Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Polonez; Wtrysk Bosh jednopunktowy

13 Mar 2006 20:18 3125 12
  • Poziom 18  
    Witam wszystkich. W moim poldku wystąpił następujacy problem:
    Na benzynie: Gdy go przygazuję na luzie to obroty dochodzą do około 4000 i dalej nie idą tylko momentalnie spadają do 3000 - 3500 i później znowu do 4000 i tak można by się bawić w kółko. Podczas jazdy po dodaniu gazu auto zaczyna tą samą szopkę tylko że dodatkowo trzęsie.
    Zapala się magiczna lampka Check Engine
    Na gazie: auto jedzie tylko że strasznie mułowato ale przy dosyć konkretnym położeniu gazu. Gdy zaczynam gazowac na luzie to obroty czasem spadają dosyć gwałtownie (podobni jak na benzynie) a czasami wmiarę stopniowo też do około 3000 - 3500.
    Wszystkie te objawy występują po nagrzaniu samochodu do normalnej temperatury pracy.
    Chciałem auto oddać do mechanika ale niestety wszyscy do których dzwoniłem po usłyszeniu ze chodzi o auto rodzimej produkcji twierdzili że to nie ich dziedzina. Jednego namówiłem żeby podłączył go do komputera. Niestety żaden bład nie zapisał sie w pamięci.
    Chciałbym to jakoś naprawić, ale nie stać mnie na naprawy typu wymienię coś tam, może to pomoże.
    Prosze o pomoc jak sprawdzić cewkę zapłonową w tym samochodzie, i inne elementy odpowiedzialne za elektronikę.
    Dodam że nie ma przbicia na kablach zapłonowych, świece wymienialem po wystąpieniu objawów, przczyściłem wszystkie połączenia elektryczne.
    Pro
  • Poziom 14  
    czy jest LPG zamontowany ?????
  • Poziom 18  
    Tak, instalacja z emulatorem sondy.
  • Poziom 14  
    cos moge ci pomoc a wiec do roboty niewiem czy na tym aucie jest instalacja lpg ale jesli niema to poprostu wez odlacz na 5 minut mase z akumulatora a potem zalacz ja i wlacz silnik ale nie przegazowuj go w zadnym wypadku az do momentu 90 stopni jak osignie to musisz rozpoczac od zimnego silnika do rozgrzania go nazywamy to adaptacja .jesli to niepomoze to musisz wiecej szczegolow podac pozdr.
  • Poziom 18  
    Reset i adaptację już próbowałem. Niestety nie pomogło. Jakie jeszcze szczegóły są potrzebne?
  • Poziom 14  
    skoro komp nie zapisal bledow musisz miec wycieta pamiec do LPG a instalacja ktora generacja??komp z tego co sie domyslam do BOSCH lub Abimex
  • Poziom 25  
    Witam.Zmierz napiecie ladowania akumulatora.Powinno byc okolo 14,8V.Jezeli jest okolo 17V i wiecej to masz przyczyne awarii.
  • Poziom 18  
    Bosch, jak w temacie. Napięcie ładowania ok, niedawno robiłem alternator i wszystko było ok, więc sądzę ze teraz tez jest, ale jutro zmierzę.
    Instalka do gazu jest z emulatortem sondy, bez komputera.
  • Poziom 14  
    wiec ASO nie pomoze pamiec wycieta z kompa tak sie robi wlasnie w Bosch-owskim kompie bo lapie duzo bledow na mojego nosa to lewe podcisnienie lapie sprawdz wszystkie wezyki pod maska
  • Poziom 18  
    A dokładniej gdzie mam sie skupić na szukaniu tych wężyków? Bo generalnie wszystko na pierwszy żut oka sprawdziłem wyglądało ok, ale dokładniej sprawdzę jutro.
  • Poziom 14  
    z tego co pamietam sa 2 wezyki podcisnieniowe w polonezie w gornej czesi silnika maja one ok 6 mm grubosci sprawdz je moze ktorys spadl
  • Poziom 18  
    Z podciśnieniami na oko wszystko ok. Dzisiaj pomierzyłem rezystancję cewki i na złączu sterującym jest 1,4 zamiast 0,4- 0,6. Czy można powiedzieć że jeżeli cewka wykazuje taką rezystancję to jest ona na pewno uszkodzona?
  • Poziom 18  
    Problem rozwiązany przez serwis Bosch. Zanikła masa miedzy silnikiem a karoserią i uszkodził sie moduł.
    Temat więc zamykam.