Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Opel Astra G, nie działa regulacja nawiewu.

18 Lut 2006 21:54 36134 15
  • Poziom 10  
    Witam

    Mam problem z regulacją stopni nawiewu w Astrze. Problem dotyczy ASTRY II, z klimatyzacją ręczną (nie wiem czy ma to znaczenie)
    Nie działa wentylator w pozycjach 1,2,3. W pozycji 4 działa normalnie.
    Ogrzewanie, regulacja temperatury, kierunki nawiewu, obieg wewnetrzny działa bez problemów.
    Próbowałem ręką dojść do tego przełącznika czy nie ma czegoś obluzowanego ale nic nie stwierdziłem.
    Jak się do tego zabrać, czy szukać gdzieś w przełączniku czy gdzieś dalej. Nie wiem w jaki sposób jest zrealizowana regulacja prędkości (jakieś oporniki po drodze itp.) Chciałbym sam zobaczyć co to jest zanim pojade z tym do ASO. Może to drobiazg.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 21  
    elektrit napisał:
    Kiedy skończycie pytać non stop o to samo?
    Masz uszkodzone zabezpieczenie termiczne microtemp,ulokowane na drabince rezystorów

    obok silnika wentylatora:!::!::!::!:nawiewu
  • Poziom 14  
    Pyta o to samo. Ja też nie znalazlem wcześniej, Nie bardzo rozumiem o czym piszecie i jak się do niego dostać. Ale mi to też się stało o czym pisze kolega, mi też wentylator działa na 4 a na 1-3 nic nie dmucha.

    Jeśli jednak ktoś jest w stanie wskazać post w którym to było napisane
    lub odpowiedzieć również i mi ale mniej lakonicznie jak to naprawiać będzie mi też miło.
  • Poziom 10  
    No cóż pozostaje mi się dowiedzieć gdzie jest wentylator nawiewu, domyślam się że gdzieś pod kokpitem. Ponieważ dalej nie wiem jak się za to zabrać zapytam się jakie są przybliżone koszty takiej naprawy.

    Valkyrie, czy ty wiesz jak się za to zabrać, gdybyś rozpoznał temat proszę daj znać.
  • Pomocny post
    Poziom 14  
    Vojtaczek: Nie orientowałem się gdzie to jest, dlatego zainteresowałem się
    twoim postem. Szkoda że nie dostałeś bardziej szczegółowej odpowiedzi. Nie mam pojęcia ile to może kosztować, ale ostatnio już wydałem coś na samochód i aż się boje. Podejrzewam że trzeba wyjąć schowek pasażera, tam gdzie filtr kabinowy i poszukać tego nieszczesnego silnika i zobaczyć
    o co tam biega, i co to jest to zabezpieczeni.
    Kiedyś nie znalazłem ty też chyba nie ale teraz znalazłem to
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?t=239167, ja mam nowszy niż ten ale może nic potem nie zmieniali.
  • Pomocny post
    Poziom 14  
    za schowkiem pasazera jest wentylator i opornik dmuchawy,4 bieg dziala bo nieprzechodzi przez opornik dmuchawy. zobacz czy prad dochodzi do opornika dmuchawy na kazdym biegu-do wtyczki powinien dochodzic plus na poszczególnych pinach na poszczególnym biegu jak dochodzi to znaczy ze opornik dupa.
  • Pomocny post
    Poziom 14  
    Vojtaczek, jeśli jeszcze nie znalazłeś to jest dokładnie jak pisze janek26.
    - wykręcasz wkręty mocujące schowek pasażera i wyciągasz schowek, odpinasz zasilanie oswietlenia schowka.
    - lekko skośnie po lewej stronie zobaczysz w pionie komorę w której jest
    filtr kabinowy.
    - nad filtrem będzie szła wiązka, to ta sama która się rozgałęzia na prawo do wentylatora i do siłownika otwierającego kopułę w wersji z klimą. Śladem wiązki dojdziesz na góre filtra kabinowego i tam w kanał jest włpuszczony rezystor dmuchawy, gdyby ci nie chciał wyjść wyjmij filtr i popchnij lekko od dołu ręką i już go masz. Spodziewałem się typowego rezstora drutowego w charakterystycznym zielonym kubraczku ale znalazłem metalową klatkę z trzema rezystowami nawiniętymi spiralnie, wyglądającymi jak cewki ;-), a pod nimi leży bezpiecznik termiczny.

    Teraz uwaga podobno są dwa rodzaje, nie wiem jaki ty znajdziesz u siebie
    DELPHI: 135PLZ (filtr: 20x30cm) lub BEHR:  83PLZ (filtr: 23x27cm). Na priv wyślę gdzie możesz kupić. W moim padł faktycznie, wcześniej wspomniany bezpiecznik termiczny Microtemp.
    Ten BEHR posiada numer GM 90559834 gdybyś potrzebował, ale nie pytałem w ASO ile by chcieli więc nie wiem. Na allegro zbliżone chodzą po 100-120 więc w ASO pewnie wyjdzie drożej.
  • Poziom 10  
    W ASO ku i mojemu zaskoczeniu wyszło 90PLN bez montażu, akurat byłem przejazdem przez miasto w którym serwis był na widoku, podjechałem, zapytałem i miło się zaskoczyłem. Resztę sam zrobiłem i tak miałem wszystko na wierzchu. Koszt robocizny był wyceniany na około 70PLN.
  • Poziom 14  
    A u mnie wyszło 5PLN i trochę pracy aby wyjąć rezystor, wymienić i dobrze zamocować bezpiecznik termiczny i ponownie zamontować.
  • Poziom 14  
    W alfie 155 też tak jest? Przeszukałem sklep i nie ma do kupiena mostku, silnik wentylatora jest podobno taki sam jak w punto.
  • Poziom 12  
    sam bezpiecznik termiczny kosztuje 1.5zl w sklepie elektrnicznym.ja proponuje za kazdym razem smarować lozyska gdyz czesto zacieranie się ich jest powodem przegrzewania i palenia.Jak nie ma dojscia np Vw trzeba nawiercić mały otworek przez ktory wlewa sie olejku.
  • Poziom 14  
    czyli generalnie muszę się dostać do silnika? przełącznika nawet nie ruszać?
  • Poziom 12  
    tylko silnik nawiewu.w danym typie nie wiem jak jest ale w niektorych jest on umiejscowiony na sciance silnika a niekiedy jest odkrecany na plytce bez koniecznosci zdejmowania czegokolwiek.
  • Poziom 10  
    Problem rozwiazany dawno temu a samochodu już nie ma.
    Jest jak podał Janek26 i valkyrie.