Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Czy to cewka zapłonowa?

24 Mar 2006 12:55 10711 5
  • Poziom 10  
    Renault Laguna silnik F3R768 dwie podwójne cewki zapłonowe. Jak powinna zachowywać sie cewka po zdjęciu z niej przewonu WN? Na dwóch nie ma iskry dopiero jak zbliżę przewód na ok.1cm to przeskakuje na pozostałych dwóch po zdjęciu przewodu WN iskry wyskakują na zewnątrz. Poza tym silnik szarpie jeżeli jest obciążony(4 bieg 50-60km/h) i jest "mułowaty" przy gwałtownym przyspieszaniu na wysokich obrotach jakby się dławił.
  • Poziom 15  
    "Eksperymenty" ze zdejmowaniem przewodów są niezdrowe dla samej cewki, grożą przebiciem izolacji uzwojeń.
    Opisane objawy wskazują na uszkodzone świece.
    Jazda na IV biegu przy takiej prędkości to chyba zbyt wolno, nie znam szczegółw konstrukcji skrzyni biegów (przełożenia?).
  • Poziom 14  
    A jak z przewodami WN jeszcze orginał?
  • Poziom 11  
    Układ wysokiego napięcia sprawdza sie za pomocą oscyloskopu. Zdejmując przewody możesz uszkodzić moduł zapłonu.
  • Poziom 10  
    W tym rzecz, że świece są nowe i przewody zapłonowe też. Wymieniłem też filtr paliwa, wyczyściłem przepustnicę i zawór od wolnych obrotów. Przy pierwszym porannym odpalaniu zapala od razu, a następnie silnik zaczyna pracować jakby nie na wszystkich cylindrach, obroty nie falują sa równe. Ssanie niby działa, bo obroty są na 1100, ale jeżeli ruszę jeszcze, gdy jest zimny to po wciśnięciu sprzęgła gaśnie. Gdy się rozgrzeje jest OK i nie gasnie. Natomiast jak już pisałem wcześniej na niskich obrotach przy obciążeniu jakby "szarpał" a ostatnio stał się "mułowaty" przy wysokich obrotach. Laguna ma instalację LPG i te objawy są i na benzynie i gazie. Laguna była podłączana do komputera w serwisie i wszystko niby jest OK. Ktoś sugierował mi, że może to wina zaworów?
  • Poziom 10  
    Problem był podparty zawór. Po regulacji jest OK.