Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Banner Multimetr Fluke 87VBanner Multimetr Fluke 87V
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Alternator. Po uruchomieniu silnika nie pali się kontrolka ładowania.

02 Lip 2006 02:25 4791 14
  • Poziom 12  
    Alternator chyba nie działa. Kontrolka ładowania nie pali się po uruchomieniu silnika więc teoretycznie powinno być ładowanie, ale napięcie ma tylko 11,5V. Po zgaszeniu silnika jest 12.5V. Jak to mozliwe, że napięcie spada po włączeniu silnika? Czy alternator nie działa? {Samochód Passat B2, alternator Bosch} Już wcześniej coś niedobrego zaczęlo się dziać w instalacji elektrycznej - przestało działać jedno światlo mijania, a napięcie ładowania było zbyt niskie, bo 13,5V.
  • Banner Multimetr Fluke 87VBanner Multimetr Fluke 87V
  • Poziom 24  
    Witam.Mogę zaproponować aby uruchomić silnik następni odłączyć akumulator i dokonać pomiaru napięcia na klemach. Jeżeli okaże się za niskie niż ok 14v to prawdopodobnie uszkodzony jest regulator napięcia.POZDRAWIAM.
  • Poziom 11  
    Witam tez sprawdz diode.
  • Banner Multimetr Fluke 87VBanner Multimetr Fluke 87V
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    stawiam na regulator napięcia.
    tak jak kolega Marcin Z. napisał nie odłączaj akumulatora podczas pracy silnika.
  • Poziom 30  
    A czy na wyłączonym silniku lampka ładowania świeci się?

    Sprawdź napięcie na wyjściu regulatora napięcia (ten kabelek do lampki ładowania) Jeżeli bedziesz tam miał normalne 14,4V to znaczy że masz uszkodzone diody główne alternatora. Sugerowały by to twoje wcześniej opisywane objawy (obniżone napięcie).

    Tak naprawdę to nie ma kontroli napięcia ładowania tylko kontrola napiecia dodatkowego (bez obciażenia). Zgaśniecie lampki wcale nie świadczy o prawidłowym ładowaniu.

    Co do obniżonego napicia podczas pracy: pracuje sporo elementów elektrycznych (jakieś pompy, wentylatory i etc.)
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Światło mijania powiadasz... A może byś chociaż żarówkę i bezpiecznik sprawdził? No, może być też usterka masy. W mocno nienowym aucie to ma sie prawo zdarzyć. W tych alternatorach regulator jest zblokowany ze szczotkotrzymaczem, więc wymiana powinna załątwić sprawę. Choć ja poleciłbym ci wyjęcie alternatora z auta i zrobienie gruntownego przeglądu: sprawdź łożyska (jeśli nie były wymieniane od nowości, to pewni już pora), stan pierścieni ślizgowych, diód.
    Ps. Odłączanie akumulatora w czasie pracy silnika jest NIEDOPUSZCZALNE! Może doprowadzić do poważnych uszkodzeń alternatora i elektroniki pojazdu!
  • Poziom 14  
    weż oscyloskop i sprawdz czy prąd jest prawidlowo wyprostowany , jeśli ma duży poziom tętnień moze to oznaczać uszkodzoną diodę w alternatorze

    Wienio
  • Poziom 12  
    Mam jeszcze pytanie dodatkowe. Alternator ma nieco więcej {70}amperów niż powinien bo pochodzi z passata B3 a jest w passacie b2, czy można bez problemu stosować alternatory o większej ilości amperów tam gdzie fabrycznie były montowane inne słabsze alternatory.

    Co do naprawy to chyba spróbuje wymienić ten regulator napięcia/http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=113326390/
    , bo reszta przekracza moje możliwości, albo oddać go do warsztatu.
  • Użytkownik usunął konto  
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Taką pobieżną kontrolę zrobisz bardzo łatwo. Wymontuj szczotkotrzymacz, poluzuj pasek i go ściągnij. Zakręć alternatorem. Jeśli usłyszysz jakies piski, zgrzyty, dość głośne szumy, to łożyska do wymiany. Robota nie skomplikowana. I jeśli masz troche umiejętności, to sobie z tym poradzisz. W sumie do większego alternatora można dać większy akumulator.
  • Poziom 24  
    Czy nikt nie przekładał akumulatora.Nie raz odłączałem akumulator w celu przełożenia do innego pojazdu i jakoś nic się nie działo.Pozdrawiam
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    chyba nie czytałeś wszystkich postów poczytaj a zobaczysz że chodzi o odłączenie aku podczas pracy silnika
  • Poziom 11  
    Przede wszystkim kontrolka ładowania powinna swiecic po właczeniu zapłonu .. jesli sie tak NIE dzieje to moze byc urwany przewód cienki niebieski moga byc wytarte szczotki i komutator moze byc uszkodzony wirnik albo regulator . Natomiast jesli lampka ładowania po właczeniu zapłonu swieci i po odpaleniu silnika gasnie (zadnego podswietlania żarzenia itp) a napiecie na aku jest ok 12 V to proponował bym sprawdzic naciąg paska i jesli jest mocno naciagniety podjedz najlepiej do jakiegos warsztatu gdzie szybko sprawnie i bezbolesnie sprawdzą ci sam alternator...
    Pozdrawiam
  • Poziom 13  
    Po pierwsze nie wolno odłączać akumulatora podczas pracy silnika,następnie trzeba sprawdzić czy kontrolka ładowania działa poprawnie.Podłączyć woltomierz do alternatora,przy wyłączonych wszystkich odbiornikach powinno być około 14V.Podłączyć amperomierz szeregowo i zobaczyć czy alternator produkuje prąd.