Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Computer ControlsComputer Controls
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Zablokowany autoalarm w PROXIMA ZK

12 Lut 2006 13:04 7657 9
  • Poziom 10  
    Witam,
    Przestał działać autoalarm PROXIMA ZK w FIAT SIENA w następstwie rozładowania się akumulatora. Podłączenia naładowanego akumulatora, rozpięcie obwodu nic nie pomogło.
    Dioda autoalarmu świeci ciągle, wszelkie próby manipulacji pilotem nie przynoszą żadnych efektów. Tym samym nie można w ogóle uruchomić samochodu - odcięty zapłon.

    Przeczytałem na forum, że należy zaprogramować ponownie pilot, lecz kłopot w tym, gdzie znaleźć centralkę alarmową w celu dojścia do przełączników, dzięki którym można wejść w tryb programowania pilotów i zaprogramować ponownie pilot.

    Zaznaczam, że PROXIMA ZK instalowana była w ASO Fiata.

    Dziękuję z góry za wszelkie wskazówki pomocne w usunięciu uszkodzenia tj.:
    - lokalizacja centralki alarmowej w FIAT SIENA
    - procedura programowania pilota

    Pozdrawiam,
    Robert
  • Computer ControlsComputer Controls
  • Computer ControlsComputer Controls
  • Poziom 33  
    Jak ASO to centralka jest pewnie za bezpiecznikami.Jak nie to znajdziesz po przewodzie od diody.
  • Poziom 24  
    Ok dioda Ci sie swieci, a czy sa do tego dodatkowe efekty typu migajace kierunkowskazy? Masz wprogramowany antynapad, i (lub) immobiliser (zwany potocznie 50 sekund)?
    Zalacz tube (tak jak by byla przygotowana normalnie do pracy - to zalaczanie jest realne tylko w tym przypadku jak masz tube z wlasnym zasilaniem jesli bez to nic nie rob) i nasluchuj czy przypadkiem po przekreceniu stacyjki nie slychac 3 razy pikniecia tuba - jesli tak to naciskamy "gorny" przycisk na pilocie i odjazd.
    Awaryjnie mozesz rozbroic alarm tylko wtedy gdy osoba zakladajaca Ci ten alarm wprogramowala "awaryjne rozbrojenie mozliwe". Jesli wprogramowala to robi sie to tak: przekrecamy kluczyk w stacyjce na kontrolki i trzymamy przycisk (nie przerywajac) od antynapadu (czy jak kto tam woli od awaryjnego rozbrajania) przez 35 sekund. Po tym czasie alarm sie rozbroji.
    Nastepna sprawa to programowanie pilotow: robi sie to najlatwiej za pomoca programatora,... ale tu warunek! przynajmniej jeden z pilotow musi byc sprawny, zeby mozna bylo wejsc w procedure programowania.

    Opis procedury: przekrecamy kluczyk od stacyjki na kontrolki, naciskamy obydwa przyciski w pilocie (dioda zaczyna szybko migac), naciskamy przycisk w programatorze z ustawiona procedura programowania pilotow i pozniej ktorys z przyciskow na pierwszym pilocie (uslyszymy pikniecie tuby) i tak samo z drugim pilotem (i tez pikniecie tuby). Procedure konczymy wylaczeniem kluczyka w stacyjce. Maksymalnie mozemy wprogramowac do 4 pilotow. ALARM NIE MA ZADNYCH PRZELACZNIKOW.

    Moje prywatne zdanie na ten temat: piloty nie mogly sie wyprogramowac, a alarm pamieta to co ostatnio robil przed odlaczeniem zasilania.

    Bedziesz mial pytania to pisz. Postaram sie pomoc.
    Powodzenia, pozdrawiam!!
  • Poziom 10  
    Witam,
    Dziękuję za dotychczasowe porady.

    W kwestii uściślenia objawów zachowania się autoalarmu:
    1. Po przekręceniu kluczyka w stacyjce występują 3 piknięcia tuby
    2. Nie ma dodatkowych zewnętrznych objawów typu migające kierunkowskazy
    3. Nie mam aktywnego "antynapadu" i immobilisera

    Jutro zdam raport z moich prób polegających na przekręceniu kluczyka w stacyjce, 3 piknięcia tuby po czym "górny" przycisk na pilocie.

    Dziękuję jeszcze raz wszystkim a szczególnie RADEON 24 za wyczerpujące wyjaśnienia.

    Pozdrawiam
    Robert
  • Poziom 24  
    Jesli masz 3 pikniecia tuby po przekreceniu stacyjki to masz uaktywnione tzw. 50 sekund (czyli wewnetrzny immobiliser). Naciskamy "gorny" przycisk na pilocie (ten dalszy od paska - wisiorka) i dioda powinna zgasnac. Po tej operacji normalnie odpalisz auto.
    Jedna zasada, ktora powtarzam kazdemu klijnetowi - dioda do jazdy samochodem nie moze sie palic!

    Powodzenia!!
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 2  
    witam, mam podobny problem jak "robin123" tzn. autoalarm przestał działać po rozładowaniu akumulatora. Dioda alarmu świeci się ciągle. Po naładowaniu aku nie można uruchomić auta - odcięty zapłon. Po przekręceniu kluczyka słychać 3 sygnały dźwiękowe. Przyciśnięcie górnego przycisku przy włączonej stacyjce nic nie daje, 2 równocześnie też nie pomaga, przytrzmanie antynapadu przez 35 sek. też nie ma reakacji. Piloty są sprawne. Proszę o POMOC. pozdrawiam.
  • Poziom 41  
    Zrobić należy reset czyli zewrzeć 2 punkty w centralce bez zasilania,podać zasilanie i po ok 1.5s rozewrzeć te punkty.Normalka w proximie.
  • Poziom 2  
    dziękuję za odpowiedź - problem w tym, że jestem w tych sprawach kompletnym laikiem. A gdzie może być ta centralka i jak to wygląda ?