logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Jak ustawić fuse bits w Atmega8515 na zewnętrzny oscylator?

BPaweł 11 Cze 2006 21:51 3139 5
REKLAMA
  • #1 2720679
    BPaweł
    Poziom 11  
    Ocena: 1
    Witam mam następujący problem. Zakupiłem procesor Atmega8515 napisałem program i okazało sie że procek bardzo wolno reaguje na rozkazy wydane z pilota. Dowiedziałem się że trzeba zmienić w fuse bits na zewnętrzny oscylator, tylko za bardzo nie wiem konkretnie którą opcje mam zmienić i na co. Byłbym bardzo wdzięczny za wyjaśnienie krok po kroku jak mam to zrobić, ponieważ jestem początkującym "programistą" z góry dzięki za wszystkie odpowiedzi.

Moderowany przez And:

Staraj się dokładnie określać problem zawarty w poście w temacie postu

• REKLAMA
  • #2 2720866
    And!
    Admin grupy Projektowanie
    Ocena: 784
    Dokładne postępowanie zależy od programatora i programu go obsługującego.

Aby włączyć zewnętrzny rezonator należy:
    bity CKSEL muszą być ustawione w zakresie
    1010 do 1111 (im większa częstotliwość rezonatora tym więcej)

Zajrzyj do pdf do tego procesora do rozdziału System Clock and
    Clock Options
    .

Najpewniej obecne ustawienie to CKSEL 0001 co oznacza wewnętrzny rezonator RC 1Mhz.

Uwaga, w zależności od programatora bit zaprogramowany może być oznaczony inaczej niż w innych, sprawdź jak wygląda odczyt aktualnego CKSEL. Najpewniej będzie to 0001 więc można rozpoznać jak dany program oznacza zaprogramowany bit (powinno być napisane w instrukcji)
  • REKLAMA
  • #3 2721531
    BPaweł
    Poziom 11  
    Programuje za pomocą Bascoma i przez kabelek SPI teraz mam ustawione w fiuse bits na 0001. A kwarc jaki będzie pracował z procesorem to 8MHz. Nie chciałbym popełnić błendu bo dwa procki zostały już zablokowane :cry:
  • REKLAMA
  • #4 2722854
    morph13
    Poziom 25  
    Ocena: 32