Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Polonez- jaka elektryczna pompka paliwa?

06 Kwi 2006 20:50 2641 9
  • Poziom 19  
    Witam!
    Musiałem zmienić silnik w moim polonezie.
    Kupiłem 1.6 gle.
    Jednak jest to wersja z pompką paliwa w baku, której nie posiadam (na wałku nie ma krzywki do napędu standardowej).
    I teraz pytanie:
    Mogę kupić np. pompkę od fiata SC?
    Jak w takich pompkach elektrycznych jest rozwiązany problem przelewu paliwa, bo te które oglądałem miały tylko jedno wejście i wyjście?
    Proszę o pomoc bo na razie mogę zasilać tylko gazem :(
  • Poziom 17  
    o ile dobrze pamietam to jest . nadmiar od gaznika lub urządzenia wtryskowego , spowrotem do zbiornika
  • Poziom 25  
    Witam.Uklad zasilania jest taki:z pompy paliwa do gaznika,z gaznika nadmiar do baku.Musisz jeszcze pamietac o filtrze paliwa dostosowanego do elektrycznrj pompki,ktory wytrzymuje cisnienie panujace w ukladzie.A tak na marginesie,to szczerze powiem,ze nie spotkalem sie jeszcze z silnikiem gaznikowym z elektryczna pompka paliwa.Wszystkie Poldki ktore naprawialem,jak mialy gaznik to mialy mechaniczna pompke paliwa.Byc moze kupiles po remoncie silnik przystosowany do wtrysku paliwa a nie do gaznika.
  • Poziom 32  
    nie wiem jakie ciśnienie daje pompa mechaniczna ale podejrzewam że niższe niz elektryczna w zwiazku z tym obawa czy wytrzyma to zaworek iglicowy?
  • Poziom 25  
    No wlasnie.Pompka elektryczna daje duzo wieksze cisnienie niz mechaniczna i zaworek iglicowy moze tego nie strzymac i bedzie przelewac gaznik.Dlatego pisalem ze sie jeszcze nie spotkalem z takim rozwiazaniem zasilania w Polonezie.
  • Poziom 19  
    A więc tak.
    Ten silnik to wersja gaźnikowa, ale z zaślepką na mechaniczną pompke, i jeszcze tam było koło pasowe do wspomagania więc może to jakaś wyjątkowa wersja?

    A co do przelewu to w starym silniku przelew jest w pompce paliwa a nie w gaźniku ( z gażnika nie ma wyjścia na bak), elektro zaworek odcinający benzynę jest tuż przed gażnikiem.

    I tu właśnie się robi problem.
    Może już lepiej poświęcić pare godzin i przełożyć wałek z krzywką do pompki?
  • Pomocny post
    Poziom 32  
    decyzja jak najbardziej słuszna
  • Pomocny post
    Poziom 25  
    Jezeli bylo tam kolo pasowe do wspomagania to jest to silnik przystosowany do wtrysku.Stad brak krzywki na walku.W gaznikowych Poldkach nigdy nie bylo wspomagania.Dopiero w Plusach.A wiec masz silnik z Poloneza Plusa na wtrysku.Zalozoz walek z krzywka do pompki i problem rozwiazany.A co do powrotu paliwa do baku to zalezy jaki masz gaznik.Jedne gazniki mialy tylko doplyw paliwa,a powrot byl realizowany przez pompke(trzy krocce na pompce),a inne mialy powrot paliwa do baku przez gaznik i pompka miala tylko dwa krocce.Wszystko zalezy ile kroccow ma pokrywa gaznika.
  • Poziom 1  
    mjałem ten sam problem i szybko go rozwiązałem.
    Pompkę paliwa podłączyłem pod silniczek od wycieraczek od malucha. Jeżeli kogś interesuje rozwiązanie kontakt na meila marxus(malpa)emil.tnp.pl
  • Poziom 17  
    Temat odgrzewany ,ale dopiero go zauważyłem .
    Są pompki elektryczne ( zewnętrzne , nie w zbiornik) nadające się do zasilania gaźnikowego :D. Producentem jest firma Pierburg - kilka takich rozwiązań spotkałem , w autach ściągniętych do Polski .
    To tak dla potomnych :idea: