logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

LAN: Komputery z Windows XP nie widzą się w sieci – konfiguracja 3Com OfficeConnector

Marakas 20 Lip 2006 10:33 2009 14
REKLAMA
  • #1 2835984
    Marakas
    Poziom 12  
    Witam
    Na wstępie zaznaczam, że w sprawach sieci jestem kompletnym laikiem (z chęcią podszkolenia się w tej dziedzinie), więc proszę o wyrozumiałość.
    Problem być może jest prozaiczny ale dość kłopotliwy .
    W sieci jest 6 komputerów podpiętych do 3Com OfficeConnector Switch 8 N151 i wszystkie mają aktualnie dostęp do internetu (ISDN 128 TPSA).Wszystko było w porządku do momentu przeinstalowania systemu w 3 komputerach na XP/XP SP2. Komputery z systemami W95/98 "widzą"się dalej i mogą korzystać ze swoich zasobow , co więcej widzą udostępnione katalogi na XP ale w druga stronę to nie działa. Żaden XP nie widzi nawet siebie . Czy jest to wina sterownikow switcha czy jakichś ustawień w systemie ?
    Proszę o pomoc.
  • REKLAMA
  • #2 2836072
    Mody
    Poziom 25  
    Ocena: 28
    Zainstaluj w xp protokół sieciowy NetBEUI :)

Pozdrawiam
  • Pomocny post
    #3 2836087
    tzok
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Ocena: 6463
    SP2 wprowadził do XP dodatkowe zabezpieczenia, m.in. bardziej skuteczny firewall i domyślnie wyłączone konto gościa. Zacznij od włączenia konta gościa. Unikaj też istnienia na XP kont z takimi samymiloginami a różnymi hasłami.
  • REKLAMA
  • #4 2836092
    Mody
    Poziom 25  
    Ocena: 28
    Jeszcze trzeba coś udostępnić aby xp był widoczny w otoczeniu :|
  • #5 2836343
    Marakas
    Poziom 12  
    Tzok dzięki.
    Pełnej sieci dalej na razie nie ma ale po włączeniu konta gościa widzę drukarki :D.
    Niestety nie mogę zainstalować protokołu sieciowego NetBEUI bo takiego nie ma :cry:
  • #6 2836433
    MaxFm
    Poziom 22  
    Ocena: 5