Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Megger
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Problem z Fiesta xr2i

Kowal11 11 Cze 2006 12:51 6110 38
  • #1 11 Cze 2006 12:51
    Kowal11
    Poziom 13  

    Witam !!!

    Mam samochód Ford Fiesta Xr2i o pojemnosci 1,6 , silnik EFI, rok produkcji 1991.

    Gaz zakladany w marcu firmy lovato.

    Jest on na 4 punktowy wtrysku. Posiada instalacje gazową, która była zakładana jakieś 3 miesiące temu.

    Mam z nim od jakiegos czasu następujący problem, jak jadę na benzynie to podczas mocniejszego wciśniecia gazu silnik szarpie (przerywa) na chwile i zaraz jest normalnie, potafi sie to stac na kazdym biegu. Oprócz tego silnik pracuje normalnie, nie ma mniejszej mocy i nie jest wogole mułowaty.
    Jesli przerzuce na gaz to czasem strzela. Instalacja jest drugiej generacji z pelna elektronika. Nie wiem co mu moze byc, Wymienilem juz przewody wysokiego napiecia na orginalne BOSCHA, swiece takze wymienione na nowe, sonda lambda takze wymieniona, filtr powietrza, bylem na regulacji u gazownika zaledwie 2 dni temu, a tu dalej to samo. Dodam ze troche nie rowno pracuje, nie gasnie na luzie ale obroty sa w granicha 900-1000 i troche go trzesie.
    Nie wiem czego do wina, czy moze rozregulowany zapłon ? Czy moze przyczyną jest to ze swiece kupilem o przerwie 0.8mm, a powinny byc 1,0 mm ?



    Pomozcie bo przeszukałem juz cale forum, wydalem juz kilka stówek na wymiane niektrorych rzeczy a objawy nie znikly.



    .
    Wdzieczny byl bym tez za namiary na dobrych fachowcow z warszawy, gdyz chcialbym zeby wszystko bylo ok, a nie wymieniac po koleji kolejne czesci

    0 29
  • Megger
  • #2 11 Cze 2006 13:09
    guidam
    Poziom 11  

    silnik krokowy instalacji gazowej lub modół elektroniczny sterowania (od sondy lambda jeśli jest katalizator)

    0
  • Megger
  • #3 11 Cze 2006 13:16
    wojtekryba
    Poziom 32  

    widzę że bujasz sie z tym problemem już od lutego

    czy sprawdzał ktoś TPS-a,MAP-a (lub MAF-a/nie wiem co tam jest/)?

    0
  • #4 11 Cze 2006 17:15
    Kowal11
    Poziom 13  

    Silnik krokowy od instalacji chyba nie ma nic wspólnego z pracą na benzynie, a chcialbym zrobic wpierw na benzynie zeby bylo git, bo instalacja jest na gwarancji i ja nie bede jej robil tylko pojade do fachowcow.

    Rzeczywiscie mecze sie z tym juz od jakiegos czasu.

    Jak mozna sprawdzic te czujniki MAP, TPS, i gdzie one sie znajduja ?

    0
  • #5 18 Cze 2006 09:10
    Kowal11
    Poziom 13  

    Może miał ktoś podobny problem i napisze jak sobie z nim poradził, był bym wdzięczny, bo ja już sobie z tym rady nie daje. pozdrawiam

    0
  • #6 18 Cze 2006 12:30
    kangurek123
    Poziom 18  

    Witam

    Jeśłi ma nieróne obroty na benzynie to jeśłi faktycznie wymienione są przewody WN ,świece i sprawdzona cewka to trzeba niestety zacząć od mechaniki i sprawdzić ciśnienie sprężania. Jak to zrobisz to daj znać

    pozdrawiam

    0
  • #7 19 Cze 2006 01:18
    Kowal11
    Poziom 13  

    Ok. Jutro jadę wrzucić go na kompa, jak to nic nie da. To pojade moze jeszcze w tym tygodniu sprawdzic to cisnienie - no chyba ze to droga impreza to wtedy bede musial sie wstrzymac. Chyba ze ktos rzuci jakis jeszcze pomysl ktorego koszt bedzie nizszy.
    Przewody sa 100% sprawne gdyz sa nowe, oprocz tego mam swoje stare i od znajomego z takiej samej fiesty. Tak samo swiece sa nowe i sprawdzalem na jego i to samo, ten caly aparat zaplonowy gdzie ida kable WN tez od niego przekladalem jak i dwie puszki w ktorych lacza sie jakies tam kabelki i kabel od podcisnienia, i zakazdym razem to samo a u niego wszystko jest ok. Tak sie zastanawiam zeby przelozyc od niego komputer bo moze cos z nim nie tak, tylko nie wiem czy mu to cos pozniej nie namiesza ? pozdrawiam

    0
  • #8 19 Cze 2006 21:29
    Kowal11
    Poziom 13  

    Na komputer sie jeszcze nie dostalem ! Ale sprawdzilem cisnienie na kazdym cylindrze w warsztacie i wynosilo 13 i mechanik powiedzial ze to bardzo dobrze wiec to chyba nie bylo to tylko 50 PLN wplecy znow ;/

    0
  • #9 20 Cze 2006 20:11
    Kifer71
    Poziom 10  

    fordy są bardzo wrażliwe na przerwę świecy
    miałem kiedyś taki przypadek, że przy mniejszej przerwie na gazie jeżdził a na benzynie już nie

    0
  • #10 20 Cze 2006 21:05
    Kowal11
    Poziom 13  

    Dzieki kiefer71 za dobra radę, wiem ze to prawda, i dlatego to tez juz zrobilem i przerwa jest juz zwiekszona wiec to tez juz jest ok, a dalej jest jak bylo.
    Moze ktos zna zaklad jakis w warszawie ktory moze na komputerze zdiagnozowac fieste rocznik 91 z silnikiem 1,6i, bo ja nie moge nigdzie znalezc takiego fachowca, niby wszystkie marki ale z fordami sa problemy, albo akurat z tym modelem, jedynie w serwisie forda jak narazie znalazlem a oni chca az 200 PLN, a inni jak sie pytalem to 50-60 PLN tylko nie moga sie polaczyc lub z gory nie podejmuja proby

    0
  • #11 20 Cze 2006 21:38
    kangurek123
    Poziom 18  

    Na forum są podane sposoby jak samemu zdiagnozować taką fiestę za pomocą kontrolki.
    Poszukaj ewentualnie kogoś kto ma diagnoskop STAR-TESTER bo tyko takim można stestować twoje autko

    1
  • #12 20 Cze 2006 22:20
    SławekSS
    Poziom 22  

    warszawa, ul.szczotkarska, tel6659386

    0
  • #13 21 Cze 2006 10:06
    kolin384
    Poziom 2  

    zmien swiece na ngk bo na boszach nie pojezdzi

    0
  • #14 23 Cze 2006 00:36
    Kowal11
    Poziom 13  

    Szukalem ponad 2 godziny na forum jak skonstruowac takie urzadzonko i jak odczytac pozniej kody ale z mizernym wynikiem tylko same posty ktore objasnialy tematy po lepku a ja bym wolal zeby mi ktos to dokladnie wytlumaczyl jak zrobic takie urzadzonko. Jesli ktos moze to dokladnie opisac z lista kodow to bym byl bardzo wdzieczny.. jak i inny uzytkownicy forumm..

    0
  • #16 24 Cze 2006 21:31
    Kowal11
    Poziom 13  

    Znalazłem na forum opis i zdjagnozowalem moj samochod i wyniki byly nastepujace:

    Na zapalonym silniku kod 11 i 60 wiec niby wszystko O.K

    a na zgaszonym silniku przy wlaczonym zaplonie kod 22 ktory z tego co wyczytalem oznacza za wysokie napiecie na mierniku przeplywu powietrza (1). Szukalem tego miernika ale nie wiem gdzie on sie znajduj ?

    Wnioskuje ze skoro za wysokie napiecie to nie ma masy ale za bardzo sie na tym nie znam wiec jesli sie myle to poprawcie mnie.

    Jesli ktos moze zrobic zdjecie lub wyjasnic mi gdzie znalezc ten miernik, z gory byl bym wdzieczny.

    Aha i mam jeszcze pytanie czy moze on byc odpowiedzialny za objawy mojego samochodu ktore opisalem ?

    0
  • #17 26 Cze 2006 20:26
    Kowal11
    Poziom 13  

    to co nikt nie wiem gdzie sie znajduje czujnik odpowiadajacy za kod 22?

    pomoze ktos mi?!,,,

    0
  • #18 26 Cze 2006 22:11
    SławekSS
    Poziom 22  

    22 to znaczy, ze MAP ma sygnał poza zakresem.

    Sygnałem wyjsciowym jest częstotliwość w zalezności od podcisnienia w kolektorze ssącym.

    0
  • #19 27 Cze 2006 00:07
    Kowal11
    Poziom 13  

    wg mojej instrukcji kodow 22 to zbyt wysokie napiecie ( na czujniku powietrza 1 ) a Ty piszesz ze to jest sygnal poza zakresem na mapsensorze to nie wiem czy to to samo ale nawet jak masz racje to moze bys mi wyjasnil co teraz z tym zrobic zeby bylo wszystko okay....

    0
  • #20 27 Cze 2006 06:42
    SławekSS
    Poziom 22  

    nie wiem skad wziąłeś takie tłumaczenie ale nawet gdyby, to musisz znaleźć albo MAP'a albo MAF'a i pomierzyć parametry. Wcześniej podałem link do strony gdzie znajdziesz info na ten temat.


    ps. przeczytałem jeszcze raz Twój pierwszy post i przy tym silniku zapewne masz jednak MAF'a czyli przepływomierz .
    Prawdopodobnie masz brak masy na nim albo jest uszkodzony, bądź gazownicy nie podpieli go, bo zapomnieli, co sie często zdarza.

    0
  • #21 28 Cze 2006 19:22
    Kowal11
    Poziom 13  

    Z tej stronki wlasnie wzialem tlumaczenie kodow i 22 oznacza miernik przeplywu powietrza (1), za wysokie napięcie, jesli chodzi o przeplywomierz taki typowy to nie widze go nigdzie, nie wiem czy to mozliwe ale nie widze go, za to jest taka kostka do ktorej wchodza kable i rurka z powietrzem.
    Ale gdy odlaczam ta rurke i sprawdzam bledy komputera to wyskakuje blad 42 ktory wg. tego pojego tlumaczenia kodow oznacza Miernik przepływu powietrza 2, bez zmian w czasie testu samoistnego, powtórzyć test samoistny.
    Wiec wnioskuje ze ta kostka do ktorej idzie ta rurka to miernik przeplywu powietrza 2 ale miernika jeden nie moge namierzyc.
    Czy ktos moze mi powiedziec gdzie on sie znajduje ??

    Apropo moich kodow bledow do forda to sa nastepujace:
    10 Rozpocząć test dudnienia / na krótko otworzyć przepustnicę.
    11 Brak usterek.
    12 Miernik przepływu powietrza 1.
    13 Czujnik temperatury chłodziwa.
    14 Czujnik temperatury powietrza.
    15 Czujnik położenia przepustnicy.
    16 Miernik przepływu powietrza 2.
    17 Czujnik MAP.
    18 Niskie napięcie akumulatora, sprawdzić / lub naładować akumulator. 21 Nieregularny sygnał zapłonu.
    22 Miernik przepływu powietrza 1, zbyt wysokie napięcie.
    23 Czujnik temperatury chłodziwa, zbyt wysokie napięcie.
    24 Czujnik temperatury powietrza.
    25 Czujnik położenia przepustnicy, zbyt wysokie napięcie.
    26 Miernik przepływu powietrza 2, zbyt wysokie napięcie.
    27 Czujnik MAP, zbyt wysoki sygnał (częstotliwość).
    28 Czujnik tlenu 1, (cylindry 1 i 4), mieszanka uboga lub uszkodzenie czujnika.
    29 Czujnik tlenu 2, (cylindry 2 i 3), mieszanka uboga lub uszkodzenie czujnika.
    31 Uszkodzenie RAM / ROM, uszkodzony ECU.
    32 Miernik przepływu powietrza 1, zbyt niskie napięcie.
    33 Czujnik temperatury chłodziwa, zbyt niskie napięcie.
    34 Czujnik temperatury powietrza.
    35 Czujnik położenia przepustnicy, zbyt niskie napięcie.
    36 Miernik przepływu powietrza 2, zbyt niskie napięcie.
    37 Czujnik MAP, zbyt niskie napięcie.
    38 Czujnik tlenu 1 (cylindry 1 i 4), mieszanka uboga lub uszkodzenie czujnika.
    39 Czujnik tlenu 2 (cylindry 2 i 3), mieszanka uboga lub uszkodzenie czujnika.
    41 Miernik przepływu powietrza 1, bez zmian w czasie testu samoistnego, powtórzyć test samoistny.
    42 Miernik przepływu powietrza 2, bez zmian w czasie testu samoistnego, powtórzyć test samoistny.
    43 Położenie przepustnicy, bez zmian w czasie testu samoistnego, powtórzyć test samoistny.
    44 Przepustnica otwarta zbyt późno lub nie otwarta, powtórzyć test na pracującym silniku.
    45 czujnik prędkości pojazdu.
    46 Bieg jałowy, nie uzyskano prędkości maksymalnej (obr/min).
    47 Bieg jałowy, nie uzyskano prędkości maksymalnej (obr/min) lub jest ona za niska do testowania czujnika tlenu czy zaworu E.G.R.
    48 Regulator biegu jałowego / czujnik położenia przepustnicy.
    49 EGR (recyrkulacja spalin)




    50 Kod identyfikacyjny modułu EEC4, jeśli w czasie testu na pracującym silniku nie pojawi się kod 50, to należy sprawdzić numer części modułu EEC 4.
    51 Włączona klimatyzacja, wyłączyć klimatyzację i powtórzyć test na pracującym silniku.
    52 Przekładnia automatyczna w 'D' lub ruch pojazdu: wybrać 'N / P', powtórzyć test na pracującym silniku.
    53 Uziemione złącze oktanowe 1, odłączyć złącze, powtórzyć test na pracującym silniku.
    54 Uziemione złącze oktanowe 2, odłączyć złącze, powtórzyć test na pracującym silniku.
    55 Dopasować kabel, z uziemieniem, wyjąć złącze, powtórzyć test przy pracującym silniku.
    56 Brak sygnału z czujnika stukania.
    57 Przepustnica została przesunięta zbyt wcześnie, powtórzyć test na pracującym silniku.
    58 Moduł zapłonu, niestabilny prąd sygnału zapłonu.
    59 Regulacja CO %, potencjometr.
    60 Kod przeglądu: sprawdzić i w razie potrzeby wyregulować, bieg jałowy i ustawienie zapłonu.
    61 Utrata mocy cylinder 1, sprawdzić sprężanie i świecę zapłonową.
    62 Utrata mocy cylinder 2, sprawdzić sprężanie i świecę zapłonową.
    63 Utrata mocy cylinder 3, sprawdzić sprężanie i świecę zapłonową.
    64 Utrata mocy cylinder 4, sprawdzić sprężanie i świecę zapłonową.
    65 Utrata mocy cylinder 5, sprawdzić sprężanie i świecę zapłonową. Silniki DOHC: Wyłącznik hamulca.
    66 Utrata mocy cylinder 6, sprawdzić sprężanie i świecę zapłonową. Silniki DOHC: Przełącznik układu zmiany biegów na niższe.
    67 Przełącznik temperatury paliwa.
    68 Czujnik turbosprężarki, sprawdzić / wyregulować turbosprężarkę.
    69 Czujnik turbosprężarki, sprawdzić / wyregulować turbosprężarkę.
    70 Kod przeglądu, koniec okresu regulacji.
    71 Próżniowy zawór powietrza / Impulsowy solenoid powietrza.
    72 Solenoid regulacyjny przepustnicy spalin / Elektroniczny regulator próżniowy.
    73 Elektrozawór oczyszczania pojemnika.
    74 Pompa paliwa / solenoid 3-ci / 4-ty bieg.
    75 Uszkodzenie przekładni automatycznej, blokada zaworu magnetycznego.
    76 Uruchomiony wyłącznik hamulca.
    77 Uruchomiona zmiana biegów na niższe.
    78 W czasie testu samoistnego nie uruchomiony został przełącznik ciśnieniowy układu kierowniczego (PSPS), powtórzyć test samoistny.
    81 Elektroniczny regulator próżniowy.
    82 Elektroniczny przepływomierz spalin, napięcie poniżej minimum.
    83 Elektroniczny przepływomierz spalin, zbyt wysokie napięcie.
    84 Elektroniczny przepływomierz spalin, zbyt niskie napięcie.
    91 Czujnik tlenu, wymienić złącza obu czujników tlenu.



    Jesli ktos ma inne to moglby wrzucic cala liste w odpowiedzi posta

    0
  • #22 28 Cze 2006 20:53
    SławekSS
    Poziom 22  

    w takim razie nie masz przepływomierza, tylko MAP'a.
    Nie ma dwóch na raz mierników przepływu powietrza w Fordzie.
    Albo MAF, albo MAP

    Tu masz kody: http://www.troublecodes.net/Ford/

    Nie wiem skąd te kody wziąłeś, ale jesli ze strony FordClubPolska, to zapewne niedoczytałes wszystkiego, choc przyznam, ze zdarzaja sie takie kwiatki

    0
  • #23 28 Cze 2006 22:50
    Kowal11
    Poziom 13  

    Dzieki wielkie, SławekS dzieki tobie powoli ruszam z miejsca z tą usterką, dlatego punkty dla Ciebie :)

    Jesli co do kodów ktore posiadam to wydają się być dobre bo gdy odłączałem coś to wykrywało to i opis który posiadam także na to wskazywał, zresztą ostatnio dorwałem książkę fiesty i tam też mam spis kodów i się powtarzają i opisy wskazują tak samo wiec myślę że te z ksiązki są poprawne, tyle że właśnie w książce brakuje kodu 22 ;/ ale w tej rozpisce ze strony FordClub Polska wszystkie sie potwierdzają z książką i moimi testami i jest 22 ktory jak juz pisalem mowi o zbyt wysokim napieciu na mierniku powietrza (1).

    Obejżalem te kody z pod tego linku i mysle ze sie nie zgadzaja z moim samochodem raczej te co mam sa prawidlowe.
    Nizej podaje foto z ksiazki gdzie mam kody.

    Problem z Fiesta xr2i

    Szkoda ze nie ma tam tego 22 bo w tej ksiazce sa objasnione sposoby naprawiania poszczegolnych bledow ale tego mojego wogole w niej nie ma. Jedynie na stronie znalazlem co oznacza 22 ale juz tam nikt nie zamiescil oprocz opisow kodow sposobow radzenia sobie z nimi.
    Moze ktos ma nowsza wersje tej ksiazki z uaktualnienie kodu 22 i ma w niej juz napisane jak sobie z tym radzic. Wowczas prosze o info.

    Nie wiem czy sobie z tym poradze powoli moje pomysly sie koncza, do byle warsztatu nie jade bo jak bylem ostatnio to sie w nie to gniazdo pod komputer podpinali, wiec chyba musze zaczac zbierac kase na serwis FORDA ;/

    0
  • #24 29 Cze 2006 07:00
    SławekSS
    Poziom 22  

    Kowal 11, jest wiele wersji kodów i bardzo często sie nie zgadzają. To co masz w książce i zapewne znalazłes na FCP to moze byc powielenie tego samego tłumaczenia. Niestety w książkach jest wiele byków i niescisłości(tłumacz nie ma pojecia o tym co tłumaczy)
    Ja bym sie dobrał do MAP'a.
    tutaj masz jak go sprawdzić http://forum.fordclubpolska.org/viewtopic.php?t=17289

    A i jeszcze jedno. wymień świece i przewody na oryginalne. Fordy "nie lubia" innych. Wiem, głupio brzmi, ale taka jest rzeczywistość.

    0
  • #25 29 Cze 2006 22:44
    Kowal11
    Poziom 13  

    Sprawdzilem podany link za duzo nie rozumiem bo wszystko po angielsku ale wiedze zeby sprawdzic MAPA trzeba sprawdzic jak wahaja sie HZ nie mam takiego urzadzonka jedynie miernik sprawdzalem napiecia na wtyczce od MAPa poniewaz uwazam ze MAPa mam dobrego gdyz przekladalem od znajomego z takiej samej Fiesty i u mnie nadal bylo zle a u niego wszystko jest okay Napecia na wtyczce na kazdym z 3 stykow 0.05V o ile dobrze pamietam . sprawdzilem tego MAPa troche na chlopski rozum chociaz nie wiem czy to cos udowadnia , moje sprawdzenie polegalo na odlaczeniu wtyczki od MAPa i sprawdzeniu jak sie samochod zachowuje podczas jazdy a wynik byl taki ze nie zauwazylem zadnej roznicy- dalej szarpie tak samo jak wczesniej.

    Czy to znaczy ze u mnie MAP nie dziala?
    Czy moze ktos podac jakie powinny byc napiecia na wtyczce od MAPa przy wlaczonym zaplonie?

    0
  • #26 29 Cze 2006 23:26
    SławekSS
    Poziom 22  

    Cytat:
    Czy moze ktos podac jakie powinny byc napiecia na wtyczce od MAPa przy wlaczonym zaplonie?

    1-+5V
    2-160Hz przy włączonym zapłonie-silnik stop, 105Hz wolne obroty(napięcia nic nie powiedzą)
    3-masa

    0
  • #27 30 Cze 2006 21:38
    Kowal11
    Poziom 13  

    AhA czyli 1 i 3 kabel to masa, a na srodkowym sprawdza sie Hz, ale ja niestety nie ma urzadzenia zeby sprawdzic Hz a chcialby zobaczyc czy wogole kazdy kabel jest podlaczony nie chodzi mi teraz o sprawdzenie prawidlowej pracy na tym kablu tylko sprawdzeniu czy wogole jest podlaczony bo moze gdzie podlaczenie padlo, moze glupoty gadam ale sie zabardzo nie znam na tym a chcialbym sprobowac wlasnymi mozliwymi sposobami dlatego tak kombinuje.

    0
  • #28 30 Cze 2006 22:47
    SławekSS
    Poziom 22  

    Ojej, juz poprawiłem. Na 1 jest +5V. Odruchowo napisałem źle. przepraszam.
    :oops:
    samym miernikiem, nie zbadasz-pomierzysz. Napiecie jakies moze byc, ale nie ta częstotliwośc co powinna być.

    0
  • #29 01 Lip 2006 13:12
    wojtekryba
    Poziom 32  

    SławekSS napisał:

    1-+5V
    2-160Hz przy włączonym zapłonie-silnik stop, 105Hz wolne obroty(napięcia nic nie powiedzą)
    3-masa


    oj sławku ja zawsze myślałem że sygnał jest napięciowy (czy sie mylę?)

    to przykład napięć map-a 2barowego (do samochodów z doładowaniem)

    0
  • #30 01 Lip 2006 17:24
    SławekSS
    Poziom 22  

    Ale my rozmawiamy o fordzie :P

    The Manifold Absolute Pressure (MAP) sensor (B2) is a pressure-sensitive device which delivers electronic signals to pin 45 (27) of the EEC module (A15). The frequency of the output signal changes with the changing intake manifold pressure. The EEC module (A15) uses this signal to adjust the air/fuel mixture and the ignition timing based on the current engine operating conditions.

    0