Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Co za usterka w Plonezie Caro .Pomocy.dzięki.

15 Maj 2006 11:37 1526 15
  • Poziom 21  
    Kupilem Polaneza Caro 92r gaznik silnik 1500. .Jak postoi cztery dni w garazu akumulator się rozłdowywuje i jest tez probllem jak postoi bez jeżdzenia to musze długo krecic aby zapalic przewody wysokiego sprawdziłem w wilgotny dzień w nocy nie ma niebieskiej choinki , kopułka styki czyste..Jak zdejme kleme plusa to i potygodniu zapali ale długo krecić trza.Ile powinna wynosic opornosc instalacji . Jaką metodą znalezc zwarcie.Proszę o podpowiedzi. Jest zamontowane tylko radio radio Kenwood przez filtr zasilający i alarm Predator.
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Pomocny post
    Poziom 24  
    Witam!! Bierzesz amperomierz do reki wpinasz sie w szereg z instalacja przy akumulatorze i patrzysz ile "spija" Ci pradu na postoju. Dopuszczalnie przy tych odbiornikach, o ktorych piszesz powinno byc ok 35- 40 mA , jesli wiecej to szukanie, ktory obwod jest "glodny" poprzez wypinanie bezpiecznikow i czajenie kiedy prad spadnie.
    Co do gaznika (to juz nie jest sprawa zwiazana z elektryka - jak przewiduje to forum); moze zlazi paliwo z przewodow lub komory plywakowej w jakis sposob. Sprobuj go gasic na ssaniu.

    Pozdrawiam!! Powodzenia!
  • Poziom 21  
    Wpinam amperomiez w szereg w przewód plusowy czy minusowy.Bo to sie dzieje jak pisałem na roałaczonej stacyjce.Na zsaniu gasiłem i nie pomaga ale nastepnego dnia pali jak zegarek.Tu jest akumulator 45 Ah czy jest wlasciwa moc czy powinien byc wiekszy Dzieki za podpowiedz.[/i]
  • Pomocny post
    Poziom 11  
    Witam!
    Problem z odpaleniem to :
    1/brak iskry
    2/brak paliwa
    3/zle ustawiony zapłon
    Sprawdz świece zapłonowe, wykreć i oczysc, podłącz do przewodu i sprawdz jaka jest iskra (będziesz tez miał odpowiedź czy moduł zapłonowy jest dobry i cewka zapłonowa).
    Dodatkowo proponuję sprawdzic pojemnośc akumulatora, zrealizujesz to poprzez kontrolne rozładowamie (wyciągnij i naładuj akumulator, nastepnie podłacz żarówkę np os swiateł drogowych i sprawdz przy jakimpradzie i jak długo nastepuje rozładowanie akumulatora).
    Jak akumulator bedzie w miare sprawny możesz zająć się problemem samorozładowywania akumulatora.

    Dodano po 2 [godziny] 12 [minuty]:

    witam!
    Amperomierz wpinasz szerogowo , ale silnik musisz odpalić a potem podpiąc szeregowo miernik, w przeciwnym przypadku spalisz amperomierz (duży prąd pobierany przez rozrusznik). A pompę paliwa możesz zastosowac od malczana, szkoda sie bawić w wyciąganie zaworków.
  • Poziom 21  
    To bardzo wazne z tym amperomierzem Czy może tez w jakis sposób chybryt zwierac od płynnej regulacji nadmuchu ,nieraz było go trudno właczyc .przy lekkim puknięciu z włączonym zapłonem sie załanczał. Czy jest mozliwosc sprawdzenia.Kiedys go sobie wymieniłem zamiast skokowego. Dzięki za podpowowiedz!!!!
  • Poziom 11  
    Witam
    Jezeli podejrzewasz, że układ regulacji predkości wiatraka nadmuchu jest przyczyną wyładowania,odłacz go.
    Pozdrawiam
  • Pomocny post
    Poziom 16  
    układ wentylacji jest obwodem za stacyjką

    opór r izolacji min1kΩ/v ale generalnie miezymy pobór pradu
  • Poziom 19  
    prąd może pobierać np radio , uszodzona dioda w alternatorze (sprawdź ładowanie czy jest 14 V po uruchomieniu silnika)
  • Poziom 21  
    Jeżeli chodzi o ładowanie alternatora jest ok,nawet swiatla nie przygasaja po zdjęciu klemy.Mierzyyłem dzisiaj Meratronikiem VG640 na zakresie 0,15A wskazówka szła do 3,5 i wracała na 1,1kreska i cały czas pulsowala i efekt jest taki.po właczenniu miernika i po powrocie wskazówki następuja drgania wskazówki tak jakby kondensator się ładowal i rozładowywał.po wyjmowalem po kolei bezpieczniki i wkładalem z powrotem nic się nie zmienia.Moze który z panow serwisantów miał cos podobnego i mogł by cos podpowiedziec.Dzięki wszystkim za podpowiedzi !!!!!!!!!
  • Poziom 16  
    masz wachania bo zegar na desce chodzi

    to jaka stała ma ten miernik bo w dobie cyfrówek nie moge sie doliczyc tego pradu


    dopiero teraz doczytałem

    a na kazdym alternatorze a 124........ jest naklejka nie odłaczac zacisu 30 podczas pracy alternatora ludzie kiedy przestanie pokutowac patet z pradnic.....
  • Poziom 12  
    bubusjan napisał:
    Witam!
    Problem z odpaleniem to :
    1/brak iskry
    2/brak paliwa
    3/zle ustawiony zapłon


    z paliwem moge sie zgodzic, ze paruje z gaznika, ale co to ma do tego zle ustawiony zaplon?? jakby byl zle ustawiony zaplon, to by za kazdym razem zle odpalal
  • Poziom 21  
    Macie racje to pulsowanie jest od zegara.Po zablokowaniu wskazówka miernika się ustabilizowała. miernik jest jak pisałem meratronik VG640 20k ochma na wolt używał go Kasprzak gdy istniał. Ale ten pobór prądu istnieje i akumulator mi roaladowal chyba muszę jechac do elektryka chyba sobie nie poradzę .Ile moze kosztowac usunięcie tego zwarcia wzgledem wartosci samochodu.
  • Poziom 14  
    tak jak poprzednicy radza wpinaj sie amperomierzem i szukaj co zrzera akumulator a problem z odpalaniem to uciekające paliwo z przewodów.
  • Pomocny post
    Poziom 25  
    Co do trudnosci z odpaleniem po paru dniach mialem ten sam problem. Nie trzymaja zaworki w pompce paliwa i schodzi paliwo z przewodów. Wymiana pompki rozwiązała problem. cena nowej ok 50zł
  • Pomocny post
    Poziom 16  
    ja dalej nie wiem jaka wartosc tego pradu
  • Poziom 21  
    Ddowiedzialem sę ,ze prad przy tym obciazeniu niepowinien miec wiecej niz 10mA jak silnik nie pracuje. a jest więcej na dodatek dzisiaj mi cos blokowalo dysze wolnych obrotow.3razy wyjmowalem bezpiecznik który sie nie przepałał i za 4razem było dobrze dojechałem.Czy cewka powinna sie grzac po przejechaniu 11km .Jak sprawdzic pompe paliwa od poloneza z dwoma wyjsciami czy paliwo nie wraca jak bede kupował nową .Dzieki za podpowiedzi