Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Samochodowy rozruch na 12 V i 24 V instalację ...propozycje?

artmel 17 Mar 2006 15:22 2979 6
  • #1 17 Mar 2006 15:22
    artmel
    Poziom 10  

    Witam, mam prośbę do znawców urządzeń rozruchowych do samochodów na instalację 12v i 24 v o przedstawienie w jaki sposób mogę domowym sposobem zrobić rozruch na te instalację.
    Zima sie kończy ale ja mam problem z odplaniem samochodu i chcę zabezpieczyć się na przyszłą zimę.
    Chcę się dowiedzieć z czego można wziąść podzespoły i jakie powinny być wymagania tych podzespołów. Oczywiście do dyspozycji zasilanie 220V lub 380V.
    Jeżeli temat był już wałkowany na forum, to przepraszam za zaśmiecanie zbędnym postem.

    Będę wdzięczny za podpowiedzi i sugestie.

    Pozdrawiam :idea:

    0 6
  • #2 19 Mar 2006 21:42
    loboo
    Poziom 12  

    Cześć
    Po pierwsze kup dobry akumulator albo wyremontuj sobie silnik
    a jeśli chodzi o rozruch to każdy prostownik podłaczony do akumulatora po paru minutach ci umożliwi rozruch.
    Jeśli chcesz zbudować rozruch prawdziwy to musisz mieć trafko zasilające o mocy kilku KILOWATÓW (do ciężarówki robiłem to było 5,5 kW 3-kolumnowe i 200A diody)
    i wtedy uruchamiasz autko bez akumulatora bo gdy jest on podłaczony to może wybuchnąc od nadmiaru prądu
    Pozdrawiam

    0
  • #3 19 Mar 2006 21:54
    eLKa
    Poziom 15  

    proponuję 2 akumulatory kwasowe po 12V 50-65Ah, oraz prostownik automatyczny do ich doładowywania; całość w jakiejś zgrabnej obudowie; IMHO jest to najprostsz i chyba najtańszy sposób rozruchu, w zależności od podłączenia - 12 lub 24V

    0
  • #4 20 Mar 2006 07:20
    diag
    Spec od samochodów

    Może najpierw napisz jaki to silnik i o jakiej pojemnośći . Nie zaszkodzi jeśli powisz jaki jest jego stan techniczny.

    0
  • #5 23 Mar 2006 07:44
    artmel
    Poziom 10  

    Jest to silnik samochodowy 3,3 DIESEL.
    Miałem z pracy na 3 dni pożyczony rozruch AC380V-> DC24V i spełnia swoją rolę. Po podłączeniu i podgrzaniu 4-krotnym świec żarowych zapalił bez problemów. Lecz w czasie mrozów - 20 C chciałbym aby akumulatory tyle nie dostawały przy odpalaniu samochodu.
    Ps. Z tymi akumulatorami i automatycznym prostownikiem ....... pomyslę. Przecież to najtańsze rozwiązanie.

    Mam jeszcze takie pytanie:
    - mam transformator AC 220V -> AC 110 V (waży około 23 KG) , w jaki sosób mogę go przerobić aby uzyskać napięcie wyjściowe AC 24 V ?

    0
  • #6 23 Mar 2006 09:03
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #7 23 Mar 2006 11:09
    diag
    Spec od samochodów

    W Szwecji jest przyjety system podgrzewaczy silnika elektrycznych bądź paliwoych np Webasto. Jak ciepły silnik to i akumulator mniej cierpi.

    0