Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ford Fiesta 1.8 16v Zetec - Strzela, dlawi sie i gasnie

10 Wrz 2015 10:06 2442 4
  • Poziom 6  
    Witam, mam spory problem z autkiem po swapie na starego zeteca (1.8 16v z escorta). A wiec tak mecze się z tym już kolejny miesiąc i nadal nie wiem co mu dolega. Cala wiązka została w ten weekend ponownie poskładana, posprawdzana i ułożona lepiej w komorze silnika. Problem wygląda tak, ze gdy odpalam autko to przez kilka pierwszych sekund autko wchodzi na obroty i pracuje równiutko po czym spada i jeśli wszystko jest podpięte to gaśnie i trzeba operować pedałem gazu aby nie zgasło przy czym strzela, szarpie i słabiutko się wkręca. Tu wrzucam film gdzie widać o co mi chodzi.

    Link

    Po zmianie ECU które było uwalone (na starym ecu całkiem nie reagował na obecność czujników a na końcu to już całkiem przestał odpalać po podmiance jest trochę lepiej) zauważyłem takie zależności
    Z podłączonym przepływomierzem i czujnikami temperatury = jeśli mocno rozgrzany to czasami jakoś ledwo trzyma wolne obroty 400/500 ale ogólnie silnik się telepie i prawie gaśnie
    Z odłączonym przepływomierzem i podłączonymi czujnikami temperatury = wolne obroty 800/900 i jest całkiem ok ale przy wkręcaniu na obroty nadal przerywa
    Z podłączonym przepływomierzem i odłączonymi czujnikami temperatury = wolne obroty 900 i jest już naprawdę ok nie gaśnie prawie nie przerywa przy wkręcaniu na obroty
    tu filmik z samym przepływomierzem

    Link

    Dobra to teraz napisze co sprawdziłem czyli podmieniałem
    pompa paliwa na 3bar efi (mierzyłem ciśnienie na listwie jest ok)
    listwa z wtryskiwaczami
    czujnik temperatury cieczy (mam dwie sztuki)
    czujnik temperatury powietrza (mam trzy sztuki)
    cewka (mam dwie sztuki)
    przewody (posiadam jakieś 3 komplety)
    czujnik położenia przepustnicy (mam dwie sztuki)
    ECU
    EDIS4 (mam dwie sztuki na jednym jest jeszcze gorzej niż na drugim)
    przy okazji zmieniłem tez cały kolektor na plastik i dobrze uszczelniłem żeby wykluczyć lewe powietrza oraz wiadomo głownie z powodu mniejszej temperatury całego dolotu i przy okazji wleciał pasujący sprawny zawór powietrza, większa przepustnica do tego i obudowa przepływomierza z 2.0.
    Nie podmieniałem chyba tylko przepływomierza i sondy. Z góry dziękuje za pomoc bo w sumie to mam dość już tego auta i chyba pojedzie na złom a ja kupie sobie rower albo BMW. :D
  • Poziom 21  
    W tej patologicznej sytuacji pozostaje tylko autodata i sprawdzenie czy rozrząd nie skoczył. Wszystko sprawne a auto dalej nie chodzi.
  • Poziom 6  
    tez nad tym myślałem ale silnik po swapie od razu dostał nowy komplecik rozrządu i wszystko dobrze wg. instrukcji ustawiłem (przed wymiana silnik chodził tak samo chociaż rozrząd był trochę przestawiony) ale sprawdzę to jeszcze chociaż logicznie myśląc skoro autko po odpięciu czujników zachowuje się prawie idealnie to chyba można wykluczyć mechaniczne uszkodzenia czy przestawienie rozrządu i trzeba szukać w elektryce/czujnikach. Jutro sprawdzę ponownie ustawienie rozrządu i rozwalę wiązkę wtryskiwaczy (w tej samej wiązce są czujniki temperatury) bo jej jeszcze nie ruszałem i zobaczymy, chociaż przejścia są wiec wątpię ze coś tam znajdę. A zapomniałem dodać w autku siedzi jeszcze katalizator z 1.3 może jest przytkany? i gdy odpinam czujniki ecu leje więcej paliwa co skutkuje tym ze chodzi normalnie? EECIV to jest prawdziwa patologia :D niby wymigiwałem błędy ale nic konkretnego tam nie ma czyli norma
  • Poziom 32  
    EEC4 tak się psuły, że np. miał za ubogą mieszankę, albo nie trzymał wolnych obrotów. Wsadź zamiast czujnika temp potencjometr i zobacz jak się zachowuje.
  • Poziom 6  
    Niestety odpowiedniego potencjometru w domu nie znalazłem, ale podpiąłem do wtyczki czujnika temp cieczy czujnik temp powietrza (z tego co czytałem na necie mają jednakowe parametry) i tu moje zaskoczenie autko wkręca się bardzo dobrze, chociaż w sumie to logiczne, bo czujnik trzymam w ręce = czujnik jest zimny (silnik gorący) = ecu leje dużo więcej paliwa = chodzi dobrze. Spróbuje odpiąć dziś jeszcze wydech bo już chyba wszystko inne sprawdziłem. Zastanawiałem się już nawet nad uszczelka pod głowicą, w sensie że przerywa bo spala wodę ale to tez mi nie pasuje bo wtedy nie było by opcji, żeby dobrze chodził bez znaczenia ile paliwa mu ecu wyliczy. :cry:
    edit
    Odpięcie wydechu nie zmienia absolutnie nic.


    @@@EDIT
    problem rozwiązany, winowajca była elektronika przeplywki która nie dawała rady ogarnąć większej obudowy przeplywki od mdo.