Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

PUNTO 2 Wspomaganie Pomocy

ziarus1 06 Feb 2006 22:37 19711 37
  • #1
    ziarus1
    Level 22  
    Witam mam problem z ukl wspomagania w punto2, pali się kontrolka awari tego ukl i wsp nie dziala, ale kontrolka pali się tylko na uruchomionym silniku ,na samym zaplonie gaśnie. W punciaku wymienilem już sterownik wsp, czujnik obrotu kierownicyi silnik wsp, nic to nie pomoglo . Co mam dalej robic może ktoś coś wie ?
  • #2
    ziarus1
    Level 22  
    Pomocy nikt nie mial takiego problemu ?
  • #3
    Jacek79
    Level 37  
    zmienic alternator i deske wskaźników
    a tak seriuo to odczytaj błedy
  • #4
    ziarus1
    Level 22  
    Bledy odczytalem najpierw byly : uszk silnik wsp, uszk czujnik polozenia kierownicy, i uszkodzona centralka wsp, bledy dalo sie wykasowac a wsp nie dziala ,ktos mi powiedzial że może być uszk body komputer który analizuje dane o napięciu ladowania, prędkości auta i momencie obrotowym silnika , linią can informuje o tych danych centr wsp.
  • #5
    Jacek79
    Level 37  
    no dobrze a po skasowaniu błedów pojawił sie 1 czy wszystkie 3 a może żaden?
    sprawdz na jakim poziomie jest ładowanie, masy silnika itp
  • #6
    ziarus1
    Level 22  
    Po skasowaniu pojawia się tylko bląd uszk czujnik momentu obrotowego silnika, a ladowanie mam na poziomie 13.5 14v. Masy też ok.
  • #7
    vvaldek
    Level 28  
    tu chodzi o czujnik ktory znajduje sie w kolumnie kierownicy , kupic go mozna tylko razem z kolumna
  • #8
    ziarus1
    Level 22  
    Ale ja zalozylem drugą i nic a w innym aucie dziala ?
  • #9
    Jacek79
    Level 37  
    a po założeniu drugiej kolumny proponował bym skasowac błedy i dokonać ewentualnej synchronizacji
  • #10
    ziarus1
    Level 22  
    Bledy skasowalem a jak to zsynchronizować ?
  • #11
    Jacek79
    Level 37  
    tym samym urzadzeniem co kasujesz błedy, niewiem jak fiat ale niektóre samochody wymagają adaptacji nowych czujników do sterownika.
  • #12
    ziarus1
    Level 22  
    Ale dlaczego w innym aucie wszysko dziala ok ?
  • #13
    kris00
    Level 10  
    mam to samo

    wine za to ponosi słaby akumulator ... jak jest mało prądu to bodu odcina po kolei największe pobory prądu ... zaczyna od wspomagania ale tylko city ... normalne drogowe zostaje .. następnie odcina sterowanie elektrycznych szybek ... ogrzewaną tylną szybe .... itd ...
    najlepiej zapodać aku 50 Ah i od czasu do czasu podładować prostownikiem i nie będzie problemów ... a błędy w body to przy tej okazji różniste wychodzą ... kasować i tyle ....
  • #14
    ziarus1
    Level 22  
    Ja nie mam i drogowego , pali sie też kontrolka awari wsp ?
  • #15
    kris00
    Level 10  
    skasować błędy ... naładować aku i powinno być cacy ...

    migająca kontrolka jest normą przy błędzie w body ....

    a że nie ma drogowaego to pewnie coś body zamieszał i odpioł wszystko choć coś mi sie nie chce wierzyć w to że nie ma nic na wspomaganiu ...
  • #16
    ziarus1
    Level 22  
    Kompletnie nie ma wpomagania już wszystko podmienilem z dobrego i nic , bledy też kasowalem , ladowanie na poziomie 14v. ???
  • #17
    kris00
    Level 10  
    ładowanie swoją drogą ale najważniejszy jest stan aku ... aku w tym przypadku robi za bardzo duży kondensator ... jak aku nie wydala to body łapie błędy bo mu sie różne dziwne rzeczy wydają ... hipochondruk jakiś z niego ...
    zapodaj jakiś nowy aku dobrze naładowany skasuj błędy i nie powinno być problemu ze wspomaganiem


    a altek sam nie wyrobi tego uciągnąć ... jak sie nie myle to altek przy obrotach 5500 rpm wytwarza 65 A a pobór przez wspomaganie jest 75 A ... także jedynym źródłem zasilania wspomagania przy parkowaniu jest aku
  • #18
    ziarus1
    Level 22  
    ok jutro sprawdze .
    Dzięki z góry , dam znać
  • #19
    ziarus1
    Level 22  
    Witam wymienilem aku ,skasowalem blędy a wsp jak nie bylo tak nie ma. I co wy na to ?
  • #20
    vvaldek
    Level 28  
    jakim przyrzadem odczytujesz bledy ? pojezdz troche autkiem . i napisz wszystkie bledy jakie sie pojawia . dokladnie , takrze z centralki silnika
  • #21
    Jacek79
    Level 37  
    sprawdz ciagłość przewów od wspomagania w wszystkie zasilania,
    a jak włożysz tą inna kolumne to jakieś błedy sa?
  • #22
    ziarus1
    Level 22  
    Po wykasowaniu nie ma żadnych, ale się powtarzal uszk czujnik momentu obrotowego silnika, uszkodzony czujnik prędkości . Bledy odczytywalem kts650 i skanerem fiat magnetimarelli.
  • #23
    vvaldek
    Level 28  
    jesli bedzie usterka czujnika predkosci wspomagania nie bedzie , w niektorych puntach trzeba bylo przepiac zasilanie czujnika predkosci . pod + 15 ze wzgledu na pojawiajacy sie czasem brak wspomagania oraz blad czujnika predkosci
  • #24
    ziarus1
    Level 22  
    Nie wiem ale myślę że na postoju powinno byc nawet z uszk czujnikiem a poza tym szybkościomierz dziala ok. i jeszcze jedno na samym zaplonie bez uruchamiania silnika kontrolka awari się nie świeci ?
  • #25
    vvaldek
    Level 28  
    to sprawdz jaki blad pojawi sie zaraz po zapaleniu silnika ..... szybkosciomiez moze dzialac bo tak zazwyczaj bywa ze chwilowy brak sygnalu nie jest zauwazony przez licznik natomiast wspomaganie sie wylaczy

    Dodano po 1 [minuty]:

    czy przekladales do innego auta na probe cala kolumne kierownicy ? czy tylko silnik i centralke??

    Dodano po 2 [minuty]:

    jesli by ci to cos pomoglo moge podeslac ci schemat elektryczny
  • #26
    ziarus1
    Level 22  
    Przekladalem wszystko i tam dziala , a czy body komputer ma na to jakiś wplyw ? Jak możesz podeślij schemacik!
  • #28
    ziarus1
    Level 22  
    can raczej ok przecież komunikuje sie z komputerem, i tym nieszczęśliwym bodym , pdejrzewam że on coś tam namieszal.
  • #30
    ziarus1
    Level 22  
    Dzięki za schemacik , ale naprawdę nie wiem co dalej robić, wyminić body ?