Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Seicento 1.1MPI - Check engine - soft?

28 Mar 2006 00:02 16104 11
  • Level 20  
    Witam. Problem dotyczy auta z silnikiem jak w temacie (symbol ECU: IAW 4AF.M7): z powodu wymiany takich rzeczy jak świece, uszczelka pod pokrywą zaworów rozpiąłem kilka czujników, wtryskiwacze. W następstwie tego zaczęła się potem świecić w czasie pracy silnika kontrolka wtrysku. Przeprowadziłem adaptację koła fonicznego (info na forum) kontrolka zgasła, ale od tego czasu zapala się w czasie jazdy czasem na kilka minut, a czasem nawet na dwa dni.
    Przeszukałem forum pod kątem softu do SC choćby do diagnozy usterek, ale nigdzie nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi - mam tylko podejrzenia co do interfejsu (zwykły K+L na maxie) i programu, np.: scantool, ObdScan ewentualnie modół OBDII w VagCom
    Proszę znawców tematu o potwierdzenie podejrzeń bądź wyprowadzenie z błędu i ewentualne sugestie
    [30.03.2021, darmowy webinar] Nowoczesna diagnostyka maszyn, monitorowanie i przewidywanie awarii. Zarejestruj się
  • Level 18  
    skoro zapala sie lampka to trzeba zczytac kody błedów i juz bedzie cos wiadomo.
    euroscan bezproblemu robi ten sterownik, sprawdzałem juz go.
  • Level 2  
    ja w tej samej sprawie - jestem nowy na forum i nie mam pojęcia o elektronice (sam nic nie zrobię ale używam programy do wymiany softu w urządzeniach audio) więc nie wyrażam się fachowo.

    Powymianie uszcelki pod przykrywą w takim samych samochodzie i paska rozrządu przy pewnych obrotach (90 na III, 115 na IV i 140 na V) zapala się i mruga cneck engine - zdjęcie nogi z gazu lub zmiana biegu na wyższy powoduję znikanie awarii.

    Czym to jest spowodowane - wtrysk, lambda (jedna z dwóch), powietrze (przepustnica) czy inny czort.
    Jak to usunąc - np korekta w komputerze.

    Druga sprawaq to fakt że na razie nie wiem czym, co i jak ingerować w nastawy a słyszałem ze się da i przynosi to poprawę oisiągów i pracy.
  • Level 29  
    Przejdź na sprawdzone paliwo i napisz jak się sprawuje.
  • Level 28  
    nie ma mozliwosci ingerencji w oprogramowanie sterownika , nawet serwis ma jedynie tylko mozliwosc wgrania gotowego softu o ile jest w posiadaniu nowszej wersji niz ta w danej centralce i to nie do wszystkich centralek , .. dotyczy modeli po 2000r ,,,, no chyba ze zainwestujesz pare zloty i wymienisz chipa w centralce ale to i tak nie zrobi z autka rakiety .
  • Level 12  
    Po wymianie pokrywy zaworow w MPI trzeba sprawdzic ustawienie czujnika walka w glowicy, on siedzi wlasnie w tej pokrywie i byc moze po mocniejszym dokreceniu pokrywki zmniejszyla sie przerwa pomiedzy czujnikiem a kolem
  • Level 28  
    niema potrzeby sprawdzania szczeliny pokrywa ma ograniczniki i nie da sie za blisko dokrecic , miganie lampki oznacza wypadanie zaplnow i nalezy sprawdzic swiece, kable zasilanie ,paliwem ewentualnie kolo foniczne ,,,, potrafi mrugac jesli bylo zdejmowane do wymiany paska rozrzadu i nie zostalo ponownie zaprogramowane
  • Level 1  
    Witam wszystkich ja tez miałem problem z kontrolką wtrysku w 1.1MPI po niestykaniu sie na wtyczce temp. płynu zapaliła sie kontrolka i cały czas sie paliła po usunieciu awarji wtyczki i zresetowaniu błedu kontrolka zaczeła pulsowac mimo ze błedu juz nie było ,zresetowanie migajacej kontrolki wtrysku jest proste ale trzeba ten knif znac poprostu musimu cztery razy wejsc na max obroty i tyle !!! kontrolka przestaje migać i wszystko ok . MOZE SIE TO KOMUS PRZYDAC . :D:
  • Moderator of Cars
    Witam, mam do podłączenia Seicento Sporting z 2001, jako co mam go wybrać w Euroscanie? Kod ISO to 61600.444.03 producentem jest Magneti Marelli ale nie widzę oznaczenia IAW - xxx/xx w ogóle to ten komputerek jakiś taki mały jest i idą do niego dwie wiązki przewodów. Złącza diagnostyczne jest w kabinie i jest typu OBD II.

    Zaznaczam, że Euroscana zrobiłem sobie dla "zabawy" do swojego Punta potrafię go podłączyć ale kolega ma Seicento i chciał by się dowiedzieć co "w nim piszczy" bo często zaświeca mu się kontrolka awarii a ma już dość ciągłego jeżdżenia po serwisach w któych mu tylko błędy kasują a nic nie robią i nawet nie wie czemu są te błędy.
  • Level 12  
    Witam w temacie Seicento 1.1 mam problem rocznik 2003 pokazuje błąd adaptacji czujnika wału ,jakoś CDIF nie mogę tego dokonać choć możliwośc występuje .Proszę o pomoc
    Mam prosbę do Pana Andzeja Stachurskiego proszę o link gdzie jest temat na forum o adaptacji koła .Z góry dziekuje
  • Level 28  
    blad adaptacji kola pokazuje sie gdy zrobimy resetowanie parametrow wyuczonych , wtedy lampka awarii miga po zapaleniu silnika , nalezy wtedy przy nagrzanym silniku podniesc szybko obroty do okolo 5000 i puscic pedal gazu az do wolnych obrotow i tak 3 do 5 razy....... jedna uwaga lampka bedzie tez migac jesli bedzie wystepowalo wypadanie zaplonow czyli przebicie na swiecy, kablach , itd
  • Level 12  
    Dzięki wszystkim za pomoc .a szczególnie vvaldek lampka zgasła pozdrawiam