Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

okularnik - brak reakcji na kluczyk - pomocy, pilne!!!

02 Wrz 2006 01:15 9209 6
  • Poziom 16  
    Stało się nagle. Po wsiąściu do pojazdu i włożeniu "kluczyka" nie ma reakcji, nawet nie słychać odsuwania blokady kierownicy. Bezpieczniki ok. Dojachałem na miejsce, wszystko było ok. Jednyne co to pojazd był otwarty (centralny zamek) przez kilka godzin. Kluczyk zamyka i otwiera drzwi, ale nie zwalnia blokady i nie ma kontrolek.
    Bardzo proszę o rady i pomoc. Dzękuję z góry.

    Dodano po 12 [minuty]:

    dodam, że kluczyk jest "plastikowy" z immobiliserem, który po włożeniu zwalniał blokadę i zaświecały się kontrolki. Rano mam planowany wyjazd co robić?

    Dodano po 1 [godziny] 33 [minuty]:

    może ktoś jeszcze nie śpi i pomoże???
  • Poziom 21  
    Mogą być słabe baterie- zazwyczaj litowe 3 Voltowe w niektórychpilotach jedna w innych dwie. Pierwszym objawem ich słabości jest fakt, że nie reagują z daleka- wyczucie z jakiej odl. poprzednio otwierały chyba masz.
  • Poziom 15  
    Między kluczykiem a EZS jest komunikacja dwustronna
    a w kluczu zmienne kody i może się po prostu wysypało.
    Udaj się do kogoś ze Star Diagnozą i niech zobaczy.
    Jest to najtańsze rozwiązanie.
    W najgorszym razie w przypadku uszkodzenia pilota zamwiasz
    drugi w serwisie za cenę około 600 zł. brutto.

    Pozdrawiam

    Dodano po 19 [sekundy]:

    Między kluczykiem a EZS jest komunikacja dwustronna
    a w kluczu zmienne kody i może się po prostu wysypało.
    Udaj się do kogoś ze Star Diagnozą i niech zobaczy.
    Jest to najtańsze rozwiązanie.
    W najgorszym razie w przypadku uszkodzenia pilota zamawiasz
    drugi w serwisie za cenę około 600 zł. brutto.

    Pozdrawiam
  • Spec od Mercedesów
    Akurat w tym kluczyku baterie zasilaja tylko modul odpowiedzialny za centralny zamek. Czesc odpowiedzialna za immobilizer zasilana jest indukcyjnie ze stacyjki. Czesto sie zdarza (np.w przypadku spadniecia kluczyka na twarde podloze),ze oberwaniu ulega ceweczka odpowiedzialna za indukcyjne zasilanie immobilizera (znajduje sie w czesci kluczyka wprowadzanej do stacyjki) Trzeba przemierzyc,przelutowac, i zazwyczaj jest GIT. (chociaz nie jest to stuprocentowy sposob- ale tak -powiedzmy- na 70%)
  • Poziom 16  
    thx, sprawdziłem kluczyk -cewkę -przejście jest i nie wygląda na uszkodzoną. Nie przypominam sobie aby kluczyk spadł, ale gdyby nawet to zapasowy który trzymam w domu także nie działa ;(((((
    Hmm dziwne jest to, że blokada kierownicy nie zaskoczyła po wygaszeniu auta. Do blokady kierownicy dochodzą 4 kable, do stacyjki ze 20. Czy immobiliser załącza blokadę kierownicy, a powrotny prąd zwalnia blokadę stacyjki? Hmm nie wiem co rozebrać, czy stacyjkę czy blokadę kierownicy. Myślałem, że to jest 2 w 1, ale się pomyliłem. Zarówno stacyjkę jak i blokadę mam na werzchu co radzicie??
  • Poziom 16  
    Dla forumowiczów z podobnym problemem:
    W mercedesach z kluczykiem na podczerwień to bardzo częsta przypadłość. W serwisie zaoferowano pomoc, niestety nikt nie był w stanie okreslić przyblizonego kosztu naprawy, ale kikla tysięcy to normalka. Dorobienie kluczyka kosztuje ok. 600zł, stacyjka ok. 2tys zł, blokada kierownicy (elektrycznka) ok. 1000zł. Każda naprawa układu stacyjka, immobliser, komputer wymaga danych właściciela pojazdu, kopii dowodu rejestracyjnego. Wynika to z faktu, iż Niemcy nie zrobia niczego zanim dane nie przejdą przez policyjną bazę danych ;)))
    *Znalazłem w Toruniu szpeca od tego rodzaju usterek, niestety zosatł uszkodzony układ czytający podczerwień z kluczyka. Ten jegomość współpracuje z serwisem i jesli kogoś nie stać na nowe części serwisowe, naprawia centralki. układy ABS i inne -specjalizuje się tylko w mercedesie. W zamian jeśli ma klienta takiego jak ja serwis bez marży zdobywa kody, program itd od Niemców, a finał jest taki, że naprawa kosztuje połowę ceny serwisu i jest na to 12 miesięczna gwarancja.
    Pocieszeniem jest to, że okularnika nie opłaca sie kraść bo elektronka jest do wyrzucenia, nie da się nim odjechać, na hol nie da rady, bo rozwiercenie blokady kierownicy to 1 dzień wiercenia z kompletem tytanowych wierteł ;)) Jedyne co to na lawetę, no ale to za tanie autko na takie ceregiele.
    PS. Niemcy jeśli przyślą dyskietkę z programem, musi ona być w ciągu 3 dni odesłana spowrotem do nich. To się nazywa dbalość o dobra klienta i ochorona przed złodziejami ;))
    Pozdrawiam, jakby co prosze pisać na e-mail, a podam w razie potrzeby kontakt do fachowca od mercedesa.
  • Poziom 16  
    Ponieważ dostaję e-maile z prośbą o kontakt ponizej zamieszczam kontakt do elektronika (myślę że jest to dozwolone) :
    Pan Piotr
    0 56 678 21 40
    komórki nie podaję, bo nie wiem czy właściciel sobie tego życzy.

    Zamykam temat