Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Alternator. Po uruchomieniu silnika nie pali się kontrolka ładowania.

darek795 02 Lip 2006 02:25 4437 14
  • #1 02 Lip 2006 02:25
    darek795
    Poziom 12  

    Alternator chyba nie działa. Kontrolka ładowania nie pali się po uruchomieniu silnika więc teoretycznie powinno być ładowanie, ale napięcie ma tylko 11,5V. Po zgaszeniu silnika jest 12.5V. Jak to mozliwe, że napięcie spada po włączeniu silnika? Czy alternator nie działa? {Samochód Passat B2, alternator Bosch} Już wcześniej coś niedobrego zaczęlo się dziać w instalacji elektrycznej - przestało działać jedno światlo mijania, a napięcie ładowania było zbyt niskie, bo 13,5V.

    1 14
  • #2 02 Lip 2006 09:06
    VIRUS32
    Poziom 24  

    Witam.Mogę zaproponować aby uruchomić silnik następni odłączyć akumulator i dokonać pomiaru napięcia na klemach. Jeżeli okaże się za niskie niż ok 14v to prawdopodobnie uszkodzony jest regulator napięcia.POZDRAWIAM.

    0
  • #3 02 Lip 2006 09:56
    west830518
    Poziom 11  

    Witam tez sprawdz diode.

    0
  • #5 02 Lip 2006 11:27
    goldwinger
    VIP Zasłużony dla elektroda

    stawiam na regulator napięcia.
    tak jak kolega Marcin Z. napisał nie odłączaj akumulatora podczas pracy silnika.

    0
  • #6 02 Lip 2006 11:44
    szymtro
    Poziom 30  

    A czy na wyłączonym silniku lampka ładowania świeci się?

    Sprawdź napięcie na wyjściu regulatora napięcia (ten kabelek do lampki ładowania) Jeżeli bedziesz tam miał normalne 14,4V to znaczy że masz uszkodzone diody główne alternatora. Sugerowały by to twoje wcześniej opisywane objawy (obniżone napięcie).

    Tak naprawdę to nie ma kontroli napięcia ładowania tylko kontrola napiecia dodatkowego (bez obciażenia). Zgaśniecie lampki wcale nie świadczy o prawidłowym ładowaniu.

    Co do obniżonego napicia podczas pracy: pracuje sporo elementów elektrycznych (jakieś pompy, wentylatory i etc.)

    0
  • #7 02 Lip 2006 11:57
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Światło mijania powiadasz... A może byś chociaż żarówkę i bezpiecznik sprawdził? No, może być też usterka masy. W mocno nienowym aucie to ma sie prawo zdarzyć. W tych alternatorach regulator jest zblokowany ze szczotkotrzymaczem, więc wymiana powinna załątwić sprawę. Choć ja poleciłbym ci wyjęcie alternatora z auta i zrobienie gruntownego przeglądu: sprawdź łożyska (jeśli nie były wymieniane od nowości, to pewni już pora), stan pierścieni ślizgowych, diód.
    Ps. Odłączanie akumulatora w czasie pracy silnika jest NIEDOPUSZCZALNE! Może doprowadzić do poważnych uszkodzeń alternatora i elektroniki pojazdu!

    0
  • #8 02 Lip 2006 12:30
    wienio
    Poziom 14  

    weż oscyloskop i sprawdz czy prąd jest prawidlowo wyprostowany , jeśli ma duży poziom tętnień moze to oznaczać uszkodzoną diodę w alternatorze

    Wienio

    0
  • #9 02 Lip 2006 19:01
    darek795
    Poziom 12  

    Mam jeszcze pytanie dodatkowe. Alternator ma nieco więcej {70}amperów niż powinien bo pochodzi z passata B3 a jest w passacie b2, czy można bez problemu stosować alternatory o większej ilości amperów tam gdzie fabrycznie były montowane inne słabsze alternatory.

    Co do naprawy to chyba spróbuje wymienić ten regulator napięcia/http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=113326390/
    , bo reszta przekracza moje możliwości, albo oddać go do warsztatu.

    0
  • #10 02 Lip 2006 20:09
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #11 02 Lip 2006 21:29
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Taką pobieżną kontrolę zrobisz bardzo łatwo. Wymontuj szczotkotrzymacz, poluzuj pasek i go ściągnij. Zakręć alternatorem. Jeśli usłyszysz jakies piski, zgrzyty, dość głośne szumy, to łożyska do wymiany. Robota nie skomplikowana. I jeśli masz troche umiejętności, to sobie z tym poradzisz. W sumie do większego alternatora można dać większy akumulator.

    0
  • #12 03 Lip 2006 20:05
    VIRUS32
    Poziom 24  

    Czy nikt nie przekładał akumulatora.Nie raz odłączałem akumulator w celu przełożenia do innego pojazdu i jakoś nic się nie działo.Pozdrawiam

    0
  • #13 03 Lip 2006 22:35
    goldwinger
    VIP Zasłużony dla elektroda

    chyba nie czytałeś wszystkich postów poczytaj a zobaczysz że chodzi o odłączenie aku podczas pracy silnika

    0
  • #14 03 Lip 2006 23:21
    misiorek
    Poziom 11  

    Przede wszystkim kontrolka ładowania powinna swiecic po właczeniu zapłonu .. jesli sie tak NIE dzieje to moze byc urwany przewód cienki niebieski moga byc wytarte szczotki i komutator moze byc uszkodzony wirnik albo regulator . Natomiast jesli lampka ładowania po właczeniu zapłonu swieci i po odpaleniu silnika gasnie (zadnego podswietlania żarzenia itp) a napiecie na aku jest ok 12 V to proponował bym sprawdzic naciąg paska i jesli jest mocno naciagniety podjedz najlepiej do jakiegos warsztatu gdzie szybko sprawnie i bezbolesnie sprawdzą ci sam alternator...
    Pozdrawiam

    0
  • #15 04 Lip 2006 09:00
    leszek sam
    Poziom 13  

    Po pierwsze nie wolno odłączać akumulatora podczas pracy silnika,następnie trzeba sprawdzić czy kontrolka ładowania działa poprawnie.Podłączyć woltomierz do alternatora,przy wyłączonych wszystkich odbiornikach powinno być około 14V.Podłączyć amperomierz szeregowo i zobaczyć czy alternator produkuje prąd.

    0