logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Panasonic TC21B3EE - rozstrajanie kanałów UHF przy zmianie temperatury

matgaw 12 Lip 2006 16:10 945 4
REKLAMA
  • #1 2813663
    matgaw
    Poziom 15  
    Ocena: 3
    Jak w temacie. Wraz ze zmianą temperatury otoczenia kanały się trochę rozstrajają (głównie w paśmie UHF), przez co słychać pierdzenie w głosie albo obraz jest lekko zniekształcony i trzeba doregulować trochę.

Nie mam żadnego doświadczenia w serwisowaniu TV i jeszcze nie zaglądałem do środka tego odbiornika, na razie szukam info czy będę w stanie to zrobić.

Czy wie ktoś gdzie w ogóle szukać tej usterki, albo może jest to coś typowego i wystarczy wymiana paru elementów?
  • REKLAMA
  • #2 2813828
    Adam-T
    Poziom 41  
    Ocena: 1098
    Sprawdź Uvar +30V na głowicy czy Ci nie "pływa".

Pozdr
    Adam
  • REKLAMA
  • #3 2814215
    matgaw
    Poziom 15  
    Ocena: 3
    Póki co przeglądałem schemat tego TV ale nie mogę na nim znaleźć gdzie jest głowica, a już tym bardziej tego Uvar. Mógłbyś mnie trochę nakierunkować?

Masz na myśli pływanie tego napięcia w zależności od temperatury czy tak po prostu?

Dodano po 58 [minuty]:

A, jeszcze jedno.
    Zimą gdy odpali się TV to na niektórych kanałach (UHF, wysoka częstotliwość) występuje ten problem ale gdy TV się nagrzeje to programy są OK.
    Mimo wszystko między latem a zimą niektóre kanały muszę lekko dostrajać.
  • REKLAMA
  • #4 2818344
    Adam-T
    Poziom 41  
    Ocena: 1098
    Głowica to jest ta metalowa puszka do której sie podłącza antenę.
    Tak chodzi mi o zmianę tego napiecia w zależności od temperatury. Bardzo pomocnym może okazać się zamrażacz dostępny w każdym sklepie z częściami elektronicznymi.
    Poza tym możesz tym zamrażaczem potraktować tor p.cz.
  • #5 2818881
    jasiek2010
    Poziom 26  
    Ocena: 28