki ma byc skok jesli jest ok 10 mm to spoko bo jest dokladnie 9,30 mm w opisie ukladu rozrzadu. He zapchana odma ładnie, ta rurka pozwala na spalanie gazów komorowych ( te ze skrzyni korbowej i przestrzeni pracy zaworów) odsysanie tych gazów przez silnik nie dopuszcza do nadniernego wrostu cisnienia w skrzyni korbowej a w konsekwenciji do wycieków oleju przez uszczelniacze, miarke oleju. Mam nadzieje ze jak juz miales zdjeta pokrywe to wyczysciles sitko od odpowietrzania. Jak sam widzisz chyba jednak nie elektronika w tym przypadku zawiodła.




    Prosba do moderatorów tego forum. Temat zaczął sie jak zwykle od elektroniki, koniec zaś na sprawach praktycznie czysto mechanicznych, nie przenoscie tego tematu do KOSZA, moze sie komus przydać.

    Pozdrawiam.


    Mariusz:. :D

    0
  • #29 30 Sty 2006 20:02
    beaikrab
    Poziom 9  

    dzięki ale zobaczymy co będzie dalej może jeszcze powrócimu do tematu elektroniki dam znać czy coś się poprawiło. pozdrawiam

    0
  Szukaj w 5mln produktów