logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

jak sprawdzić czy dobrze wskazuje licznik od prądu ?...

jak_rog 18 Lut 2006 17:01 7877 6
  • #1 2318563
    jak_rog
    Poziom 11  
    Ocena: 6
    witam. problem może i banalny ale ja jestem zielony w tej sprawie. otóż chodzi mi o to że niedługo bede wynajmował mieszkanie ... jak sprawdzić czy dobrze wskazuje licznik energii elektrycznej ... proszę o opis i wyjaśnienie. z góry dzięki
  • #2 2318593
    tyktyk
    Poziom 24  
    Ocena: 78
    Wyłącz wszystko tzn tv itp. Weź najlepiej grzałkę 1000W zobacz wskazanie licznika. Następnie włącz tę grzałkę na 1 godzinę. Licznik po godzinie powinien sie przesunąć o 1 kWh.
  • #4 2330068
    forestx
    Spoczywaj w Pokoju
    Ocena: 496
    Cytat:
    Weź najlepiej grzałkę 1000W zobacz wskazanie licznika. Następnie włącz tę grzałkę na 1 godzinę. Licznik po godzinie powinien sie przesunąć o 1 kWh.
    - pomysł dobry pod warunkiem że grzałka 1000W pobiera 1000W. Napięcie niekoniecznie musi wynosić 230V (może się też zmieniać w czasie pomiaru). Trzeba by zrobić pomiar mocy watomierzem (może być woltomierz + amperomierz). Mój licznik "szuka" około minus 2-3% ale jakoś zapominam to zgłosić elektrykom :D (chiba czas aby zaczoł szukać trochę więcej).
  • #5 2331091
    tyktyk
    Poziom 24  
    Ocena: 78
    racja ale chciałem najprościej i oryjętacyjnie. a 2-3 % to tak jak by był ideał. Skąd wiesz że twój watomież czy też voltomierz + amperomierz nie oszukują :P

Zawsze możesz napisać podanie do zakładu energetycznego o wymiane licznika. taką prośbę (żądanie) można wysyłac co 2 lata. Legaliyacji podlega chyba licynik dyiałajacz 15 lat.
  • #6 2331618
    forestx
    Spoczywaj w Pokoju
    Ocena: 496
    Cytat:
    Skąd wiesz że twój watomież czy też voltomierz + amperomierz nie oszukują