logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Budowa kolumn DIY: obliczanie obudowy, BR, wygłuszenie, 3-drożne, głośniki

DJKompot 06 Lip 2006 14:23 3603 6
REKLAMA
  • #1 2796206
    DJKompot
    Poziom 26  
    Ocena: 30
    Potrzebyję zdobic sobie kolumnę i nie wiem jak?Słyszałem że trzeba dla danego głośnika obliczyc polemnośc?
    1.Jak obliszyc wielkośc skrzyni?
    2.Czy trzeba dzielic kolumne jeśli ma byc 3 - drożna?
    3.Czy tzeba wygłuszac środek kolumny?
    4.Jak dobiera się średnicę otworów BR aby nie świstało?
    5.Czy BR stosuję się przy wygłuszonej kolumnie?
    6.I wszystko co pominołem potrzebnego przy budowie kolumny.
    troche na boku....
    7.Czy głośnik szerokopasmowy lepszy niż sub?
    8.Czy głośnik szerokopasmowy trzeba uzupełniac gwizdkiem?
    Nie śmiejcie się ale ja jestem zielony w budowie kolumn!
    Prosze o sensowne odpowiedzi na pytania!

Pozdrawiam!
  • REKLAMA
  • #2 2796312
    grzesieq
    Poziom 11  
    Ocena: 1
    1. Proponuje Ci programy WinISD lub BassBox 6 Pro
    2. Musisz zrobic oddzielną komorę dla niesko- i średniotonowca
    3. Wytłumiasz tylnią ściankę wewnątrz obudowy
    4. Patrz 1.
    5. Wytłumiasz mniej niż przy obudowie zamkniętej
    6. ??
    7. Zależy do czego
    8. Ja bym nie dawał

Poczytaj tutaj: http://audiomania.info/
  • REKLAMA
  • #3 2796339
    DJKompot
    Poziom 26  
    Ocena: 30
    To mają byc typowo estradowe ale sprzęt narazie cienki.Diora 2x100w i mixer 2x100w
  • REKLAMA
  • #4 2796607
    grzesieq
    Poziom 11  
    Poszukaj na elektrodzie jakichś monitorków 2way na STX.
  • REKLAMA
  • #5 2797725
    maniek_88
    Poziom 14  
    Ocena: 12
    Chcesz zrobić 1 kolumne do 1 głośnika?? hmm... dobrze by bylo żebyś napisał do jakich celów ma Ci to służyć i jakiegoefektu oczekujesz... wtedy bedzie można Ci jakoś trafniej pomóc.
  • #6 2798679
    grzesieq
    Poziom 11