logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Czy L1 to dławik? Czy mogę użyć 100uH/1,6A i zamienić BUZ73 na BUZ90AF?

spamer_pl 21 Maj 2006 22:49 2189 6
REKLAMA
  • #1 2650369
    spamer_pl
    Poziom 11  
    Witam
    Jestem nowy w temacie elektroniki i już mam pierwsze problemy a mianowicie odczytywanie schematów, w załączniku zamieściłem przetworniczkę do zasilania lampy nixie i nie wiem o co chodzi czy L1 na schemacie oznacza dławik, i czy mogę tam zastosować dławik 100uH/1,6A a dokładnie taki http://www.t-yuden.com/pdfs/LH.PDF (LH LHFP13BB101K)
    a zamiast BUZ73 BUZ90AF bo takie części mam.
    Pytania troszkę lamerskie ale w końcu od czegoś trzeba zacząć :)
  • REKLAMA
  • #2 2650926
    ed-ek
    Poziom 34  
    Ocena: 42
    spamer_pl napisał:
    Witam
    Jestem nowy w temacie elektroniki i już mam pierwsze problemy a mianowicie odczytywanie schematów, w załączniku zamieściłem przetworniczkę do zasilania lampy nixie i nie wiem o co chodzi czy L1 na schemacie oznacza dławik, i czy mogę tam zastosować dławik 100uH/1,6A a dokładnie taki http://www.t-yuden.com/pdfs/LH.PDF (LH LHFP13BB101K)
    a zamiast BUZ73 BUZ90AF bo takie części mam.
    Pytania troszkę lamerskie ale w końcu od czegoś trzeba zacząć :)

Ale nie widzę załącznika z przetworniczką.
  • REKLAMA
  • #3 2651041
    spamer_pl
    Poziom 11  
    Uups zapomniałem kliknąć dodaj załącznik :) oto i on.
    Załączniki:
    • nixie_supply.pdf (86.93 KB) Musisz być zalogowany, aby pobrać ten załącznik.
  • REKLAMA
  • #4 2652307
    ed-ek
    Poziom 34  
    Istotną sprawą jest aby cewka miała 100uH. Prąd przez nią płynący zależy od obciążenia jakie dołączysz. Jeżeli będą to nixie,to 1.6A to duża przesada. Jeżeli dysponujesz miernikiem indukcyjności, możesz ją sam nawinąć.
  • REKLAMA
  • #5 2652808
    spamer_pl
    Poziom 11