Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Seicento 1.1MPI - Check engine - soft?

Andrzej Stachurski 28 Mar 2006 00:02 15411 11
  • #1 28 Mar 2006 00:02
    Andrzej Stachurski
    Poziom 20  

    Witam. Problem dotyczy auta z silnikiem jak w temacie (symbol ECU: IAW 4AF.M7): z powodu wymiany takich rzeczy jak świece, uszczelka pod pokrywą zaworów rozpiąłem kilka czujników, wtryskiwacze. W następstwie tego zaczęła się potem świecić w czasie pracy silnika kontrolka wtrysku. Przeprowadziłem adaptację koła fonicznego (info na forum) kontrolka zgasła, ale od tego czasu zapala się w czasie jazdy czasem na kilka minut, a czasem nawet na dwa dni.
    Przeszukałem forum pod kątem softu do SC choćby do diagnozy usterek, ale nigdzie nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi - mam tylko podejrzenia co do interfejsu (zwykły K+L na maxie) i programu, np.: scantool, ObdScan ewentualnie modół OBDII w VagCom
    Proszę znawców tematu o potwierdzenie podejrzeń bądź wyprowadzenie z błędu i ewentualne sugestie

    0 11
  • #2 28 Mar 2006 00:26
    waldigsi
    Poziom 18  

    skoro zapala sie lampka to trzeba zczytac kody błedów i juz bedzie cos wiadomo.
    euroscan bezproblemu robi ten sterownik, sprawdzałem juz go.

    0
  • #3 12 Maj 2006 15:22
    ambasador
    Poziom 2  

    ja w tej samej sprawie - jestem nowy na forum i nie mam pojęcia o elektronice (sam nic nie zrobię ale używam programy do wymiany softu w urządzeniach audio) więc nie wyrażam się fachowo.

    Powymianie uszcelki pod przykrywą w takim samych samochodzie i paska rozrządu przy pewnych obrotach (90 na III, 115 na IV i 140 na V) zapala się i mruga cneck engine - zdjęcie nogi z gazu lub zmiana biegu na wyższy powoduję znikanie awarii.

    Czym to jest spowodowane - wtrysk, lambda (jedna z dwóch), powietrze (przepustnica) czy inny czort.
    Jak to usunąc - np korekta w komputerze.

    Druga sprawaq to fakt że na razie nie wiem czym, co i jak ingerować w nastawy a słyszałem ze się da i przynosi to poprawę oisiągów i pracy.

    0
  • #4 12 Maj 2006 19:21
    diag
    Spec od samochodów

    Przejdź na sprawdzone paliwo i napisz jak się sprawuje.

    0
  • #5 12 Maj 2006 21:41
    vvaldek
    Poziom 28  

    nie ma mozliwosci ingerencji w oprogramowanie sterownika , nawet serwis ma jedynie tylko mozliwosc wgrania gotowego softu o ile jest w posiadaniu nowszej wersji niz ta w danej centralce i to nie do wszystkich centralek , .. dotyczy modeli po 2000r ,,,, no chyba ze zainwestujesz pare zloty i wymienisz chipa w centralce ale to i tak nie zrobi z autka rakiety .

    0
  • #6 15 Maj 2006 22:13
    huba301
    Poziom 11  

    Po wymianie pokrywy zaworow w MPI trzeba sprawdzic ustawienie czujnika walka w glowicy, on siedzi wlasnie w tej pokrywie i byc moze po mocniejszym dokreceniu pokrywki zmniejszyla sie przerwa pomiedzy czujnikiem a kolem

    1
  • #7 15 Maj 2006 23:19
    vvaldek
    Poziom 28  

    niema potrzeby sprawdzania szczeliny pokrywa ma ograniczniki i nie da sie za blisko dokrecic , miganie lampki oznacza wypadanie zaplnow i nalezy sprawdzic swiece, kable zasilanie ,paliwem ewentualnie kolo foniczne ,,,, potrafi mrugac jesli bylo zdejmowane do wymiany paska rozrzadu i nie zostalo ponownie zaprogramowane

    0
  • #8 25 Sie 2006 18:33
    Marian39
    Poziom 1  

    Witam wszystkich ja tez miałem problem z kontrolką wtrysku w 1.1MPI po niestykaniu sie na wtyczce temp. płynu zapaliła sie kontrolka i cały czas sie paliła po usunieciu awarji wtyczki i zresetowaniu błedu kontrolka zaczeła pulsowac mimo ze błedu juz nie było ,zresetowanie migajacej kontrolki wtrysku jest proste ale trzeba ten knif znac poprostu musimu cztery razy wejsc na max obroty i tyle !!! kontrolka przestaje migać i wszystko ok . MOZE SIE TO KOMUS PRZYDAC . :D:

    0
  • #9 19 Wrz 2006 13:53
    tzok
    Moderator Samochody

    Witam, mam do podłączenia Seicento Sporting z 2001, jako co mam go wybrać w Euroscanie? Kod ISO to 61600.444.03 producentem jest Magneti Marelli ale nie widzę oznaczenia IAW - xxx/xx w ogóle to ten komputerek jakiś taki mały jest i idą do niego dwie wiązki przewodów. Złącza diagnostyczne jest w kabinie i jest typu OBD II.

    Zaznaczam, że Euroscana zrobiłem sobie dla "zabawy" do swojego Punta potrafię go podłączyć ale kolega ma Seicento i chciał by się dowiedzieć co "w nim piszczy" bo często zaświeca mu się kontrolka awarii a ma już dość ciągłego jeżdżenia po serwisach w któych mu tylko błędy kasują a nic nie robią i nawet nie wie czemu są te błędy.

    0
  • #10 07 Sie 2007 22:15
    TomiM
    Poziom 12  

    Witam w temacie Seicento 1.1 mam problem rocznik 2003 pokazuje błąd adaptacji czujnika wału ,jakoś CDIF nie mogę tego dokonać choć możliwośc występuje .Proszę o pomoc
    Mam prosbę do Pana Andzeja Stachurskiego proszę o link gdzie jest temat na forum o adaptacji koła .Z góry dziekuje

    0
  • #11 07 Sie 2007 22:27
    vvaldek
    Poziom 28  

    blad adaptacji kola pokazuje sie gdy zrobimy resetowanie parametrow wyuczonych , wtedy lampka awarii miga po zapaleniu silnika , nalezy wtedy przy nagrzanym silniku podniesc szybko obroty do okolo 5000 i puscic pedal gazu az do wolnych obrotow i tak 3 do 5 razy....... jedna uwaga lampka bedzie tez migac jesli bedzie wystepowalo wypadanie zaplonow czyli przebicie na swiecy, kablach , itd

    0
  • #12 23 Sie 2007 23:00
    TomiM
    Poziom 12  

    Dzięki wszystkim za pomoc .a szczególnie vvaldek lampka zgasła pozdrawiam

    0